נגמלות מנפט: סלקום והוט רוכשות מאות מכוניות חשמליות מבטר פלייס
הזינוק במחירי הדלק מתחיל להשפיע על החברות הגדולות במשק - סלקום, הוט, G4S ו-NIKE חתמו עם חברת בטר פלייס (Better Place) על הסכם הזמנה למאות מכוניות חשמליות השנה.
החברות מצטרפות לכ-60 חברות שהזמינו עד כה מכוניות חשמליות, ביניהן מטריקס, MSD, ברן, פתאל, סקאל ואמן מחשבים.
הפתרון של Better Place, אשר פועל בישראל כבר מתחילת השנה, מתבסס על טכנולוגיה של החלפת סוללה בתחנות מיוחדות הנפרסות ברחבי הארץ בימים אלה. בעל הרכב משלם מדיי חודש עבור חבילת מנוי הכוללת מכסת קילומטרים שנתית, עמדת טעינה ביתית, גישה חופשית וללא הגבלה לעמדות הטעינה הציבוריות והחלפת סוללה ללא הגבלה.
- 12.לא מסבסד מונופול. בלי כל תחרות הם יעלו מחירים (ל"ת)תתקעו עם רכב חשמלי 22/03/2012 13:54הגב לתגובה זו
- 11.לכל המקטרגים כנראה שבאמת יש כאן חסכון (ל"ת)ניסים 22/03/2012 10:35הגב לתגובה זו
- 10.תומאס 21/03/2012 16:24הגב לתגובה זוהטעינה שלהם נעשית מרשת החשמל זה לא בא מהאוויר גם כך מעלים לנו א ת מחיר החשמל כ ל שבוע לכן מתחילים להתארגן ולהחרים כל חברה שתכניס רכבים חשמליים אנחנו לא נממן את אגסי וחברו מהצבא על חשבוננו מתחילים להתנתק מסלקום ומהוט
- אביעד 22/03/2012 09:46הגב לתגובה זוומה אמרת כאשר מחיר החשמל ירד עם הרחבת השמוש בגז? האינך מבין שכ 60% ממחיר החשמל הוא דלקים?
- 9.מבין עניין 21/03/2012 16:12הגב לתגובה זוכך היה גם עם מכוניות שנעו בסולר. וכך יהיה גם כאן אחרי שהחברה תתבסס המחירים יעלו בהדרגה עד שזה בעצם לא יהיה משתלם. להחנות את הרכב ולהכניס אותו להטענה??? והחשמל גם ככה היום לא זול
- 8.1200???? שח מה זה אגסי ממש שודד (ל"ת)חשמל במחיר בנזין 21/03/2012 14:39הגב לתגובה זו
- 7.1200 שח זה יקר זה לא אלטרנטיבה (ל"ת)פתרו להתעשרות אגסי 21/03/2012 14:27הגב לתגובה זו
- 6.עודד 21/03/2012 13:05הגב לתגובה זואומנם החברה עוברת חבלי לידה מסויימים, אבל, ללא ספק, היא התשובה המוחצת. בטרפלייס מציגה פתרון מצויין לבעיית הדלק. מאחל לחברה הזו הצלחה בגדול.
- 5.מר מאני (המסונן) 21/03/2012 12:07הגב לתגובה זואז מה הוא אומר - צריך לגלות אחריות ציבורית ולרכוש את החשמלית שלנו. שום מילה על כדאיות כלכלית! מוזר לא? לא!!! משום שאין כדאיות כלכלית!!!!!!!!!!!!!!!
- 4.בקרוב- 10 שקל לליטר 21/03/2012 12:05הגב לתגובה זועוד קצת כל החברות יתחילו לשקול מעבר לחשמלית. אגסי איז און פאייר.....
- 3.גם אני הולך על זה (ל"ת)samsung 21/03/2012 11:45הגב לתגובה זו
- 2.פטור מלא ממס 21/03/2012 11:26הגב לתגובה זוכל החברות צריכות לעבור לרכבים חשמליים
- 1.לא משתלם כלכלית 21/03/2012 11:25הגב לתגובה זוחבל, פתרון לעניין
- המבין 22/03/2012 10:33הגב לתגובה זוזה כל העניין בפתרון שלהם

המהפך הטורקי: ארדואן נוטש את פוטין לטובת טראמפ? עסקאות ענק בין המדינות
פגישת פסגה בניו יורק, הסכמי אנרגיה חסרי תקדים, ומשחק כפול מסוכן בין וושינגטון למוסקבה
טורקיה מתכננת לחתום כבר בשבוע הבא על שורת עסקאות אנרגיה חדשות עם ארצות הברית, גם על מנת לחזק את יחסיה עם וושינגטון בזירה הביטחונית והגיאו-פוליטית. ההסכמים, על פי התקשורת האמריקאית צפויים לכלול התחייבויות לרכישת כמויות נוספות של גז טבעי נוזלי (LNG) אמריקאי, כחלק ממהלך רחב יותר של גיוון מקורות האנרגיה של אנקרה, שמטרתו להפחית את התלות במקורות מסורתיים ולחזק את הביטחון האנרגטי של המדינה. עסקאות אלה, שייחתמו על רקע המתיחות הגלובלית בשוקי האנרגיה, עשויות להגיע להיקף של 15 מיליארד מטר מעוקב בשנה עד 2028, ויכללו שותפויות עם ענקיות אמריקאיות כמו צ'נייר אנרג'י (Cheniere Energy).
במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן צפוי להיפגש עם מקבילו האמריקאי דונלד טראמפ בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בסוף ספטמבר, פגישה שעשויה לסמן עידן חדש ביחסים הדו-צדדיים. לאחר שנים של מתיחות סביב רכישת מערכות נשק רוסיות כמו S-400 והדעות המנוגדות על סוריה. ההתקרבות הזו היא מהלך אסטרטגי מצד ארדואן, שמנסה לנווט בין כוחות גלובליים מתחרים. הפגישה, שצפויה להתמקד בנושאי אנרגיה וביטחון אזורי, מגיעה על רקע לחץ אמריקאי להפחתת התלות הרוסית באנרגיה, כפי שטראמפ דוחף מאז תחילת כהונתו השנייה. ארודאן מספק לו כאן מתנה גדולה, וזה יחזק את כוחה של טורקיה מול ארה"ב. לא הכי טוב לישראל, במילים עינות.
בין רוסיה לארה"ב - מאזן עדין
טורקיה מוצאת עצמה בעמדה מורכבת, כשחקנית מרכזית בשוק האנרגיה הגלובלי, המנסה לשמור על איזון דיפלומטי-כלכלי בין שתי מעצמות יריבות. מצד אחד, רוסיה נותרה ספקית מרכזית: לפי נתוני הרגולטור הטורקי, היא סיפקה כ-41% מיבוא הגז של טורקיה בשנת 2024, עם עלייה מתחילת השנה. צינור הטורקסטרים (TurkStream), שמספק גז רוסי ישירות לאנקרה, ממשיך לשחק תפקיד קריטי, במיוחד על רקע הסנקציות המערביות על מוסקבה. מצד שני, ארה"ב הפכה לספקית LNG מובילה, עם עלייה כמעט כפולה במשלוחים בין 2020 ל-2024, ועלייה נוספת ל-44% מנתח היבוא ברבעון הראשון של 2025. ההסכם החדש מגדיל עוד יותר את היקף משלוחי הגז ויוצר תלות וקשר כלכלי חזק בין המדינות.
המדיניות הכפולה הזו משקפת את האסטרטגיה של ארדואן: שמירה על יחסים יציבים עם רוסיה, שממשיכה לבנות את תחנת הכוח הגרעינית Akkuyu, פרויקט ענק בשווי 20 מיליארד דולר שצפוי לספק 10% מצריכת החשמל הטורקית עד 2030 ובמקביל התקרבות לוושינגטון. טראמפ, שדורש ממדינות נאט"ו לצמצם רכישות אנרגיה רוסיות, רואה בטורקיה שותפה פוטנציאלית במאמץ זה, במיוחד לאור תפקידה כגשר אנרגטי לאירופה. עם זאת, טורקיה אינה מתכננת לנתק את הקשרים עם מוסקבה; להיפך, היא בוחנת אפשרויות להפוך למרכז עיבוד ואחסון LNG מרוסיה, מה שיאפשר לה להרוויח מהסנקציות המערביות.
- סערה פוליטית חדשה בטורקיה: מעצר ראש עיריית בייראמפשה באיסטנבול
- "הבייבי" של ארדואן - Togg מתכננת לכבוש את אירופה עם רכבים חשמליים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיתופי פעולה גרעיניים
בנוסף לגז, טורקיה בוחנת אפשרויות חדשות בתחום הגרעין, שם היא משלבת בין שותפויות קיימות לבין הזדמנויות חדשות. לצד הפרויקט הרוסי באקויו, אנקרה מעוניינת לשלב חברות אמריקאיות בהשקעות בתחנות גרעיניות קטנות מודולריות (SMR – Small Modular Reactors). טכנולוגיה זו, שנחשבת זולה, מהירה להקמה ובטוחה יותר מתחנות גרעיניות מסורתיות, תואמת את תוכנית טורקיה להגיע ל-20 ג'יגה-וואט קיבולת גרעינית עד 2050, כולל 5 ג'יגה-וואט מסוג SMR.