יחימוביץ': "אם ביבי ירכיב את הממשלה, מהיום הראשון יהיה פה גיהנום כלכלי"

הבחירות לכנסת יערכו בעוד שבוע בדיוק, והטונים עולים. "נתניהו יסתום את הגירעון על חשבון מעמד הביניים והעניים."
מערכת Bizportal | (27)

בדיוק שבוע לבחירות לכנסת, התראיינה היום יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' לרזי ברקאי בגל"צ התייחסה גם לנושאים הכלכליים. לדבריה, "אם נתניהו שוב יבחר לראשות הממשלה, כבר מהיום הראשון יהיה פה גיהנום כלכלי - הוא יסתום את הגירעון על חשבון מעמד הביניים והעניים".

יחימוביץ' המשיכה ואמרה כי "כל פעם שמלובה הנושא המדיני-בטחוני, ביבי מקבל עוד מנדט כי נוח לו שם, עם ההפחדות והנאומים. בצד הכלכלי-חברתי קשה לו ולכן הוא מוליך שולל את הציבור ואומר שלמעשה אין בכלל בעיה כלכלית-חברתית".

ברקאי טען כנגדה שאם היה תהיה זו היא שתרכיב את הממשלה, בשוק מדברים על זה שההון הזר יברח. "כדוגמה אחת אני אתן את ים המלח - אי אפשר להבריח מפה את העם הזה. התמלוגים על רווחי העתק של החברה לישראל הם נמוכים בצורה קיצונית - זה ממש כמו במדינות עולם שלישי."

