ח"כ גלאון ליועמ"ש: "בחן פסילת נתניהו מעיסוק ברפורמה בבזק - בשל חשש לניגוד עניינים"

"קיים חשד כבד כי במערכת 'וואלה" של בעלי בזק, אלוביץ', ישנה הוראה ברורה לקדם את תדמיתה של משפחת נתניהו"
מערכת Bizportal | (5)
נושאים בכתבה בזק זהבה גלאון

יום לאחר הפרסום כי נתניהו, בכובעו כשר התקשורת, מעוניין לבטל את ההפרדה המבנית בחברת בזק, ראשת מרצ ח"כ זהבה גלאון פנתה ליועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיפסול את נתניהו מלעסוק בענייני חברת בזק, הנשלטת על ידי שאול אלוביץ' - מחשש לניגוד עניינים.

מניית בזק -0.1% הגיבה אתמול לפרסום ההחלטה בעליות שערים של כ-1.5%, וממשיכה ליהנות מהסנטימנט החיובי גם הבוקר, עם זינוק של מעל 2.25%, ובמחזור הגבוה בבורסה.

"פנייתי זו הינה בעקבות הפרסומים לפיהם נתניהו תומך כעת בביטול ההפרדה המבנית בבזק – מהלך אשר צפוי להניב לחברה רווחי עתק ועלול לפגוע בחברות המתחרות. בין איש העסקים שאול אלוביץ', המחזיק בין היתר במונופול בזק, לבין נתניהו שוררת מערכת יחסים קרובה. מעבר לעדויות על פגישות בין השניים, קיים חשד כבד כי במערכת "וואלה!" הנמצאת גם היא בבעלות אלוביץ', ישנה הוראה ברורה לקדם את תדמיתה של משפחת נתניהו, להצניע כותרות לא מחמיאות ולגנוז כתבות ותחקירים הנוגעים להתנהלותם", מסרה גלאון בפנייתה.

"בימים אלה מקדם נתניהו רפורמה לביטול ההפרדה המבנית בבזק, מהלך אשר טומן בחובו רווחי עתק עבור החברה. בעקבות המהלך, מונופול בזק יוכל להגדיל עוד את כוחו האדיר וחסר הפרופורציות בשוק התקשורת, ולפעול ללא מגבלות. ללא פיקוח ראוי על בזק, וקביעת תנאים מתאימים למהלך, התחרות המועטה הקיימת בשוק זה עלולה להיפגע ובזק תוכל לנצל ביתר שאת את כוחה המונופוליסטי".

גלאון סייגה את דבריה ואמרה כי אינה פוסלת מצב בו ניתן בכל זאת יהיה לבצע רפורמה מסוג זה בצורה מפוקחת שתביא לבסוף להוזלת מחירים עבור הצרכנים, אך לדבריה, "היות וקיים חשש ששר התקשורת נתניהו פועל מתוך רצון לקדם את האינטרסים האישיים של אלוביץ' מקורבו, ולא מתוך אינטרס ציבורי, יש להוציא מידיו את הסמכות לקדם את הרפורמה".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    רפי פ 12/03/2016 22:51
    הגב לתגובה זו
    לכאורה יש ממש בדבריה וגם 4 התגובות המוזמנות, כנראה מעידות שכך
  • 4.
    זהבה גלאון מוכת אמוק משעמום וחוסר מעש (ל"ת)
    אנונימי 10/03/2016 14:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רוצה תשומת לב 10/03/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    כולם ירוויחו אם תיעלמי מהפוליטיקה, לכי לחפש...להטריד במקום אחר. את בושה לרוב העם וגם הקומץ שתומך בך כבר מאס בך.
  • 2.
    קנאת השמאל 10/03/2016 12:13
    הגב לתגובה זו
    ומזיקה לכולנו.
  • 1.
    חתרנים בלתי נלאים.... (ל"ת)
    הגלאונים והגבעונים 10/03/2016 12:00
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.