סגירה במגמה מעורבת עם נטייה לעליות בוול סטריט - הנאסד"ק עלה 0.4%

בדרך להתאוששות? ניו יורק סגרה את השבוע הטוב ביותר ב-2016 כאשר המדדים עלו השבוע מעל ל-2.5%
אלמוג עזר | (10)
נושאים בכתבה וול סטריט

נסגר יום המסחר האחרון לשבוע בוול סטריט והמדדים חתמו במגמה מעורבת, עם נטייה קלה לעליות. השבוע עצמו הסתיים בעליות נאות של מעל ל-2.5% במדדים מאחר ובשני ימי המסחר הראשונים של השבוע האחרונים נסחרו בראלי נאה. 

האם חזרה הרגיעה לוול סטריט? ביומיים האחרונים אמנם נרשמה נטייה לירידות בניו יורק, אך המשקיעים יכולים להתנחם בכך שנרשמה רגיעה יחסית בתנודתיות. זאת, לאחר שעד השבוע חודשי ינואר-פברואר התאפיינו בעצבנות ותנועות חדות של המדדים. 

הנפט המשיך להשפיע באופן ממשי על המסחר כאשר מחירו ירד 3.7% אל שווי של 29.7 דולר לחבית. מדד האנרגיה של הדאו ג'ונס ירד 1%.

מדדי וול סטריט

דאו ג'ונס 0.16%

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

יומן מאקרו

טרם פתיחת המסחר התפרסם מדד המחירים לצרכן שהציג קפאון במחירים של חודש ינואר לעומת החודש הקודם והציג עליית מחירים של 1.3% בלבד במתווה שנתי. עלייה שהינה רחוקה באופן משמעותי מיעד הבנק המרכזי בארה"ב שבפעולותיו מכוון לידי אינפלציה שנתית בת 2%. נציין כי הצפי של השוק חזה שהמדד יירד ב-0.1% ויציג עלייה בתוואי שנתי של 1.3%. לקריאה מלאה 

מניות בכותרות 

אפל (APPLE) - לאחר שענקית הטכנולוגיה הכריזה על עסקת גיוס אג"ח בשווי של 12 מיליארד דולר, החברה צפויה להתחיל להגדיל את רכישת המניות בצורה עצמית (באייבק). כך על פי ג'ים קריימר אנליסט המניות של רשת החדשות CNBC. השוק לא התרשם מדי עד כה מכוונתה של החברה ושלח את המנייה לירידות של כמעט 2% במסחר אתמול. שווי המניה הינו 96 דולר ורחוק כבר בכ-27% משיא כל הזמנים (מאי 2015).

בסט ביי (סימול: BBY) - גולדמן זאקס הוריד את דירוג מניית קמעונאית האלקטרוניקה לכדי "החזק" מרמה של "רכוש". לטענת בנק ההשקעות, שוק המוצרים האל חוטיים נחלש וישפיע השפעת נגד על הצמיחה בשוק רכישת הטלוויזיות.

סטארבקס (סימול: SBUX) - מניית רשת בתי הקפה הפופולארית קיבלה המלצת קנייה מבית ההשקעות נומורה שהחל לסקר אותה ממש לאחרונה. בית ההשקעות ציין את היוזמות והפתיחות הטכנולוגית שקיימת ברשת שאמורה להמשיך במומנטום החיובי של הגדלת המכירות. 

סחורות 

מחיר הזהב עלה 0.1% לשווי של 1,227.7 דולר לאונקייה. מחיר אונקיית כסף ירד 0.4% לשווי של 15.37 דולר.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    קל להפסיד, קשה מאוד להחזיר חזרה ולצמצם הפסדים. (ל"ת)
    רם 20/02/2016 08:18
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אז כמו שאמרתי לכם ואף פעם לא טועה אנו בדרך למעלה (ל"ת)
    עודד 20/02/2016 03:47
    הגב לתגובה זו
  • רמי 20/02/2016 20:05
    הגב לתגובה זו
    אנחנו בדרך למעלה
  • 6.
    הזהב סגר בירידות .שבוע הבא הראלי מתחזק (ל"ת)
    אבי 19/02/2016 23:05
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הנפט 31.88 ולא נגע ב 30 (ל"ת)
    מאיפה הנתונים??? 19/02/2016 22:17
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מפולת מפולת מפולת מפולת מפולת, תיזהרו (ל"ת)
    מפולת 19/02/2016 22:07
    הגב לתגובה זו
  • רמי 20/02/2016 20:06
    הגב לתגובה זו
    אתה תוכלנאת הכובע
  • 3.
    Jr 19/02/2016 16:58
    הגב לתגובה זו
    האמת שכסף בבורסה בשום אופן אי אפשר לעשות הכול הבל הבלים כמו בטנגו 1 קדימה 2 אחורה מיסים ועלויות כדי להשאר עם הכסף בחוץ ולחשוב על אלטרנתיבות אחרות
  • 2.
    ביו 19/02/2016 16:40
    הגב לתגובה זו
    מוסדיים מאד חזקים שם, שווי שוק רק שליש מהמוזמן, לעקב אחרי KTOV גם, שתיהן בעלות פוטנציאל למאות ואלפי אחוזים לדעתי.
  • 1.
    אבל אבל אבל א א א 19/02/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
    נהרו אחרי המלכה בגרון ניחר וניגר לכיוון טריליון $ שווי. אז מה? אז אמרו. מה יש לגברת הזקנה להציע בטריליון$ או ב500 מליארד? או ב250 מליארד? ואולי בעצם ב80 מליארד..? לא הייתי קונה ממנה אייפון משומש ואפילו בחינם..ובעצם גם חדש לא הייתי קונה בחינם..היו אולי צריכים לשלם לי כדי ש"אקנה" אייפון. אז מי אני הקטן והלא מבין בטכנולוגיה האולטימטיבית כמו ש.ג היקר באדם ?ומסתובב עד היום עם סלולאר שרק מדברים בו בלי כלום ושום דאווין. ומבסוט עד הגג. הא ..יש גם ביפר. אה..יש גם טלפון לווייני המשוכלל ביותר הקיים.אבל זאת כבר מסיבה אחרת וממש בלי גלישות ואפליקציות (מה זה בעצם?)ובלי פייס ועוד חארטות. ואם צריך לדעת ברגע מסויים מה קורה בתיק ההשקעות..? לא צריך כלום .פשוט מרגיש זאת בעצמות הזקנות . אז מה היה לנו? שטויות. רק אהבה ובריאות ואושר.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: