בלעדי

ג'ף פולבר צופה היסטריה: "טוויטר יכולה לזנק גם 300% ביום המסחר הראשון"

לקראת ההנפקה, Bizportal שוחח עם גורו הטכנולוגיה ג'ף פולבר שהשקיע ברשת החברתית בראשית דרכה - ומחזיק מניות שלה גם היום
יעל גרונטמן | (5)

טוויטר, ההנפקה הטכנולוגית הגדולה ביותר מאז הנפקת פייסבוק לפני כשנה וחצי, צפויה להתקיים ביום חמישי הקרוב, ובשוק מצפים להנפקה חמה במיוחד ולזינוק חד בשווי המניה כבר ביום המסחר הראשון. לרגל ההנפקה המדוברת שוחחה כתבת Bizportal עם ג'ף פולבר , גורו הטכנולוגיה היהודי, שהשקיע ברשת החברתית המבוססת על הודעות באורך של 140 תווים בראשית דרכה ומחזיק מניות שלה גם היום, (את היקף החזקותיו במניות החברה הוא שומר לעצמו).

ההנפקה הראשונית של טוויטר צפויה להתבצע בטווח המחירים של 17-20 דולר למניה, הגוזר לה שווי של כ-11 מיליארד דולר, אולם פולבר אופטימי עוד יותר מהאנליסטים האופטימיים ביותר שנשמעו עד כה ומאמין ששווי המניה שסימולה הוא TWTR יכול להגיע לשווי של כ-35-50 מיליארד דולר.

"אני לא יודע אם זה המחיר בו תיסגור טוויטר את יום המסחר הראשון בה, אבל לפי הבאזז והביקושים הגבוהים שצפויים לזרום לשוק בהנפקה, מחירים של 60 דולר למניה וגם של 80 דולר למניה הם לא דמיוניים ואני לא אתפלא אם נראה את המניה נסחרת ברמות אלה כבר ביומה הראשון. יש באזז גדול בוול סטריט סביב ההנפקה ואני מעריך שזו תהיה הצלחה גדולה, אבל אני, שעובד כבר שנים מול וול סטריט יודע שאין שם שום דבר בטוח".

"אני חושב שטוויטר צריכה להיסחר לפי שווי שגבוה יותר מהשווי של לינקדאין (26 מיליארד דולר) ולדעתי השווי שהשוק צריך לגזור לה הוא של כ-35% מהשווי של פייסבוק שזינקה לאחרונה לשווי של כ-120 מיליארד דולר", כלומר מעל ל-40 מיליארד דולר שזה ב-300% או פי 4 מהשווי שנגזר לה מהמחיר שעליו מדברים בהנפקה".

למרות שלטוויטר אין עדיין רווחים, הצפי הוא שהכנסותיה בשנה הבאה יגיעו לכמיליארד דולר. "לדעתי המודל של טוויטר הוא מוצלח יותר מזה של פייסבוק מאחר ומדובר ברשת חברתית פתוחה שלא תלויה בחברים. בעוד שבפייסבוק כל משתמש חשוף רק למידע שמפרסמים החברים שלו, טוויטר עובדת אחרת ומיליוני אנשים יכולים להחשף לפי מודל זה לציוץ מעניין במיוחד. זה מודל מצויין להפצת מידע חברתי, חדשותי, שיווקי והמצייצים הפכו כבר מזמן למובילים חברתיים עם השפעה גדולה יותר מזו שקיימת בפייסבוק. מודל התקשורת של טוויטר פשוט יותר טוב לאנושות כי הוא פתוח וב-5 השנים האחרונות הרשת הזו הוכיחה עצמה ככלי הטוב ביותר ובעל ההשפעה הגדולה ביותר, במיוחד בעיתות משבר".

על השאלה למה טוויטר לא הצליח לתפוס את הציבור בישראל כמו שתפס את הציבור בארה"ב אומר פולבר, "זו תעלומה. אני לא מצליח להסביר את זה וגם לא יודע למה. אולי זה מכשול השפה, למרות שמקומות כמו יפן ובארצות ערב טוויטר תפס חזק מאוד. הקהילה הטכנולוגית בישראל מודעת מאוד לטוויטר וגם מפתחת למדיה זו ואני בטוח שיש לא מעט אנשים בישראל שיעקבו וגם ישתתפו בהנפקה השבוע, אבל הציבור הישראלי בינתיים מעדיף את פיסבוק באופן מובהק".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    זה טירוף - אין שום הגיון !! (ל"ת)
    א 04/11/2013 16:21
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מי זה? (ל"ת)
    מי זה בכלל? 04/11/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מישהו אמר פוזיציה? (ל"ת)
    יהודה 04/11/2013 10:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גורו לך תגרגר . (ל"ת)
    בא 04/11/2013 09:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    למה 80 ? 250 ביום הראשון ואז ימכור הכל. הרצה ללא פחד !! (ל"ת)
    דוד הגנן 04/11/2013 09:16
    הגב לתגובה זו

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".