תוצאות שיא לפרוטרום: ההכנסות גדלו ב-19% לשיא של 618 מיליון דולר

עיקר הגידול בהכנסות של פרוטרום מיוחס למספר רכישות ומיזוגים שהובילו לצמיחה של כ-60% בפעילות בשווקים המתפתחים ולצמיחה שנתית של כ-24% בפעילות הטעמים, שהגיעה לכ-74% מסך המכירות
יעל גרונטמן |

פרוטרום, יצרנית תמציות הטעם והריח הישראלית הפועלת ברחבי העולם פירסמה הבוקר את דוחותיה שהצביעו על תוצאות שיא. החברה הצליחה להציג צמיחה שנתית של 19% בהכנסות שהסתכמו בשיא של 618 מיליון דולר. גם בסיכום הרבעון הרביעי הציגה החברה הכנסות שיא של כ-145 מיליון דולר.

הגידול בהכנסות החברה נבעה ממספר מיזוגים שביצעה בשנה האחרונה שהצליחו להגדיל את פעילות בשווקים המתפתחים בכ-60% וכן הובילה לצמיחה שנתית של כ-24% בפעילות הטעמים, שהיא הפעילות המרכזית של החברה עם כ-74% מסך המכירות. החברה מציינת כי בארה"ב השוק הגדול בעולם, צמחה פעילות הטעמים כך שהנתח של ארה"ב כבר מהווה כ-43%.

בשורה התחתונה דיווחה החברה שבראשה עומד אורי יהודאי כי הרווח הנקי ב-2012 גדל בכ-23.7% והגיע לשיא שנתי של כ-52 מיליון דולר. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2012 עלה בכ-33% והגיע גם הוא לשיא של כ-10.5 מיליון דולר. בנוסף, החברה דיווחה כי ה-EBITDA גדל בשנת 2012 בכ-25% והגיע לשיא שנתי של כ-100.4 מיליון דולר.

החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך של 14 מיליון שקל, לאחר תאריך הדוח הכספי, המהווה 0.24 שקל למניה, גידול של 20% ביחס לשנה קודמת.

הדוח החזק של פרוטרום כולל גם שיפור מהותי בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2012, אשר זינק ב-156% והגיע לכ-91.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-35.6 מיליון דולר בשנת 2011. ברבעון הרביעי הושג גם כן שיפור ניכר בתזרים שהסתכם ב-28.6 מיליון דולר בהשוואה לתזרים של כ-3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

החברה מציינת כי תוצאות אלה הושגו בתוך זמן קצר יחסית מאז השלימה פרוטרום את שמונה הרכישות האסטרטגיות האחרונות שביצעה, שלוש מהן בתחילת שנת 2012. "מיזוג כל שמונה הפעילויות שנרכשו מתקדם בהצלחה ועל פי התוכניות והן תורמות הן לגידול במכירות והן לשיפור המהותי ברווח".

לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים של פרוטרום : "אנו גאים בתוצאות הכספיות של 2012, המהווה שנת שיא נוספת במכירות, ברווח ובתזרים של פרוטרום, ושהינה תוצאה של יישום מוצלח ושיטתי של אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו.

"ב-2012 ביצעה פרוטרום קפיצת מדרגה משמעותית נוספת בחיזוק מעמדה כאחת מהחברות הגדולות והמובילות בעולם בתחום תמציות הטעם וחומרי הגלם הייחודיים ושוב שהצלחנו למנף את שילובן ומיזוגן של הפעילויות הנרכשות לפעילותה הגלובאלית של הקבוצה.

"פרוטרום מתכוונת להמשיך ולהאיץ את הצמיחה בשווקים המפותחים והמתפתחים כאחד. הפתרונות הייחודיים של פרוטרום מבוססים על חדשנות ומשלבים טעם ובריאות לפלח שוק של לקוחות רב לאומיים גדולים, כמו גם בהתמקדות בלקוחות בינוניים ומקומיים בשווקים מפותחים ומתפתחים בדגש מיוחד על לקוחות המותג הפרטי (Private Label).

"במבט ל-2013, פרוטרום ניצבת כיום בעמדת זינוק נוספת עם תשתית איתנה להמשך צמיחה ושיפור הרווחיות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה