תביעת הענק של צ'רלטון: דורשת 10 מיליון שקלים מ-3 ספקיות אינטרנט
אחרי שהכריזה מלחמה על פאבים ובתי קפה שהעבירו את שידוריה ללא תשלום, צ'רלטון שמה כעת על המוקד את ספקיות האינטרנט. חברת שידורי הספורט הגישה אתמול (יום ב') תביעת ענק בזק בינלאומי, נטוויז'ן וסמייל, משום שלא פעלו לחסום גישה ללקוחותיהן לאתרים פיראטיים המשדרים את ערוציה של צ'רלטון ברשת האינטרנט.
בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד, דורש עו"ד ליאור להב ממשרד עו"ד כצנלסון-להב, פיצויים בסך 10 מיליון שקלים משום שלא פעלו לחסום גישה ללקוחותיהן לאתרים פיראטיים המשדרים את ערוציה של צ'רלטון באינטרנט, וחשיפת זהותם של בעלי האתרים הפיראטיים ואת פרטי הגולשים שעשו שימוש באתרים אלו.
צ'רלטון מפיקה את ערוצי הספורט 'ספורט 1', 'ספורט 2' ו'ספורט 1 HD' והיא מחזיקה בזכויות שידור רבות, בין היתר של משחקים בליגת העל, משחקי הליגה האנגלית, הליגה הגרמנית, הליגה האיטלקית, ועוד. בתביעה שהוגשה, היא טוענת כי ספקיות האינטרנט מאפשרות ללקוחותיהן לגלוש ללא הפרעה לאתרי אינטרנט פיראטיים המשדרים את ערוצי צ'רלטון, ובכך הן תורמות להפרת זכויות היוצרים של ערוצי הספורט בבעלותה. לטענת צ'רלטון, למרות שהתריעה בפני ספקיות האינטרנט פעמים רבות, שזכויותיה מופרות על ידי אתרים פיראטיים, ואף סיפקה להן הוכחות להפרת זכויותיה, נמנעו הספקיות לחסום גישה לאתרים פיראטיים אלו.
"התשלום החודשי הנדרש על ידי התובעת (צר'לטון) עבור הצפייה בערוציה, הנגבה דרך חברת הכבלים וחברת הלוויין, הביא גורמים מפרי זכויות רבים להקים אתרים פיראטיים המעלים את תכניה של התובעת באופן בלתי חוקי, אגב שחלקם נהנים ממכירת שטחי פרסום למפרסמים שונים, על בסיס תעבורה גדולה של גולשי אינטרנט באתרים פיראטיים אלה", נטען בכתב התביעה. "מלחמתה של התובעת מלחמה מוצדקת היא, שכן מפרי זכויות היוצרים אינם אלא גנבים שיש למנוע פעילותם המפרה והנתבעות אינן אלא גורם המסייע בידם להמשיך ולהפר זכויות".
לטענת צ'רלטון בידי ספקיות האינטרנט מידע בדבר זהותם של בעלי האתרים המפרים, כמו גם מידע בדבר הלקוחות שלהן הגולשים לאתרים מפרים אלו ובכך הופכות הן עצמן למפרות זכויות יוצרים.
בכתב התביעה מסביר עו"ד להב כי את זכויותיה רכשה צ'רלטון בממון רב, על בסיס ציפייתה המסחרית כי תוכל למכור מנויים ללקוחות בכוח שיבקשו לצפות בשידורי ערוצים אלו ואף לערוצים אחרים. לטענתו, מעשי הנתבעות חותרים תחת אושיות פעילותה המסחרית של התובעת, עד כדי יצירת איום ממשי על עצם פעילותה.
עו"ד להב ציין עוד בכתב התביעה כי"ייתכן שהנתבעות יבקשו להיתמם ולטעון כי אינן עושות דבר מלבד אספקת שירותי אינטרנט ואולם שעה שהתובעת פנתה אל הנתבעות, העמידה אותן על דבר זכויותיה הקנייניות על דבר קיומם של האתרים הפיראטיים המפרים זכויותיה, ואף מסרה להן ראיות מוצקות לדבר ביצוע ההפרה וביקשה שימנעו גישה אליהם, והנתבעות נמנעו מלעשות כן, סייעו הנתבעות לבעלי האתרים הפיראטיים להמשיך ולפגוע בזכויות התובעת והינן מפרות תורמות להפרת בעלי האתרים הפיראטיים".
- מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
עו"ד ליאור להב מציין כי מבחינת צ'רלטון, מדובר בהסלמה במאבקה על זכויות היוצרים שלה, וזאת הפעם הראשונה שספקיות אינטרנט נתבעות על מתן שירות המאפשר גישה לאתרים פיראטיים בישראל, אף שבעולם הוגשו כבר תביעות מעין אלו.
מחברת 012 סמייל נמסר: "החברה פועלת בהתאם להוראות הדין והרשויות המוסמכות. באשר לתביעה הנטענת, כתב תביעה טרם נתקבל בידינו ולכשיגיע נלמד את פרטיו ונגיב בערכאות המתאימות". בנטוויז'ן בחרו לא להגיב. מבזק בינ"ל נמסר: "טרם קיבלנו את כתב התביעה. לכשתתקבל, נתייחס אליה".
- 8.Adar Zahavi 08/05/2014 00:04הגב לתגובה זוצריך לדעת מאיפה להביא את הכסף החסר. מציע לכולם להבין שאנחנו בעלי הזיכיון ומי שרוצה שישלם. ושימותו כל הקנאים!
- 7.ספקיות האינטרט אינן משטרה ואינן בית משפט (ל"ת)תביעה מופרכת וטיפשית 11/04/2014 18:57הגב לתגובה זו
- 6.כותבלשעבר 09/04/2014 15:01הגב לתגובה זואבל כשמדובר בזכויות של היוצרים שעובדים עבורם - הציניות חוגגת והחוסר רצון לשלם על עבודה גוברת.
- 5.קפטן ג'ק ספארו 09/04/2014 13:16הגב לתגובה זולמה ספקיות האינטרנט מוכרות לנו 100 מגה, כבל תת ימי וכו' על מנת שנוכל להוריד סרטים, סדרות, שירים ונהיה פיראטים מאושרים. בשביל לגלוש באייס ו- וואלה לא צריך 100 מגה. לא כך? הספקיות הן מרוויחות, על כן שיתחלקו ברווחים ויניחו לפיראטים. שורה תחתונה: לנו מגיע כדורגל בחינם.
- 4.עני 09/04/2014 00:28הגב לתגובה זואת האתרים, את הספקיות, את הגולשים!!!! לראות משחק ליגה נהיה מותרות במדינה הזו ומישהו צריך לשים לזה סוף! עברו כל גבול הופכים אותנו לשבויים שלהם, בושה
- 3.יהודה 08/04/2014 22:59הגב לתגובה זולא מספיק שהם גובים הון תועפות בשביל השידורים של הליגה העלובה הישראלית עכשיו הם רוצים גם כסף ממי שרואה ברמה נמוכה את המשחקים באינטרנט . אף שופט לא ייתן להם שקל . אפשר לראות את המשחקים גם באתרים בחוץ לארץ , מעניין את מי הם יתבעו שם
- 2.ככ 08/04/2014 15:27הגב לתגובה זושיתלוננו במשטרה על כל אתר
- 1.א 08/04/2014 13:35הגב לתגובה זוזהבי) !!! חוץ מהליגה הישראלית אין צורך באתרים פיראטיים שמשדרים את ערוצי צ'רלטון. כל המשחקים בזכיונות שלהם משודרים בעשרות אתרים בינלאומיים טובים פי כמה מהפיראטיים הישראלים.

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
