ירי הרקטות של חמאס לעבר מתקני הגז - מה באמת קרה שם?
הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה אתמול (ד') הודעה לפיה
נראה שביום ה-44 למלחמה בעזה (בינתיים מדובר במלחמה הארוכה ביותר של ישראל מאז מלחמת השחרור), חמאס רוצה להראות שיש לו עדיין מה להציע בזירה הצבאית, שהוא מסוגל להסלים את המצב. על ת"א הוא כבר ירה, את נתב"ג הוא כבר שיתק, אבל הנה - חמאס משדר שזה לא הסוף.
פלטפורמות הגז של ישראל הן נכס אסטרטגי מהמעלה הראשונה, והן נמצאות בטווח הטילים של חמאס (מול אשקון, 30 ק"מ מהחוף). מעל 50% מתצרוכת הגז של ישראל מקורה כיום מגז טבעי, לכן פגיעה במתקני הגז - זו פגיעה עצומה בישראל. העניין הוא שחמאס לא באמת מסוגל (לפי שעה) לפגוע במתקני הגז, אבל הוא כן מסוגל להגיד שהוא יורה לכיוון. חושבים שההשפעה זניחה? שיטוט ברשת מעלה כי שלל אתרים, מ
כלפי פנים חמאס משדר כוח ועוצמה מול ישראל, כלפי חוץ חמאס משדר אמידות ותחכום - אז ההודעה הזו היא מבחינתו win-win. הרי מעבר להרוגים, המלחמה עם חמאס היא בחלקה הגדול על האפקט התודעתי והמוראלי, וגם אנחנו לוקחים בה חלק. ניסיון החיסול (המוצלח בשאיפה) של מוחמד דף נראה שהיה בעיקר אקט מוראלי כלפי התודעה הישראלית (אלא אם האקט הזה היה מכת פתיחה לשורת חיסולים ארוכה).
- מסמך תמים, שפותח דלתות: כך פועלת יחידת הסייבר של חמאס שנחשפה על ידי פאלו אלטו
- שוק ההימורים רותח: מה הסיכויים שחמאס יגיד "כן"?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בקיצור, אם מישהו ממשקיעי מניות הגז נבהל ומכר - צריך להבין שחמאס אמנם פגע - אבל הפגיעה הייתה תודעתית בלבד. לפלטפורמות שלום.
- 16.זה הכל 15 תגובות איזה עלוב (ל"ת)אביב 24/08/2014 14:33הגב לתגובה זו
- 15.haim 21/08/2014 20:36הגב לתגובה זוYour Tabloid should be closed
- 14.אין פה שום הישג כאשר אתה יורה ויורה ורק מחטיא (ל"ת)הסיכון לשם-מחיזבאללה 21/08/2014 18:50הגב לתגובה זו
- 13.banano84 21/08/2014 12:18הגב לתגובה זוהטילים שלהם פגי תוקף ומתפוצצים באוויר או נוחתים כנפל בכל מיני מקומות... חושבים שכיפת ברזל מיירטת כ"כ הרבה? הטילים שלהם נופלים עוד באוויר... אם החיזבאללה יחליט אז אנחנו בבעיה כי הטילים שלהם מדויקים עד קוטר של כמה מטרים.
- 12.משה 21/08/2014 12:10הגב לתגובה זולהכניס את דעאש לרצועה הם כבר יעשו לנו תעבודה
- 11.קובי 21/08/2014 12:09הגב לתגובה זוצהל צריך להשאיר אתכם תחת האדמה לנתק לכם חשמל עד שתמותו בייסורים .צהל השם אתכם חזקו ואימצו
- 10.משה 21/08/2014 12:08הגב לתגובה זוהיא כבר היתה נגמרת פעם היו שמים בעיתון דבר או הארץ מודעה קטנה בפינה כוחותינו נתקלו במחבלים וזה הכול
- 9.ירי לעבר מתקני הגז (ל"ת)יורם 21/08/2014 12:03הגב לתגובה זו
- 8.אחד העם 21/08/2014 11:55הגב לתגובה זוישראל צריכה להפסיק את החשמל לעזה ל 24 שעות לאחר כל ניסיון ירי לעבר מתקני הגז או החשמל בישראל ולהבהיר שבמקרה שהניסיון יצליח תופסק לחלוטין אספקת החשמל , הגז והבנ וכל יתר סוגי האנרגיה עד לפירוז הרצועה. שיעברו להשתמש בזבל ובגופות מחבלים כמקור אנרגיה.