תגובות לכתבה(27):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 23.
    האלכימאי 15/01/2013 19:46
    הגב לתגובה זו
    דבורים וקשקשת ללא כיסוי שתזהר לא להתקרר בחורף
  • 22.
    מקריאת הטוקבקים עכשיו זה ברור שהעם הניבחר זה אוסף (ל"ת)
    של מטומטמים שחבל"ז 15/01/2013 12:09
    הגב לתגובה זו
  • ואתה הגאון היחידי שחבל שלא מועמד לראש לול תרנגולות (ל"ת)
    אנונימי 15/01/2013 13:08
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    אבשלום 15/01/2013 12:06
    הגב לתגובה זו
    למרות ההיפוטתיות בעצם האלה .. אם את תיבחרי יהיה כאן גן עדן ?? שמא תראי כבר.. היכן מוחבא מטה הקסמים שלך ?
  • 20.
    יוסי 15/01/2013 12:04
    הגב לתגובה זו
    אבל לפני כן עדיף שתשאירי את הדרכון ותעברי על הדרך את הגבול עוכרת ישראל!
  • 19.
    גד 15/01/2013 11:27
    הגב לתגובה זו
    ענק, מס על החיסכון, מס על חשבון הבנק, נס על ההיטקיסטים שקיימים את המדינה, מס על דלק. הכל למען שרוד ועדי אשדוד ונתב"ג והתקימות בטלני התורה ושס.
  • נכון מאד ! נשלם יותר תהרוס את הבורסה (ל"ת)
    אנונימי 15/01/2013 13:08
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    זמיר 15/01/2013 11:25
    הגב לתגובה זו
    עדיפה שלי עם חזון שלא נכשלה על ביבי ללא חזון ועם נסיון שנכשל שוב ושוב.
  • חזון לא מספיק פה. צריך שכל ואין לה (ל"ת)
    אנונימי 15/01/2013 13:09
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    גכורג 15/01/2013 11:13
    הגב לתגובה זו
    מה שכחת קרעת לנו שחקני קזינו אמא לה מה עכשיו רוצה להבריח את המשקיעים מהארץ ולחזור לחמור והעגלה שלי יחימוביץ
  • 16.
    ערן 15/01/2013 10:57
    הגב לתגובה זו
    ממש טיפשים בלי הפסקה. באה הפרחולה הזאת שבקושי מנהלת את עצמה ומוכרת לכולם סיפורים. רק טיפשים כמוך מאמינים לטיפשה כמוך. די עם מסכת השקרים,
  • 15.
    אחי 15/01/2013 10:51
    הגב לתגובה זו
    את מחיר החגיגה כבר הבנו שנשלם במידה וביבי ימשיך אבל עד כה לא הבנו מה העבודה תעשה תעשה בנושאים הכלכלים זה לא חוכמה להגיד מה ביבי והבובה יעשו ספרי לנו מהתעשה מפלגת העבודה ברשותך צדק חברתי זו לא תוכנית זה דמגוגיה
  • 14.
    המבוהל ממעמד הבניים 15/01/2013 10:49
    הגב לתגובה זו
    האישה המפחידה בעולם נוקטת בשיטות הפחדה פטטיות יחמוביץ לא שכחנו את תעמולת הבחירות הקודמות ההפחדות על מלחמת עולם נוראיות שיקרו בתל אביב שלי "היישרה ןההגונה" ! די לדמגוגיה הזולה ונילוזה הזו ,ראשית פווגעת בבוחריך האינטלגנתים שנית לבנות הון פוליטי על אנשים שיקנו את הלוקשים שלך גם זה לוקה בחוסר יוש והגינות ולבסוף אומר כי המטרה מקדשת את האמצעים ולא בהכרח בשביל להטיב עם העם אלה בשביל לממש חלום פנטסיה שאינה מציאותית , שלי תשארי באפוזיציה מקום מעולה בשבילך שם כמו העיתנואים אפשר לאמר הכל ולעשות כלום ואל תתיארי בכל החקיקה שהעברת
  • 13.
    mknafo 15/01/2013 10:48
    הגב לתגובה זו
    שחצנית ופלספנית - גם כעיתונאית היית בינונית. את רוצה לנהל מדינה - "בדיחה שלא הצליחה"
  • 12.
    ואם את חלמת להרכיב היית מביאה לקטסטרופה!!!! (ל"ת)
    להינצל מיחימוביץ!!!! 15/01/2013 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אנונימי 15/01/2013 10:41
    הגב לתגובה זו
    התכנית הכלכלית הקלוקלת שלה שלא לכבד הסכמים כמו שעשו עם חברות הדלק.החכמה לחתום מראש על חוזים חכמים לא להיות חכמים רטרואקטיבית. כנראה שבאוצר יושבים לא החכמים הכי גדולים עדיף להוציא חוזים החוצה. חלק מהגרעון הגדול הוא הודות לכחלון,הפסדנו את המס על חברות הסלולר
  • 10.
    צבריקו 15/01/2013 10:39
    הגב לתגובה זו
    קישקוש בלבוש, כולם דואגים לעצמם, ולא לעם ישראל. לשבת בכנסת + משכורות שמנות, להינות ממטעמי השילטון, ולדבר, ולעשות 00000
  • 9.
    פוטו שופ 15/01/2013 10:38
    הגב לתגובה זו
    הכותרת מנסה להפחיד את הקוראים . הוותיקים עוד זוכרים את שלטון ההסתדרות . את קריסת הכלכלה. את התמוטטות קרנות הפנסיה של ההסתדרות. ואת החורבן הכלכלי. תפיסת העולם שלה מתמוטטת באירופה. וכל השכירים מובטלים ויוצאים לרחובות
  • 8.
    אזרח 15/01/2013 10:34
    הגב לתגובה זו
    אני אישית יארוז את המזוודה כמה שיותר מהר! חחח רכלנית בתור ראש ממשלה רק זה מה שחסר לנו פה
  • 7.
    T 15/01/2013 10:30
    הגב לתגובה זו
    הטיפשות נחלת הקומניזים ואופיום לחמורים! ומי ירויח מימך הקיבוצים? הם והועדים כולל כמה תאגידים חונקים את רוב העם , אז תעשי טובה רדי מהעץ . חיית על חשבון ציבור שטופי מוח בתשקורת וכנראה שגם תמשיכי בזאת,גם בזכות נתניהו שאפשר המשך המימון של האג-רע! תודה רבה!
  • 6.
    אין לי שום בעיה לראות כמה אנשים בגיהינום (ל"ת)
    מאיר 15/01/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנונימי 15/01/2013 10:13
    הגב לתגובה זו
    אי אפשר להכריח את האחים עופר להמשיך ולהחזיק בכיל היא תאשר מכירה ויהי מה. היא סתם נמר של נייר שרוצה לשלוט היא אסון טבע
  • 4.
    אנונימי 15/01/2013 10:12
    הגב לתגובה זו
    האמת היא יודעת רק לקשקש. היא תעשה לנו יותר רע תעלה מס הכנסה ל 30% מס על הבורסה ל 30% וגם על הדיבידנדים . אחריה לא תהיה פה בורסה בכלל כולם יעברו להשקיע בנדלן כי רק ככה הם ירויחו . היא תהרוס את כל החברות כבר עכשיו נטפלת לכיל הם יעדיפו למכר את החברה ובכך תגרום לפיטורי עובדים כיל היתה חברה ממשלתית היא רוצה להפוך אותה חזרה לחברה ממשלתית? אז שתקנה מהם את החברה ותשלם לעצמה תמלוגים ותעסיק את כל הנגב שם. בעצם זה יפול שוב עלינו מי זה סתיו שפיר ושמולי הם לא מבינים כלום בגלל המחאה שלהם העם אכל אותה גן חינם? שכחו להגיד לצעירים שזה בדיחה המועדונית עולה כמו גן . הטבות מס רק עד גיל 3 אבל דפקו את החסכונות לוקחים יותר מס על כל שקל שזוג יחסוך יקחו לו עוד 5% לכל החיים זה ממש עסקה טובה? ומה עשו מנהיגי המחאה סתמו את הפה והלכו לחפש ג'ובים. עם שלי יהיה פה רע כמו שרע עם ביבי. מחירי הדירות ירדו רק כאשר יתחילו לא לשלם משכנתאות שתי המפלגות לא יעשו כלום בגלל זה לא חשוב מי יהיה פה ביום הבחירות אני לא אלך להצביע
  • 3.
    יוסי 15/01/2013 10:11
    הגב לתגובה זו
    ואם את תעלי ? יהיה פה גן עדן סובייטי
  • 2.
    איזה שתויות!!!!! (ל"ת)
    בוריס 15/01/2013 10:10
    הגב לתגובה זו
  • בוריס אולי תלמד לכתוב? (ל"ת)
    מסכן 16/01/2013 19:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עז עדין וקטן 15/01/2013 10:09
    הגב לתגובה זו
    מאיפה תביאי 34 מיליארד ש"ח? אם לא מהכיס שלי אז מה "טייקונים" אלה שמסכנים את כספם, מקימים חברות ומעסיקים עובדים. יש לי הררגשה שבוועדים הגדולים/ קיבוצים את לא תיגעי אה.. ובהצלחה בלעשות שלום עם הפרטנר אבו מאזן.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.