עוד יום דרמטי ביוון: באתונה וביבשת, תוכנית החילוץ החדשה תועלה להצבעה
לאחר סיום הדרמה ביוון בחודש שעבר וחתימה על הסכם להשבת חובות המדינה בתמורה לרפורמות כלכליות במדינה - ממשיך תהליך השיקום כסדרו ביוון. הלילה שוב נשמע קולו של אחד מהנושים הגדולים של יוון. הקריאות מגיעות ברקע להצבעה על אישור תוכנית החילוץ היוונית הן באירופה והן באתונה.
קרן המטבע הבינלאומית קראה הלילה לבוא לקראת הממשלה היוונית, מאחר וזו עושה עבודה טוב לשיקום כלכלת המדינה. בהצהרה של שליחת ארגון ה-IMF באתונה, דליה ולסולוסו טענה האחרונה כי "מדובר רק בהחלטה של מתן מימון נוסף ליוון כדי להקל את מעמסת החוב". כתבה ולסולסו.
בחדשות הפוליטיות הפנימיות ביוון, תוכנית החילוץ החדשה תבוא היום לידי אישור בפרלמנט היווני. גובה החילוץ הקרוב הינו בסך של 95 מיליארד דולר ואירופה ממשיכה להתנות את קבלתו תמורת רפורמות ביוון. ההצבעה על התוכנית נקבעה היום לשעה 3:45 (שעון ישראל) וצפויה לתמוך בשווקים במדיה ותאושר.
לפני פתיחת יום המסחר באירופה, החוזים באירופה נסחרים במגמה מעורבת.
הפרלמנט צפוי לאשר את התוכנית כאשר הוא זוכה לתמיכה הן על ידי מפלגת השלטון סיריזה והאופזיציה. המתנגדים היחידים אמורים להיות המפלגה הקומוניסטית וה"מורדים" של מפלגת השלטון. על ההצבעה וההשתדלויות לאישור התוכנית, ימשיכו לעבוד אלקסיס ציפראס ושר האוצר החדש.
- רה"מ יוון ציפראס מגיש בשעה זו את התפטרותו בכדי להקדים את הבחירות
- המהלך של ציפראס, כמה זה באמת דרמטי לשווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבנק המרכזי יערים קשיים?
כאמור, שעות לאחר אישורו בפרלמנט היווני, ההסכם יבוא לידי אישור גם ברחבי היבשת. זאת בעוד בשבוע הקרוב אתונה תצטרך להשיב 3.2 מיליארד יורו חוב לבנק המרכזי באירופה.
ההלוואות של הבנק באירופה איפשרו לבנקים היוונית לחזור ולפעול כמעט כסדרם לאחר השבתה של שלושה שבועות לאור אי הנזילות. אך גם היום, הבנקים אינם פועלים באופן רציף במדינה כאשר יש גבול משיכת מזומנים וחששות מפני בעיית נזילות חוזרת.
- 1.אתם אתר מאד דרמטי. דרמה ענקית.כיף לקרוא על הדרמות שלכם (ל"ת)י 14/08/2015 10:21הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
