היכן עדיין תמצאו דירות 4 (וגם 5) חד' חדשות בפחות ממיליון שקל?
הזינוק במחירי הדירות הוביל לכך שכיום מאוד קשה למצוא באזור גוש דן דירות 4 חדרים חדשות במחיר הנמוך מ-1.8 מיליון שקל, כאשר בתל אביב, קריית אונו, גבעתיים ואפילו ברמת גן המחיר מרקיע שחקים גם לכיוון של 2.5-3 מיליון שקל.
במצב הנוכחי דירות 4 חדרים במחיר של עד מיליון שקל, אשר עד ל-2008 נחשב למחיר דיי סטנדרטי באזור המרכז, הפכו למוצר שניתן לרוב למצוא באזור הפריפריה הרחוקה מתל אביב, ואפילו
מגדל העמק
חברת רוטשטיין משווקת דירות 4 חדרים בשטח של 100 מ"ר + 13 מ"ר מרפסת ב-789 אלף שקל ודירות 5 חדרים בשטח 118 מ"ר עם מרפסת של 14 מ"ר ב-949 אלף שקל
עפולה
קבוצת אלדד פרי מוכרת ברובע יזרעאל דירות 4 חדרים בשטח של 107 מ"ר עם מרפסת של 12 מ"ר ומחסן ב-850 אלף שקל
אריאל
חברת יורו ישראל מוכרת דירות 4 חדרים בשטח 100 מ"ר ב-980 אלף שקל
אשקלון
צמח המרמן מוכרת בשכונת אגמים דירות 4 חדרים בשטח 96 מ"ר עם מרפסת של 11 מ"ר ב-920 אלף שקל
דונה מוכרת באותה השכונה דירות 4 חדרים בשטח 103 מ"ר עם מרפסת 11 מ"ר ב-867 אלף שקל
חברת יח דמרי מוכרת במערב העיר דירות 4 חדרים עם נוף לים דירה בקומה השמינית בשטח 103 מ"ר עם מרפסת 14 מ"ר מוצעת ב-930 אלף שקל
נתיבות
חברת יח דמרי מוכרת דירות 4 חדרים בשטח 105 מ"ר עם 12 מ"ר במחיר של החל מ-830 אלף שקל
שדרות
יח דמרי מוכרת דירות 4 חדרים בשטח 100 מ"ר עם מרפסת בשטח של 20 מ"ר ב-800 אלף שקל
רמלה
אנגלו סכסון פרויקטים משווקת במסגרת קבוצת רכישה של 'מעלות טל' דירות 4 חדרים בשטח 100 מ"ר עם מרפסת בשטח של 14 מ"ר ב-780 אלף שקל
עכו
חברת אפגד מוכרת במזרח העיר דירות 4 חדרים בשטח 88 מ"ר עם מרפסת של 12 מ"ר ב-890 אלף שקל ודירות 5 חדרים בשטח 110 מ"ר ומרפסת של 12 מ"ר ב-970 אלף שקל
כתבות מעניינות נוספות:
- 2.צביקה דורון 05/12/2013 11:31הגב לתגובה זויזמים הבינו שיש ציבור גדול של צעירים עם 250,000 (כולל סיוע מההורים) ולכן תהיה הרבה בניה של דירות במיליון שקל. הבעיה של הקונים היא פסיכולוגית - עליהם לוותר על השכירות באזור תל אביב ולהקים את מרכז חייהם מחוץ למדינת תל אביב. האפשרות השניה היא לגור בדירת שיכון בדרום תל אביב ואז אפשר לתת בערב קפיצה לקפה ברוטשילד.
- לירן 07/12/2013 16:51הגב לתגובה זולצערנו לא ניתן לרכוש דירה במרכז הארץ במחיר שפוי
- 1.לא יותר מ500 אלף 05/12/2013 09:59הגב לתגובה זותשלמו לי מיליון לא מתקרב לשם
- במקומות האלה אפילו חינם אי אפשר לגור. אין מה לעשות שם (ל"ת)ועוד לשלם מיליון חחח 05/12/2013 13:02הגב לתגובה זו
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.
מטרו קינג ג'ורג' (הדמייה נת"ע)חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
