טירוף? אנליסט בכיר רואה במניה שכולם מכירים, אפסייד של כמעט 1,000,000%

וויליאם פלאטון, אנליסט בכיר במגזין Money Morning, ביצע חישוב זריז ומצא מניה שלטווח הארוך - תעשה את הבלתי יאמן
מערכת Bizportal | (23)

היום הזה ללא ספק לעליבאבא. ענקית האינטרנט הפכה את "חג הרווקים" הסיני (סוג של קונטרה ל'וולנטיין') לחגיגת מכירות עם מבצעים חסרי תקדים והצליחה להפתיע גם את אחרוני הספקנים - עם מכירות בהיקף בלתי נתפס של 8.65 מיליארד דולר (ועדיין לא נגמר היום...).

בכדי להבין עד כמה המספר הזה גדול, נציין כי מדובר בהכנסות שגבוהות מהכנסות האונליין ב'יום שישי השחור' ו'סייבר מונדיי' ביחד. מדובר בגידול דרמטי לעומת מכירות בהיקף של 5.7 מיליארד דולר בשנה שעברה ובטח לעומת הכנסות של 3.04 מיליארד דולר ב-2012. מבחינת מספר הקונים, אז ביום ממוצע עליבאבא מוסרת 17 מיליון חבילות. לפי הערכות, בשלושה עד חמישה הימים הקרובים - מספר החבילות יגיע ל-260 מיליון. זה הולך להיות היום הרווחי ביותר אי פעם מבחינת מכירות אונליין.

מניית עליבאבא דווקא יורדת היום 3.8% במחזור גדול (שעה וחצי לאחר פתיחת המסחר המחזור כבר עקף את הממוצע היומי). ייתכן שמדובר במקרה קלאסי של "קנה בשמועות, מכור בידיעות". אחרי ראלי מדהים של כמעט 40% תוך חודש ימים לשווי שיא של 300 מיליארד דולר, לא בלתי סביר שאלה שמורווחים חזק על הנייר - מוכרים היום לאלה שמתלהבים מהכותרות על היקף המכירות ב'יום הרווקים'.

אבל יש מי שממש לא נשמע מוטרד. וויליאם פלאטון, אנליסט בכיר במגזין Money Morning חושב שלטווח הארוך מניית עליבאבא עוד תטפס. כמה תטפס? לפחות 959,729.33%!!!. פלאטון חושב שעליבאבא היא הוול מארט החדשה (סימול: WMT). וכך הוא כותב - "אם קנית 100 מניות וול מארט בהנפקה ב-1970 בהשקעה של 1,650 דולר והחזקת בהן עד היום, זה אומר לפי מחיר הסגירה ביום שישי האחרון - אתה מחזיק כעת מניות בשווי 15.84 מיליון דולר. וזה אומר תשואה של 959,729.33%. אני חושב שעליבאבא מציעה פוטנציאל דומה בטווח הארוך".

מעבר לקוריוז של כמעט 1,000,000%. צריך להבין שוול מארט הונפקה בשנת 1970 כחברה קטנה עם שווי של 21.5 מיליון דולר בלבד. משם השווי של חברת הקמעונאות הזו הלך והתנפח עד שבשנת 1984 היא כבר נסחרה לפי שווי של 4.5 מיליארד דולר. באותה שנה נסחרו למשל ג'נרל אלקטריק בשווי של 24.5 מיליארד דולר ואקסון מובייל בשווי של 31.6 מיליארד דולר. כלומר אפשר להבין שגם 14 שנים לאחר ההנפקה, וול מארט עדיין לא התקרבה בכלל לשווי של החברות הגדולות בוול סטריט. המקרה של עליבאבא שונה לגמרי, החברה של ג'ק מא הונפקה כאחת החברות הגדולות בוול סטריט. וחודשים ספורים לאחר ההנפקה, עליבאבא היא בחמישייה הראשונה של החברות מבחינת שווי שוק בוול סטריט. סיפור אחר לגמרי ממקרה ההנפקה של וול מארט ב-1970 (ופוטנציאל העליות בהתאם). ובכל זאת, האנליסט פלאטון כנראה מתכוון לכך שזו הסינית מזכירה את זו האמריקנית של פעם - וזה מבשר טובות לגבי מניית עליבאבא.