- 7.לסגור להם את החשמל ליומיים-בינתיים (ל"ת)gidi12 21/08/2014 11:54הגב לתגובה זו
- 6.קורמורן 21/08/2014 11:10הגב לתגובה זוהודעה לתושבי עזה המפרטת מה יקרה במידה וחמאס ינסה לפגוע במתקני הגז או תחנות כח, בשלב הראשון הפסקת אספקת חשמל מישראל לעזה, שלב שני עצירת תחנת הכח של עזה, שלב שלישי עצירת אספקת דלקים. בעצם שהאיום יפורסם גם לעיתונות חוץ עם הסברים מתאימים כיצד החמאס מחבל באספקות המיועדות לתושבי עזה במטרה לעורר את יצר החמלה של העולם.
- 5.גיורא 21/08/2014 11:05הגב לתגובה זוכבר מזמן ברור לכל בר דעת שזו רק שאלה של זמן עד שחיזבאללה ינסה לפגוע במתקני הגז באמצעות טיל קרקע ים מהסוג שכבר נעשה בו שימוש במלחמת לבנון השנייה לעבר ספינת חיל הים. השאלה היא האם שוב ״נופתע״ כשזה יקרה או האם צה״ל נערך ליום הזה.
- 4.ליס 21/08/2014 10:47הגב לתגובה זוחמאס זוכה ל״ניצחונות קטנים״ ברמה התודעתית זה הודות לתקשורת הנפלאה שלנו שלא פוסחת חלילה על אף פרט ועוד מפרשנת כראות עיניה את החמאס ומגישה לו את זה על צלחת זהב דרך הרשתות והמדיה ובכל מקום אפשרי אז איך אתם רוצים שחמאס לא יתנפח כמו טווס וירגיש מנצח. הגיע הזמן שהתקשורת תתעלם קצת ותסתום את הפה כשצריך אתם רק גורמים לנזק למדינת ישראל לפעמים הנזק הוא בלתי הפיך ותחשבו על זה...
- 3.סתם אחד 21/08/2014 10:37הגב לתגובה זולפני 15 שנה אף אחד לא האמין ששדרות תהייה תחת הפגזה קבועה. לפני 10 שנה אף אחד לא האמין שבאר תהיה מטרה. לפני 5 שנים אף אחד לא האמין שירו לגוש דן. והנה ב 2014 כל זה קורה. והיו ניסיונות גם לירות ל"מפעל טקסטיל" בדימונה. והפטרון החזק יותר - חיזבאלה - ניסה לירות לעבר בתי הזיקוק במלחמת לבנון השנייה. בקיצור, המחסום הפסיכולוגי של ירי למתקנים אסטרטגים נפרץ. המחסום הטכנלוגי הוא רק שאלה של זמן. ועל אסדה בים שום כיפת ברזל לא תעזור. שלא לדבר על פיצוץ צינורות וכו'. המזרח התיכון אזור נפיץ שנהייה נפיץ יותר ויותר - זה לא הולך טוב עם גז.
- 2.מעניין (ל"ת)יאיר 21/08/2014 10:36הגב לתגובה זו
- 1.כבוד 21/08/2014 09:54הגב לתגובה זוסוף סוף אדון פינק כותב משהו רציני המניה זולה זמן לקנות עוד מעט ואין מחירים כאלה אשרי המאמין ומחכה חברה יש סחורה
איור: דפדפן אטלס של OpenAIקרב ענקים אווירי: איירבוס ובואינג משנות את מפת ההשקעות הגלובלית
התחרות בין שתי הענקיות היא הרבה יותר ממאבק מסחרי על הזמנות ומטוסים, זו התנגשות בין שתי פילוסופיות הנדסיות, תרבותיות וניהוליות, הפועלות בתוך אותו שוק גלובלי צפוף ורגיש. איך הן סגרו את השנים שעברו, על מה הן עובדות לעתיד ואיך אפשר
להשקיע בהן
בעולם שבו מטוסים חוצים אוקיינוסים ומחברים כלכלות, שתי ענקיות שולטות בשמיים: איירבוס הבווארית-אירופית ובואינג האמריקאית. היריבות ביניהן אינה רק טכנולוגית או תעשייתית, היא מעצבת מחדש את מפת ההשקעות הגלובלית. משקיעים פיננסיים רואים בהן מניות יציבות עם פוטנציאל צמיחה, בעוד חובבי טכנולוגיה מתלהבים מחדשנות כמו מנועי מימן ומטוסים אוטונומיים. בשנת 2025, עם הזמנות שיא והתאוששות שלאחר שנות הקורונה, הקרב הזה הופך להזדמנות השקעה של מיליארדים.
