זרקור

סוגרים את 2012: מניה בת"א שזינקה 205%, וכנראה לא שמעתם עליה

משה רביניאן מקופות הגמל של ד"ש על מניית בית שמש: "מאמין שהשיפור יימשך גם בשנים הקרובות. הבעיה המרכזית - הסחירות הנמוכה במניה"
יעל גרונטמן | (4)

בשקט בשקט והרחק מאור הזרקורים הצליחה מניית בית שמש (בעבר, מנועי בית שמש) לרשום את אחת התשואות הטובות ביותר השנה מבין המניות הנסחרות בבורסה של ת"א. בית שמש זינקה בשלושת החודשים האחרונים בכ-70% ומתחילת השנה ב-205% ל-16.19 שקל, מחיר שיא שמשקף לה שווי של 108 מיליון שקל, שווי שעדיין נמוך יותר מההון העצמי של החברה שמסתכם ברבעון השלישי של 2012 ב-139 מיליון שקל.

בית שמש עוסקת בשני תחומים עיקריים: שיפוץ, הרכבה והנדסה של חלקים שונים למנועים ומנועי סילון. וכן בייצור חלקים למנועי סילון לרבות ייצור יציקות מדויקות של חלקי מתכת למנועי סילון. מרבית פעילותה של בית שמש מיועדת ליצרני מנועי הסילון ולחילות אויר בעולם, כולל חיל האויר הישראלי.

ברבעון השלישי של של 2012 הציגה החברה שיפור מרשים בתוצאותיה הכספיות, כאשר מכירות החברה עלו ב-26% לכ-17.8 מיליון דולר והחברה דיוחה על רווח של כ-1.1 מיליון דולר לעומת רווח זעום של כ-25 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה הסבירה כי העלייה במכירות משקפת בעיקר התאוששות שחלה בענף התעופה לעומת השנה שעברה, תוך חוסר מתאם עם ההתפתחויות בכלכלה הגלובלית בעולם.

בדוחות מפורט גם צבר ההזמנות שעליו ידעה החברה בתחילת הרבעון השלישי ולפיו יתרת ההזמנות ל-2012 מסתכמת ב-19.5 מיליון דולר וב-2013 צפוי היקף ההזמנות לקפוץ ל-77.5 מיליון דולר ומ-2014 ואילך החברה צופה להזמנות בסך 80 מיליון דולר. בנוסף, בסוף דצמבר 2011 דיווחה החברה כי חתמה על עסקה בשווי 40 מיליון דולר בתחום המנועים וכי עיקר האספקות יבוצע בשנים 2016-2019.

חברת כלל תעשיות הנשלטת כיום על ידי המיליארדר היהודי, לן בלווטניק, מחזיקה ב-34% מהון המניות של בית שמש, כשלצדה מחזיק המנכ"ל והרוח החייה בחברה מזה שנים רבות, אבנר שחם, בכ-25.5%. הציבור מחזיק בקרוב ל-30%, כשקופות הגמל של ד"ש מחזיקות בכ-11% מהון המניות בחברה.

נזכיר כי בעבר נקשר שמה של החברה שקמה בעיירת הפיתוח עם משברים קשים ופיטורים, וגם בשנות המשבר הפיננסי העולמי נפגעה החברה מוטת הייצוא בצורה קשה, אך כעת נראה כי היא עלתה על מסלול של צמיחה. עדיין לא ברור מה תהיה מידת מעורבותו של בלווטינק בחברה, אך נראה שזו לא החברה הכי בעייתית בפורטפוליו ההשקעות של כלל תעשיות.

אבנר שחם, מנכ"ל מנועי בית שמש אמר בשיחה עם Bizportal "מניית החברה עולה לא רק השנה אלא החלה את השיפור כבר ב-2009. אפשר לראות בדוחות שמאז המשבר העולמי אנחנו מגדילים בצורה יפה מאוד את היקף המכירות. מאחר שאנחנו חברה עם עלויות קבועות גדולות יחסית, הרי שהגידול במחזורים משפיע לטובה על הרווח התפעולי. דבר שני שעוזר הוא היותנו חברה דולרית שרוב מכירותיה מתבצעות בדולר אמריקני. מאז שהדולר נסחר מתחלת לרמות של 3.5 שקלים ב-2011, חלה בשערו עלייה משמעותית שתורמת לתוצאות הכספיות שלנו, כמו גם ליצואנים אחרים".

משה רביניאן מקופות הגמל של ד"ש אמר בשיחה עם Bizportal כי הוא "מאמין שהשיפור שהציגה החברה יימשך גם בשנים הקרובות, לאחר שהחברה הוכיחה יכולת ביצוע טובה של פרויקטים בתחומי פעילותה, תוך שהיא נהנית משיתופי פעולה בינלאומיים. החברה עדיין נסחרת מתחת להון העצמי שלה. אנחנו חושבים שיש הצדקה להמשיך להחזיק במניה גם לאחר שעלתה לרמות שיא".

לדבריו, "הבעיה המרכזית של המניה היא הסחירות הנמוכה בה", לדוגמא, התמורה הכספית הממוצעת שנרשמה ב-30 ימי המסחר האחרונים הסתכמה בפחות מ-42 אלף שקל.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    david 10/12/2012 14:55
    הגב לתגובה זו
    מניה ללא מחזורי מסחר, המחזור הממוצע היומי עומד על כ- 16 א' ש"ח כל ילד יכול הרים כזו מניה גם ב 2000%
  • 2.
    או בית שימומשששששששששש????? (ל"ת)
    זה בית שמש 10/12/2012 14:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ג'וני 10/12/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    כמו שמצויין בכתבה מחזור יומי ממוצע של 40K והיום בלי עסקה אחת אפילו.. פשוט בדיחה
  • אחד שמבין.. 02/03/2013 10:10
    הגב לתגובה זו
    עכשיו שהחברה סגרה חוזה חדש בשווי מאות מליונים, הקונים זיהו את המניה והיא טסה!