אלון גלזר על "כוחה של הריבית", דו"חות החברות ושוק המניות - הראלי יימשך?
המצב האופטימלי לשוק המניות הינו ריבית נמוכה ביחד עם חדשות חיוביות מצד הכלכלה המקומית, והחברות הנסחרות בבורסה. נדמה שכאשר הריבית נמוכה, לא צריך הרבה כדי לשכנע את הציבור להמשיך ולהשקיע בשוק המניות. דוחות רבעוניים טובים, ידיעות מאקרו מעודדות - והמוסדיים הגדולים מגדילים, בצדק, את משקל המניות בתיק, והציבור הרחב ממשיך להזרים כספים לקרנות המנייתיות. זהו למעשה המצב בו הייתה הכלכלה הישראלית ברבעונים האחרונים. מצב המאקרו נראה סביר למדי בסך הכל עם צמיחה במשק, אבטלה נמוכה והתוצאות העסקיות של החברות היו טובות, בין היתר כאמור בשל הירידה בעלויות המימון. האם הדוחות הכספיים לרבעון הראשון משנים את המגמה? בשבוע שעבר השלימו החברות את פרסום הדוחות לרבעון הראשון של השנה. תוצאות החברות היו סבירות, כאשר ראינו צמיחה מתונה בפעילותן, ולצד השפעה של התחרות והרגולציה הפוגעת בעיקר בענפי הבנקאות והתקשורת אנו רואים את חברות הסלולר (ובשנה האחרונה גם את הבנקים) נוקטות במהלכי התייעלות, שתרמו לשמירה על רמת רווחיות נאה. בנוסף, ראינו את חברות הנדל"ן ממשיכות ליהנות מהריבית הנמוכה, ואת חברות הביטוח מציגות רבעון מצוין בשל התוצאות החזקות בשוק ההון. בשורה התחתונה, כפי שציינו, תוצאות החברות ממשיכות להיות בסך הכל סבירות. סימני אזהרה מתחום הקמעונאות קמעונאיות המזון, שופרסל, מגה (אלון רבוע כחול), רמי לוי וחברות האופנה הציגו תוצאות חלשות עם ירידה ברווחיות, על רקע ירידה במכירות, וצורך להשקיע יותר בהוצאות מכירה ושיווק. השאלה המרכזית, האם מדובר במגמה של ירידה בצריכה הפרטית, אשר עלולה ללמד על האטה משמעותית יותר בכלכלה המקומית, ובכך להשפיע על מעגלים נוספים, כדוגמת חברות הנדל"ן הנהנות כיום מתפוסה מלאה בקניונים ושכר דירה גבוה או הבנקים שעלולים לספוג עליה בהוצאות להפסדי אשראי? כוחה של הריבית בינתיים חזק יותר. מעבר לעובדה שהריבית הנמוכה תורמת לצמיחת המשק ומסייעת לחברות בעלויות מימון נמוכות, האלטרנטיבות שמספקות תשואה נמוכה מאד - לצד מחירי מניות לא זולים, אבל עדיין לא יקרים, משכנעים אותנו כי כוחה של הריבית עדיין חזק יותר ותומך בהמשך השקעה בשוקי המניות. התשואה השוטפת בהשקעה במניות הבנקים והנדל"ן מגלמת תשואה שנתית של כ-10% ומעלה, רמות מכפילי הרווח של החברות עדיין סבירים, וחשוב לזכור כי אחרי הכל הכלכלה המקומית עדיין צומחת. לסיכומו של עניין, צריך אמנם להיות עם אצבע על הדופק על רקע סימני האזהרה הנזכרים לעיל, אולם שוק המניות עדיין נראה לנו כאופציה טובה בהשוואה לאלטרנטיבות הקיימות. ***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 11.לדעתי הכיון צפונה יימשך, אל חשש בשלב הנוכחי (ל"ת)בונה על עליה מתונה 01/06/2014 14:30הגב לתגובה זו
- 10.בחבוט 01/06/2014 12:48הגב לתגובה זולמה ניצולי שואה כולם מקבלים כספים כאן מקום המדינה הריי ישנם בינהם עשירים מופלגים.ולמה לא מחלקים לזוג ביחד ולא לכול אחד בנפרד
- 9.שנורר 01/06/2014 12:43הגב לתגובה זויוכול להיות שיוצא שואה רוקנו לנו את הקופה בגלל זה ישנם חצי מיליון ילדים רעבים מה?למה הם מקבלים כספים כאן
- 8.בעל זכרון 01/06/2014 12:28הגב לתגובה זומיסטר אלון... אנחנו לא שוכחים ולא נשכח איך תמכת והמלצת בחום ובמרץ על קניה של חברות הסלולר ומאז הם צנחו עשרות רבות של אחוזים. לכן כדאי לקחת את ההמלצות שלך בערבון מאוד מוגבל!!!
