סגירה בוול סטריט: הנאסד"ק עלה 0.9%, הדוחות הפיננסיים כבשו את ניו יורק

HERTZ פרסמה כי תצא בתוכנית BUYBACK והמנייה זינקה ב-11.9%, ג'נרל אלקטריק התחזקה 0.7%
אלמוג עזר | (8)
נושאים בכתבה וול סטריט

עוד שבוע מסחר התסיים בוול סטריט, כאשר יום המסחר האחרון לשבוע נסגר במגמה מעורבת. לאחר שהסאגה היוונית הגיעה (כנראה) השבוע לידי סיום עם החתימה על הסכם חילוץ עם יבשת אירופה והחתימה על הסכם עם איראן, בניו יורק התמקדו בעונת הדוחות. זו עד כה מפתיעה לטובה ומפריכה את החשש מכך שהעלייה בשווי הדולר מחלישה את הרווחים של החברות האמריקניות. 

אתמול (ה') גוגל פרסמה את הדוח הפיננסי והיום המניה סגרה בעליות של 16.3% ודחפה את מדד הנאסד"ק לשיא תוך יומי. היום מבין החברות שדיווחו לשוק הבולטת ביותר היא תאגיד הענק ג'נרל אלקטריק.  

מדדי וול סטריט 

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

יומן מאקרו 

לפני המסחר (15:30 שעון ישראל) פורסמו התחלות הבנייה ואישורי והיתרי הבנייה לחודש יוני. הכמות תצביע על קצב ההתאוששות של שוק הנדל"ן בארה"ב. לאחר שענף הייצור ושוק העבודה בארה"ב חזרו לקצב ההיסטורי שלהם מאז תחילת שנת 2014, הצפי של השוק הוא שגם שוק הנדל"ן יתחיל להתחמם השנה, לאחר שנים של קפאון יחסי. לקריאה מלאה 

בד בבד עם פרסום נתוני הנדל"ן, יתפרסם גם מדד המחירים לצרכן בארה"ב. מדד המחירים הוא אחד מהמדדים העיקריים עליו מסתמך הבנק המרכזי בטרם יעלה את הריבית שכזכור בארה"ב נותרה עדיין אפסית מזה שלוש שנים. הצפי היה כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יוני 0.2% ומדד הליבה השנתי יציג קצב עלייה של 1.8%. לקריאה מלאה 

בשעה 17:00 שעון ישראל, התפרסם סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש יולי. מדד סנטימנט הצרכנים לא עמד בצפי וירד אל הרמה הנמוכה באמצע מאי האחרון. 

מניות בכותרות 

ג'נרל אלקטריק GENERAL ELEC החברה דיווחה על רווח של 28 סנט למניה. בהתאם לצפי של השוק. 

הרצ (סימול: HTZ) - חברת ההשכרות הגלובאלית דיווחה כי תקצץ בעלויות ובד בבד, תצא בתוכנית רכישה של מניות בסך של מיליארד דולר. 

סחורות 

מחיר הנפט נסחר ביציבות במחיר של 50.9 דולר לחבית. מחיר הזהב המשיך לרדת לכדי 1,132 דולר לאונקייה. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    מתלבט 19/07/2015 00:29
    הגב לתגובה זו
    מישהו יודע מה עם המניה? האם שווה להיכנס אליה עכשיו? השער שלה נמוך מאוד עכשיו ובתחילת שנה העריכו האנליסטים שתפרוץ ל-15 דולר עד סוף השנה.
  • 7.
    רונן 18/07/2015 02:33
    הגב לתגובה זו
    חברים, תעודות הסל חשופות למטבע.. היורו נפל ב4-5% בשבוע וחצי האחרונים.. זה מוריד את התשואה.. כך גם הדולר..
  • 6.
    איפה כל הדרמות? מחכה לנתון שיתן כיוון לשוק. חחחח (ל"ת)
    אמנון 17/07/2015 23:25
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הגשנו תביעות על חברות אקסלנס לגבי קסם נסדק+דקס ממונף (ל"ת)
    שרון 17/07/2015 20:56
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    גם שאר תעודות הסל הממונפות בפערים נמוכים משווין ההוגן (ל"ת)
    מיכה 17/07/2015 20:55
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תעודת הסל מפגרת ב 9 אחוז מול השיאים בנסדק-כי מרמים כאן (ל"ת)
    מיכה 17/07/2015 20:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טל 17/07/2015 19:15
    הגב לתגובה זו
    חברים נראה שמלנוקס מתחילה לחזור למקום האמיתי שלה לשער של 75, חברה עם כסף נזיל בקופה ורווחים עם חוזים חדשים בלי הפסקה! בהצלחה לכולם ושבת שלום
  • 1.
    מלאנוקס 17/07/2015 17:55
    הגב לתגובה זו
    מלאנוקס זה הדבר הבא
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: