סגירה חזקה בוול סטריט: הנאסד"ק טיפס 1.9%, מחיר הנפט התחזק 1.7%

שבוע ירוק רביעי ברציפות בניו יורק. מדד ה-S&P 500 בשיא של 9 שבועות. "מדד הפחד" ירד לשפל שנתי
אלמוג עזר | (17)

נסגר שבוע מסחר ירוק נוסף בוול סטריט. ככל הנראה לקח ליבשת אירופה ולניו יורק יממה שלמה כדי "לעכל" את החדשות שהגיעו אתמול מהיבשת הישנה. אם אתמול לאחר הודעתו של נגיד הבנק המרכזי באירופה על הורדת הריבית והרחבת ההקלה הכמותית התקבלה בחשדנות בשווקים - היום הראלי כבר שלט במסכים ללא עוררין. 

פרט למתרחש באירופה, הנפט נסחר היום בעליות חדות וגם תמך בשווקים. זאת כאשר מניות האנרגיה הציגו עליות חדות. עוד מביצועי הראלי - הדאו ג'ונס שובר מחסום פסיכולוגי חשוב כאשר עבר את מחסום ה-200 ימים. לקריאה נוספת 

הדאו ג'ונס הניב תשואה שבועית של 1.2%, ה-S&P 500 הניב תשואה שבועית של 1.1% והנאסד"ק הניב תשואה שבועית של 0.66%. 

מדדי וול סטריט - היום

דאו ג'ונס 0.16%

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

מניות בכותרות

לאור ההתאוששות במחיר הנפט, האם הבנקים קוראים למשקיעים לחזור למניות הסקטור? מניית שברון CHEVRON CORP הועלתה לרמת "החזק" מרמת מכור. זאת לאחר שבחודשים האחרונים המניה הציגה ביצועי חסר אל מול מתחרתה אקסון מוביל 

​ EXXON MOBIL

קולגייט פלמוליב - ענקית הקמעונות העלתה את הדיבידנד שלה למשקיעים ב-3% לסך של 39 סנט למנייה. 

אל פולו לוקו (סימול: LOCO) - החברה דיווחה על רווחים של 15 סנט למניה 2 סנט מעל הערכות. הכנסות החברה הייתה נמוכה יותר מתחזיות או צפי השוק. החברה ממשיכה את הסנטימנט השלילי שקיים בתחום המזון המהיר בארה"ב ופרסמה צפי לרווחים נמוך מהצפוי לעתיד הקרוב. 

אמריקן אקספרס (AMER EXPRESS) החברה חשפה תוכנית חדשה להתרחבות. החברה מבקשת לגרום לעלייה בהכנסות דרך לקוחות קיימים, זאת על ידי האפשרות לכיבוד הכרטיס במספר גדול יותר של עסקים ורכישת מוצרים ושירותים דרך החברה ולא מתחרותיה. 

סחורות: לאחר שעלה אתמול קרוב ל-1% מחיר אונקיית זהב מתקנת היום ב-0.4% לשווי של 1267.9 דולר. מחיר אונקיית כסף מתקדם 0.3% לשווי של 15.6 דולר. 

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    איציק הגדול 12/03/2016 10:13
    הגב לתגובה זו
    כמה שהמצב יותר גרוע ככה יעלו הבורסות יותר.דראגי לא היה עושה את מה שעשה אם המצב היה טוב.הגדיל את מנת הכימו לחןלה הסרטן.והחולה מבסוט.
  • 11.
    מעניין 12/03/2016 09:58
    הגב לתגובה זו
    הנפט ירד מעניין מה יקרה עכשו ?
  • 10.
    איש פשוט 11/03/2016 20:58
    הגב לתגובה זו
    אם היה יורד 1.4 ווא עלינה איזה ירידות היו בארביטראז אבל כשעולה ביזיון
  • 9.
    boni 11/03/2016 19:47
    הגב לתגובה זו
    למעלה כמו טיל.כולם עוד חושבים שהעליות הם זמניות ועוד מעט היאשוב תרד.צר לי לאכזב אותכם.3000% עליות בדרך.שנתיים סובלנות
  • 8.
    נמלה 11/03/2016 19:36
    הגב לתגובה זו
    עד סוף שנת 2016 שער אםריקה ישראל 2000
  • דויד 12/03/2016 08:47
    הגב לתגובה זו
    מנייה הזאת תרושש אתכם. לפני שנים רבות קניתי 15 אלף שח עם אמונה גדולה שקניתי מנייה מצוינת. חודשים רבים ירדה וירדה וגרמה לי לתסכול וכאב שרק פראיירים מרגישים. מדי פעם תיקנה מעט אך לעולם לא עלתה למצב שאפילו אחזיר חלק מהקרן. בסוף מכרתי הכל ב-6 אלף שח. ככה נתתי מתנה לא צנועה ללבייב כדי שיקנה לביתו בת ה-23 -מנכלית אפריקה ישראל עוד בית בלונדון . אני נשארתי עם המינוס בחשבון ושיעור בשוק ההון שעלה לי יקר מאוד.
  • ב 1אם זה 15000 שח כדאי שלא תתקרב למניות בכלל (ל"ת)
    אורי 12/03/2016 12:32
  • 7.
    אורן 11/03/2016 18:31
    הגב לתגובה זו
    שומרים עלינו הנגידים
  • 6.
    לשיר מפולת מפולת מפולת לשיר מפולת מפולת מפולת (ל"ת)
    הזמר 11/03/2016 18:18
    הגב לתגובה זו
  • לשיר אהבל ושוב אהבל אה ושכחתי משהו חשוב יא אהבל (ל"ת)
    נפלם 11/03/2016 21:35
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בסוף הם ירדו (ל"ת)
    עוקב אחרי הזקן 11/03/2016 18:16
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אריאל שרון 11/03/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
    הקמבק של אפריקה ישראל התחיל לפני חודש.לאחר שנגעה בתחתית הדרך של אפריקה למעלה סלולה.הרובל הולך ומתחזק .לאט לאט רוסיה מקבלת קונצנזוס בגלל מלחמתה בדעש בניגוד לנשיא האמרקאי (ההומו).רוסיה תעלה מהר מאוד על השביל הכלכלי ואפריקה ישראל רק תהנה מזה.
  • אפשר 11/03/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
    לא זוכר בדיוק אבל מעל פי 250 בטוח.
  • 3.
    רופא לא גניקולוג 11/03/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
    לא תחזיק מים. בכל מקרה הפתיחה הנ"ל לא ראויה ותגרום לשפיכת התינוק עם המים.
  • היום. 11/03/2016 17:48
    הגב לתגובה זו
    זה הסוף הלא טוב .
  • 2.
    הזאב מוול סטריט 11/03/2016 16:47
    הגב לתגובה זו
    אגח אפריקה ישראל הזדמנות שלא תחזור .... לגזור ולשמור
  • 1.
    nua 11/03/2016 16:47
    הגב לתגובה זו
    http://www.globes.co.il/en/article-maxim-group-praises-israels-medical-renaissance-1001109179
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: