האוצר מדרג את שירות חברות הביטוח - מי בולטת לחיוב וממי להתרחק?

אגף שוק ההון פרסם לראשונה את מדד שירות שמתייחס לטיב ומהירות השירות של חברות הביטוח. צפו בכל הטבלאות
לירן סהר |

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, פרסם היום לראשונה מדד שירות ייחודי שמתייחס לטיפול בתביעות של חברות הביטוח. המדד מאפשר למבוטח לבחור את חברת הביטוח המתאימה לו ביותר. המדד שיפורסם אחת לשנה, מדרג את חברות הביטוח על בסיס שני נדבכים עיקריים:

1. טיב השירות - ככל שחברה מאשרת יותר תביעות, ציון זה גבוה יותר.

2. מהירות השירות - טיפול מהיר במבוטח מזכה בציון גבוה יותר.

לפי האוצר, שירות הוא מרכיב מרכזי בפעילותן של חברות הביטוח, יחד עם מחירי המוצרים, המשפיע באופן ישיר על תמורה הוגנת עבור מוצר הביטוח אותו רכש מבוטח. מדד השירות יסייע ביצירת סביבה תחרותית שצפויה להוביל לשיפור מתמשך בהתנהלות חברות הביטוח מול מבוטחיהן בהליך טיפול התביעות.

מדד השירות חושב על בסיס דיווחי חברות הביטוח שנמסרו לפי דרישת אגף שוק ההון. המדד מדרג את תחומי הביטוח השונים - רכב, דירה, סיעודי, תאונות אישיות וכד'. אגף שוק ההון צפוי להעשיר בשנה הבאה את מדד השירות כך שיכלול נתונים של סקרי שביעות רצון של לקוחות, וכן סקרי שירות סמויים הכוללים מדידת זמני מענה, נגישות באתרי האינטרנט ועוד.

להלן פירוט הסטנדרטים שנקבעו בסוגי ביטוח השונים:

בתחום ביטוח הרכב חובה זכתה AIG במקום הראשון עם ניקוד סופי של 84 ואילו מגדל זכתה במקום האחרון עם 60 נקודות (קרנית זכתה ב-43 נקודות, אך מדובר בקרן שמטרתה לפצות נפגעי תאונות כאשר אין באפשרותם לתבוע חברת ביטוח). בביטוח רכב רכוש זכתה שלמה במקום הראשון עם 87 נקודות וביטוח חקלאים עם 62 נקודות. בביטוח דירות זכתה AIG במקום הראשון עם 86 נקודות ומנורה במקום האחרון עם 62 נקודות.

בתחום ביטוח נזקים רפואיים זכתה AIG במקום הראשון עם 81 נקודות ואיילון דורגה במקום האחרון עם 55 נקודות. בביטוח סיעודי ופרט זכתה מגדל במקום הראשון עם 74 נקודות בלבד ודקלה דורגה הרחק מאחור עם 31 נקודות. בביטוח הוצאות רפואיות זכתה מנורה במקום הראשון עם 79 נקודות וביטוח ישיר במקום האחרון עם 71 נקודות. בביטוח נסיעות לחו"ל זכתה AIG במקום הראשון עם ציון של 87 נקודות ומנורה במקום האחרון עם 68 נקודות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה

מצד אחד - ביטוח לאומי קפדן מאוד מול הציבור עד כדי שלפעמים מטרטר ומקשה ולא מקבל תביעות מוצדקות;  מצד שני - יש אנשים שמצליחים לגנוב מיליונים רבים מביטוח לאומי 

עמית בר |

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום רחב היקף נגד שלושה נאשמים שנחשדים בביצוע הונאה מתוחכמת ומתמשכת כלפי המוסד לביטוח לאומי. על פי כתב האישום, בין השנים 2020 ל-2023 הצליחו הנאשמים להוציא במרמה כ-2.6 מיליון שקל באמצעות הגשת תביעות נכות מזויפות, רובן בתחום האוטיזם.

הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים

הנאשמות המרכזיות, אודליה צריקר (46) מיוקנעם עילית ולנה שומינוב (40) מחולון, פעלו באמצעות שתי חברות שבבעלותן. השתיים פנו להורים לילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי, הציגו עצמן כמסייעות מקצועיות לקבלת קצבאות, וביקשו מהם ייפוי כוח ומסמכים רפואיים. בהמשך, כך נטען, זייפו מסמכים רפואיים ואישורים מקצועיים, במטרה להציג מצגי שווא שלפיהם הילדים סובלים ממגבלות תפקודיות והתפתחותיות קשות בהרבה מהמציאות.

החקירה העלתה כי במקרים מסוימים השתמשו הנאשמות במסמכים אמיתיים שנערכו על ידי מומחים רפואיים ושינו בהם פרטים, ובמקרים אחרים יצרו מסמכים מזויפים לחלוטין תוך שימוש בחתימות של רופאים מבלי שידעו על כך. את המסמכים המזויפים הגישו לביטוח לאומי כדי לקבל אישורי זכאות לקצבאות נכות.

במרכז כתב האישום עומד גם קונסטנטין זרך (40), בן זוגה של שומינוב, שהתחזה לרופא בשם "קוסטה מור". לפי הנטען, זרך נפגש עם ילדים והוריהם, הציג עצמו כמומחה לניתוח התנהגות ואבחון, סיפק הנחיות והנפיק מסמכים ששימשו את הנאשמות בהגשת התביעות. בנוסף, הוא עצמו הגיש תביעה כוזבת לקבלת קצבת נכות, במסגרתה קיבל כ-134 אלף שקל.


הוציאו 13 מיליון שקל במרמה - קיבלו עמלה של 2.6 מיליון שקל