- 7.נחום לוי 01/06/2014 12:28הגב לתגובה זואתה מתעלם מאנשים שעבדו וקבלו בזמנו 100% בסל פיציי העבודה בביטוח מנהלים כלומר קבלו בסיום העבודה רק מזומן ללא פנסיה כול שהיא.מה יעשו עם הכסף ממה יחיו .אין לך תשובה? רוצים לשמוע
- 6.רמי 01/06/2014 12:22הגב לתגובה זוממש צמודים לשיא את גלזר אני אוהב בלי שום קשר למה שאני חושב על השטויות בקשר למדדים הוא אדם מאוד נחמד הלואי וכול האשכנזים היו כמוהו
- 5.שחקן 01/06/2014 11:33הגב לתגובה זוהראלי רק בשוק המניות האמריקאי הבורסה המקומית בפשיטת רגל ושייכת במקרה הטוב לכמה שחקנים בודדים ששולטים בו. רק ט יח פדים משקיעים בבורסה הישראלית
- 4.משקיע ותיק 01/06/2014 11:16הגב לתגובה זוזוכר אותך ממליץ על הבנקים בכל תקופת זמן אפשרית
- ינתי פרזי 01/06/2014 12:38הגב לתגובה זובמקרה הרע לא יודע כמה עולה לחם אחיד במכולת. וגם אני לא יודע כמה הוא עולה, אבל אינלפחות לא מתיימר לשקר כאילו אני יודע מה הולך להיות בשוק. גלזר לא מבין כלום
- 3.טל 01/06/2014 11:10הגב לתגובה זוכאשר הריבית נמוכה, יש נזילות המזומנים. ההשקעה שמניבה תשואות טובות יחסית, זה שוק ההון. הבעתיות כאן מתעוררת לאור ההשקעות. כאשר הריבית תעלה (והיא תעלה) חברות ציבוריות יאבדו את ההשקעות ונתוני הבורסה יהיו חלשים. צפי למשבר קטן בשוק המניות? יתכן. ראו הוזהרתם
- אבנר 01/06/2014 21:11הגב לתגובה זוצודק 100 %
- 2.איל 01/06/2014 10:41הגב לתגובה זוובאופן משמעותי על הדאקס והנאסד"ק
- רמי 01/06/2014 12:26הגב לתגובה זוהוא ימשיך לדרוך במקום עד 2015 אולי יהי שנוי בנתיים התאהבי בצע הטיקונים נקרא להם בשמם עדיין לא שבעים מה לעשות ככה זה במידה מושחתת שראש הממשלה שלה בעבר נשפט ל6 שנות מאסר וזה רק קצת ממה שהציבור יודע
- 1.קמעונאי מאוכזב לפיד 01/06/2014 10:39הגב לתגובה זוהרבה יותר אלימה דורסנית וקטלנית

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- לעבור באדום ולהישאר בחיים - המכונית המעופפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- לעבור באדום ולהישאר בחיים - המכונית המעופפת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.