דו"חות בזק: ירידה של 40% ברווח הנקי ל-482 מיליון שקל
חברת בזק -0.09% פרסמה היום דו"חות לרבעון השני, כולל איחוד תוצאות YES - שתרמה לשורת ההכנסות בעוד הרווח הנקי נחתך בחדות.
סך מנויי האינטרנט של בזק ברבעון השני עלו ל-1.41 מיליון מנויים, לעומת 1.3 מיליון מנויים ברבעון השני אשתקד. ההכנסה הממוצעת למנוי באינטרנט ברבעון השני עלתה מ-84 שקל ברבעון השני אשתקד ל-88 שקל ברבעון השני השנה זאת, לעומת הכנסה ממוצעת של 87 שקל למנוי שנרשמה ברבעון הראשון השנה.
מספר המנויים בטלפון הקווי ברבעון השני הסתכם ב-2.2 מיליון מנויים, בדומה לרבעון הראשון וקצת מתחת לרבעון המקביל אשתקד. הכנסה החודשית הממוצעת מהטלפון הקווי פר מנוי רשמה ירידה קלה והסתכמה ב-1.39 מיליארד שקל, לעומת הכנסה של 1.52 מיליארד שקל ברבעון השני אשתקד. שעור הנטישה ממנויי הטלפון עמד על 2.4%, לעומת שעור נטישה של 2.8% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בפעילות הקווית זינק ב-50% ל-382 מיליון שקל.
בשורה התחתונה הרווח הנקי נחתך ב-40% והסתכם ברבעון השני ב-482 מיליון שקל. הירידה במדדי הרווחיות נבעה מרישום רווח של 582 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד כתוצאה ממכירת הון המניות בחברת קורל בע"מ העוסקת בהפעלת אתר "יד 2" אשר מותנה על ידי הפרשה לפרישת עובדים בבזק קווי בסך 117 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. ההכנסות של בזק עלו ב-15% ברבעון השני ל-2.6 מיליארד שקל. הרווח התפעולי צנח ב-35.7% והסתכם ברבעון השני ב-794 מיליון שקל.
- מממשת רווחים - בי קום מוכרת מניות בזק בכ-950 מיליון שקל
- "המשקיעים הזרים חוזרים להתעניין בבזק; המכפיל עדיין נמוך ביחס למתחרות"
תוצאות yes: בסיס המנויים של yes ברבעון השני עלה ב-4,000 מנויים והגיע למצבת שיא של 638 אלף מנויים (בתי אב). הכנסות yes ברבעון השני עלו במעט ל-439 מיליון שקל, לעומת 428 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.
פלאפון: התחרות בשוק הסלולר נמשכת והובילה להמשך נטישת לקוחות וירידה בהכנסה הממוצעת למנוי. למרות התחרות, הצליחה החברה להגדיל ב-1,000 מנויים את מצבת הלקוחות שלה ביחס לרבעון הקודם, בניגוד לחברות הסלולר סלקום ופרטנר. העלייה נרשמה לנוכח מיקוד של החברה בלקוחות פריפייד.
בזק אישרה את התחזית שפרסמה בסוף 2014 הכוללת EBITDA של 4.2 מיליארד שקל, לעומת 4.5 מיליארד שקל בשנת 2014, ואת תחזית הרווח הנקי של 1.5 מיליארד שקל.
שאול אלוביץ': "ברבעון השני של השנה חזינו בהתגברות התחרות בענף התקשורת, כשרפורמת השוק הסיטונאי יושמה באופן מלא. בזק ממנפת את יכולותיה, אותן פיתחה במשך שנים בתחום התשתית והשירות, כדי להתמודד בהצלחה עם התחרות. השלב הבא ברפורמה הצרכנית צריך להיעשות באמצעות ביטול ההפרדה המבנית, כך שהתחרות תתרחב גם לתחום סלי השירותים".
- חודש ירוק בבורסה - ת"א 35 עלה ב-4.1%, הבנקים ב-6.5%
- הרשות לני"ע הגישה כתב טענות נגד סמנכ"ל הכספים של עמיר שיווק
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
אילנית שרף, פסגות: "בזק פרסמה דו"ח טוב ביחס לתחזית שלנו וביחס לקונצנזוס האנליסטים. ההפרש בין התחזיות והדו"ח בפועל נבע בעיקר ממכירות מוגברות של נדל"ן, להן הייתה השפעה חיובית של 147 מיליון שקל על היקף המכירות והרווח של הקבוצה. בהיבט התפעולי בלטה מגמה חזקה של מעבר לקוחות להולסייל מהריטייל לנוכח פתיחת השוק הסיטונאי. מהלך זה הוביל לשתי תוצאות: מחד מעבר של מנויי בזק להולסייל עם הכנסה נמוכה בעשרות אחוזים ומאידך עלייה במספר המנויים, מנויים של הוט המצטרפים לשוק הסיטונאי. השפעה נוספת, ירידה בקווי הטלפון לנוכח רצון של מנויים להתנתק מהקווי עם המעבר שלהם לשוק הסיטונאי".
- 1.מגמת השבוע 31/08/2015 09:33הגב לתגובה זוהשבוע נראה הסטת כספים מאסיבית של המוסדיים ממניות הגז לבזק "הבאנקר החדש", שימו לב למחזור שבזק תרכז היום ובכלל בחודש הקרוב, דיבידנד בגובה 5%....חלום רטוב של כל משקיע