ראלי ענק באירופה: הדאקס זינק 3.5% ביום שאחרי הסערה
יום אחרי "סערת דראגי", מדדי אירופה סיימו את יום המסחר בזינוק אדיר. הדאקס סיים בעליות של 3.5% ולא הרחק ממנו הקאק 40 סגר בעליות על 3.3%. את העליות הובילו מניות הבנקים ביבשת. מדד הסטוקס 600 שמייצג את הסנטימנט הכללי ביבשת עלה היום 2.6%. גם המדדים בוול סטריט עולים עד 1.4%.
מדדי אירופה
דאקס
פוטסי
CAC 40 -0.18%
אתמול אמירתו של דראגי כי הוא לא צופה הורדות ריבית נוספות, התפרשה בקרב המשקיעים כי תמו לכאורה הנשקים של הבנק המרכזי והתגובה של השווקים לא איחרה לבוא. היום האירו כבר נחלש 0.7% מול הדולר והדבר מספק תמיכה.
מניות הבנקים הן אלו שהובילו היום את הראלי. מדד ה-Euro STOXX Banks xhho סיים בזינוק של 4.9%. אתמול המדד הזה (שמאגד את 30 מניות הבנקים הגדולים באירופה) טס תחילה 7.2% אך סגר בעלייה מינורית של 0.9% בלבד. מניית דויטשה בנק סגרה את המסחר בעלייה של 7.4%, מניית ענקית הבנקאות הספרדית בנקו פופולאר מטפסת 12.5% ומניית ענקית הבנקאות האיטלקית יוניקרדיט טסה 9.5%.
- המכסים של טראמפ מפילים את השווקים באירופה
- שווקים בעולם: אירופה נופלת ב-3%; החוזים העתידיים יורדים ב-1.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 9.אפי 11/03/2016 14:55הגב לתגובה זוהפראיירים מכרו בזול תודה
- 8.דראגי 11/03/2016 14:23הגב לתגובה זומדינות המערב הרגו את הכלכלה. הם הפכו לקומוניסטיות בעצמן. אין יותר שוק חופשי הכל מנוהל מלמעלה. זה אומר שבעלי האינטרסים מרוויחים ופשוטי העם מפסידים. זה רק שאלה של זמן עד שהכל יתפוצץ. יבוא יום שניקנה לחם במאה שקל והיום הזה לא רחוק.
- 7.ארנולד 11/03/2016 13:48הגב לתגובה זוהרובל היום ירד ב 2% ביחס לדולר ומנגד החוזים על הנפט נסחרים בעליות.כל אלו מאותתים שביום א אפריקה הולכת לתת מהלך של 15%.וזה יהיה רק תחילתו של קצה קרחון מאוד ארוך.
- 6.כתב בפוזיציה ברורה 11/03/2016 13:30הגב לתגובה זואתמול הדאקס התרסק 3% היום מתקן מעלה ועולה 2.5% . בסיכום 2 ימי מסחר האחרונים מאז הודעת דראגי הדאקס עדיין במאזן שלילי. על איזה ראלי הכתב מדבר. מדוע להעלים ולהנמיך את החשיבות של ההתרסקות התוך יומית של 6 אחוזים אתמול במדדי אירופה ? איך זה הפך ללא רלוונטי ?
- מוש 11/03/2016 19:28הגב לתגובה זויום ראשון עליות פה במעוף. אין על מה לדון
- ראלי של סטרואידים 12/03/2016 08:56אחרי עליה של 3% באירופה אין מצב שביום ב' אירופה תפתח בעליות. כנל בוול. האביטראז עלוב וזניח ושחקני המעוף אחרי המלכודת שבנו למחזיקי קולים הולכים לנצל את האביטראז הנמוך והצפי לירידות ביום שני ולשחוט את כל מחזיקי הקולים כבר ביום ראשון. ואתה כתב קטן ובפוזיציה הפעם אכלת אותה בגדול. ידה ידה ידה
- 5.משקיע 11/03/2016 12:46הגב לתגובה זודראגי הרחיב בנוסף את כמות רכישות האג"ח ב-20 מיליארד אירו ל-80 מיליארד אירו בחודש ולא דולר - כמו שנכתב.
- 4.חבל מאד 11/03/2016 11:58הגב לתגובה זוהפוטסי האנגלי טס 3.3%. נכון לשעה כזאת לא הגיע אפילו למחצית ממה שכתבתם. לא חייבים לפרסם התגובה כרגיל. ועכשיו ראו שדווקא יפרסמו.
- 3.לשם את הכסף רק בבורסה!!!! מתחיל מהלך חד למעלה (ל"ת)אורן 11/03/2016 10:58הגב לתגובה זו
- 2.אביבית 11/03/2016 10:48הגב לתגובה זותשימו את הכסף בבורסה וותתפרנסו מזה, לא לעבוד עם משכורת , כי עם תשימו את הכסף בבנק יקחו לכם על הפיקדון, חד משמעי שימו בבורסה את הכסף זה על בטוח. לא יתנו לבורסה לרדת
- אביב נעורים 11/03/2016 16:44הגב לתגובה זואני עושה הכל להסגירך לשלטונות האחראים על הטימטום בארץ. מי ומה יקחו על הפיקדון? בורסה זה על בטוח. נכון צודקת מה שנכון נכון. וחוץ מזה. כמי שיודע מי את. מדוע שינית השם משושנה לאביבית? מה רע בשושנה בין החוחים?ולסכום. לא צריך להיות חכמים עם הרבה שכל. אבל קצת שכל שכן יהיה לפחות.
- 1.שפוי 11/03/2016 10:25הגב לתגובה זולא מעניין אותם שום דבר ,גם לא מעם שלהם. מעניין אותם שנכסים שלהם יעלו והם ותרוויחו דרך הבורסה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