התחרות בין בואינג לאיירבוס היא הרבה יותר ממאבק מסחרי על הזמנות ומטוסים, זו התנגשות בין שתי פילוסופיות הנדסיות, תרבותיות וניהוליות, הפועלות בתוך אותו שוק גלובלי צפוף ורגיש.
פילוסופיה מול פילוסופיה
בואינג צמחה מתוך תרבות תעופתית אמריקאית שמדגישה את הטייס במרכז: שליטה ידנית, תחושה מכנית, ומערכות שנועדו “לשרת” את האדם ולא להחליפו. במשך עשורים זו הייתה גישת ה-pilot in command הקלאסית. בואינג מייצגת גישה אבולוציונית: שימור רצף וכבוד למסורת. האוטומציה קיימת, אך היא מאחורי הקלעים. המסר ברור: האדם אחראי, המערכת הטכנולוגית מסייעת.
איירבוס מייצגת גישה מהפכנית: הטכנולוגיה מובילה, המחשב מגן מפני טעות טייס, והטייס מנהל את יעדי הטיסה ולא את מגבלותיה. הבטיחות נובעת מהנדסה שמונעת מראש טעויות אנוש, גם במחיר של ויתור על חופש פעולה מלא של הטייס.
- שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איירבוס נולדה כקונסורציום אירופי בשנות ה־70, עם רצון לערער על ההגמוניה האמריקאית. כבר מהדור הראשון של מטוסי ה־Fly-by-Wire היא אימצה גישה הפוכה: מחשב כשותף מלא לטיסה והגנות מובנות מפני טעויות אנוש.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIקרב ענקים אווירי: איירבוס ובואינג משנות את מפת ההשקעות הגלובלית
התחרות בין שתי הענקיות היא הרבה יותר ממאבק מסחרי על הזמנות ומטוסים, זו התנגשות בין שתי פילוסופיות הנדסיות, תרבותיות וניהוליות, הפועלות בתוך אותו שוק גלובלי צפוף ורגיש. איך הן סגרו את השנים שעברו, על מה הן עובדות לעתיד ואיך אפשר
להשקיע בהן
בעולם שבו מטוסים חוצים אוקיינוסים ומחברים כלכלות, שתי ענקיות שולטות בשמיים: איירבוס הבווארית-אירופית ובואינג האמריקאית. היריבות ביניהן אינה רק טכנולוגית או תעשייתית, היא מעצבת מחדש את מפת ההשקעות הגלובלית. משקיעים פיננסיים רואים בהן מניות יציבות עם פוטנציאל צמיחה, בעוד חובבי טכנולוגיה מתלהבים מחדשנות כמו מנועי מימן ומטוסים אוטונומיים. בשנת 2025, עם הזמנות שיא והתאוששות שלאחר שנות הקורונה, הקרב הזה הופך להזדמנות השקעה של מיליארדים.
התחרות בין בואינג לאיירבוס היא הרבה יותר ממאבק מסחרי על הזמנות ומטוסים, זו התנגשות בין שתי פילוסופיות הנדסיות, תרבותיות וניהוליות, הפועלות בתוך אותו שוק גלובלי צפוף ורגיש.
פילוסופיה מול פילוסופיה
בואינג צמחה מתוך תרבות תעופתית אמריקאית שמדגישה את הטייס במרכז: שליטה ידנית, תחושה מכנית, ומערכות שנועדו “לשרת” את האדם ולא להחליפו. במשך עשורים זו הייתה גישת ה-pilot in command הקלאסית. בואינג מייצגת גישה אבולוציונית: שימור רצף וכבוד למסורת. האוטומציה קיימת, אך היא מאחורי הקלעים. המסר ברור: האדם אחראי, המערכת הטכנולוגית מסייעת.
איירבוס מייצגת גישה מהפכנית: הטכנולוגיה מובילה, המחשב מגן מפני טעות טייס, והטייס מנהל את יעדי הטיסה ולא את מגבלותיה. הבטיחות נובעת מהנדסה שמונעת מראש טעויות אנוש, גם במחיר של ויתור על חופש פעולה מלא של הטייס.
- שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איירבוס נולדה כקונסורציום אירופי בשנות ה־70, עם רצון לערער על ההגמוניה האמריקאית. כבר מהדור הראשון של מטוסי ה־Fly-by-Wire היא אימצה גישה הפוכה: מחשב כשותף מלא לטיסה והגנות מובנות מפני טעויות אנוש.
