עליבאבא מדווחת: דוחות מצויניים לענק הטרי בוול סטריט

החברה מדווחת על זינוק במשתמשי האפליקציה החברה צוללת 2% בשלב הטרום מסחר
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה עליבאבא

חברת עליבאבא דיווחה על רווחיה הרבעונים. רווחי החברה תאמו את הצפי של כלכלני וול סטריט. בשורת ההכנסות החברה הציגה הכנסה גבוהה ב-5% מהצפוי.

צפי הכלכלנים של רויטרס הציג חיזוי הכנסות של 2.61 מיליארד דולר, בעוד עליבאבא הציגה הכנסות של 2.74 מיליארד דולר. רווח החברה הוא 45 סנט למניה. זהו הדיווח הראשון של החברה מאז הונפקה בחודש ספטמבר.

מניית עליבאבא (סימול: BABA ), עלתה בשלב הטרום, 4% לקראת פרסום הדוחות, אך עם פרסומן העליות נמחקו. בשעה זו, בשלב טרום המסחר החברה משילה קרוב ל-1%. אתמול מניית החברה עלתה במסחר מעל ל-3%.

עלייה משמעותית במשתמשים- העולם עובר לסלולאר

סך המשתמשים השנתי של החברה עלה ל-307 מיליון, לעומת 279 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. פעילות החברה באינטרנט עלתה ב-49% מהתקופה המקבילה.

פייסבוק דיווחה בחודש שעבר כי שני שליש מהכנסותיה הגיעו משוק הסלולאר. אם היינו צריכים עדות נוספת לכך שהעולם עובר לסלולאר, הגיעו הדוחות של עליבאבא. האחרונה מדווחת על 217 מיליון משמתמשים אקטיביים באפליקציה של החברה, עלייה מ-188 מיליון משתמשים שדווח ברבעון הקודם (יוני).

חברת המסחר האלקטורני עליבאבא הוקמה בשנת 1999 על ידי ג'ק מא. החברה בעלת שתי הפלטפורמות הפופולאריות ביותר בסין למסחר Tmall ו-Taobao. ביוני האחרון השיקה עליבאבא פלטפורמה דומה בארה"ב בשם 11 מיין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".