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    המניה שווה היום 86$ - איך 100 מניות יתנו כיום 15מיליון$ (ל"ת)
    רביד 17/11/2014 22:48
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    גיא 14/11/2014 09:14
    הגב לתגובה זו
    סופטבנק היפנית מחזיקה ב34 אחוז ממניות עליבאבא. חוץ מזה יש לה עוד אחזקת ב16 חברות אחרות ביניהן ספרינט. היא לא עלתה בכלל אחרי הנפקת עליבאבא. שווי שוק 80 מיליארד דולר. שזה פחות משווי החלק של באבא לבד. אשמח להסבר.
  • 13.
    שחר 13/11/2014 07:05
    הגב לתגובה זו
    אינסוליין ואליום מדיקל לעקוב העליבאבא של ישראל
  • 12.
    ראסל 12/11/2014 16:00
    הגב לתגובה זו
    רק טאואר תעלה עוד 10000 אחוז בעתיד
  • 11.
    כן התם נותנים טיפים למשקעים!!! (ל"ת)
    רמי 12/11/2014 11:48
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אנליסט משיגינר . (ל"ת)
    בא 12/11/2014 10:26
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אלי 11/11/2014 22:33
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו לשדוד את האנשים
  • 8.
    האמיתי 11/11/2014 22:15
    הגב לתגובה זו
    כמה שטויות אפשר לכתוב מילא אבל לפרסם את הקשקשן הזה בכותרת ראשית
  • 7.
    חשבתי שהכתבה תהיה על ביוליין (ל"ת)
    אברהם 11/11/2014 22:14
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    כלכלן 11/11/2014 20:35
    הגב לתגובה זו
    אחוז צריך לקנות מניות של חברה קטנה ולא מוכרת כמו אפל בשנות השישים שרק הקימו אותה ולהחזיק 40 שנה ואם היא הופכת למה שהיא היום ועמדתם בפיתוי לא למכור את המניות כל השנים שהיא עלתה ש99 אחוז מאנשים לא מסוגלים אז היום אחרי 40 שנה אתם מיליונרים בהצלחה
  • 5.
    סוחר חתיך 11/11/2014 20:11
    הגב לתגובה זו
    שתחזור ל 105 תעניין מחדש לא לשכוח הנפיקו ב 68 ואז קפץ ל 99 ומשם ירד ל83 ואז טס עכשיו אני בחוץ ותודה לאליבעבא והשודדים
  • הסקרן 12/11/2014 08:52
    הגב לתגובה זו
    היא נמצאת על הוראת קנייה ב 106$. אין ספק. זו חברה מצוינת וכך גם המנייה.
  • 4.
    שושן החתול 11/11/2014 19:47
    הגב לתגובה זו
    לפי חישוב פשוט , פשוט לא יאומן השטויות שמעלים לאוויר...ועוד בכותרת אתם שמים את זה?
  • תופס כותרות . (ל"ת)
    בא 12/11/2014 10:27
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אדון אנליסט קנה עליבבא. ...... (ל"ת)
    eli 11/11/2014 19:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מכיר אותם.. 11/11/2014 19:23
    הגב לתגובה זו
    כמה שטויות.. הבנאדם לא מבין בכלל מה שקורה שם... תזכרו מה שאני אומר - הענק הזה לא יחזיק מעמד. הוא יתפרק כמו ברה"מ.. לנו הם נראים אותו דבר כולם, אבל הם לא. מתחת לפני השטח כבר יש המון מתחים.
  • ארז 11/11/2014 19:50
    הגב לתגובה זו
    קשקשן אתה
  • 1.
    ניר עזר 11/11/2014 18:54
    הגב לתגובה זו
    שום מניה בשוק ההון לא הגיע מעבר ל 700 מיליארד דולר שווי. המניה הזאת בגג בהנחה חריגה שתיהיה החברה הכי גדולה בעולם תכפיל את עצמה.. מעבר לזה 200% ומעלה לאהיה מעולם ולא יהיה ובטח לא שטות והרצה כמו מיליון אחוז. אני במקומכם לא הייתי מעלה את הכתבה הזאת היא נועדה להרצה.
  • גיל 11/11/2014 22:09
    הגב לתגובה זו
    עליה של מיליון אחוז משמעותו עליה של פי אלף בשווי. אם השווי 300 מיליארד דולר אז לפי האנליסט בעתיד שווי עלי באבא יהיה מספר שרובנו לא יודעים להגיד שזה 300 אלף מיליארד דולר. נו באמת ??? אנליסט מסויים התחלק על השכל.
  • ארז 11/11/2014 19:52
    הגב לתגובה זו
    מומלץ לקרוא את הכתבה לפני שמגיבים. על וולמרט שמעת?
  • ניר עזר 12/11/2014 07:08
    כדאי שתלמד את הנתונים. חברות שמתחילות קטנות יכולות לזנק מאות ואלפי אחוזים. חברה שכבר מונפקת כחברת ענק אין לה יותר מידי לאן להתקדם. הסיכוי שהחברה תמחק מהמפה גבוה באלף שנות אור מהיעד שלו.
  • שודד מס 40 11/11/2014 22:50
    רק שאת וולמארט הנפיקו כשהם היו קטנים ואת עליבאבא הנפיקו כשהיא כבר שווה 200מיליארד דולר. אנליסט קשקשן
  • שודד מס 40 11/11/2014 22:50
    רק שאת וולמארט הנפיקו כשהם היו קטנים ואת עליבאבא הנפיקו כשהיא כבר שווה 200מיליארד דולר. אנליסט קשקשן
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: