נתון המאקרו מסין עודד; הניקיי זינק 1.65% לרמתו הגבוהה מאוגוסט 2011
היצואנים היפנים היו המרוויחים הגדולים של המסחר היום (ו') באסיה כאשר דולר אחד קנה 81.8 יואן, אשר החל את המסחר בשער חליפין של 81.6 יואן לדולר.
בבדיקה אחרונה, הניקיי היפני זינק 1.65%, ההאנג סנג טפס 0.92%, ה-S&P האוסטרלי הוסיף לערכו 1%, הקוספי הדרום קוריאני התחזק 0.88% והמדד המעורב של שנחאי עלה 0.6%.
"מדד המחירים לצרכן הסיני ונתון אינפלציית מחירי הייצור יצאו ולא גרמו לשום נזק" כך אמר טים ווטררף אסטרטג השווקים של CMC, והוסיף "הנתונים לא מצלצלים בפעמוני האזעקה שמכוונים להתריע על בעיות במדיניות המוניטרית של סין".
מדד המחירים לצרכן הסיני הוסיף לערכו 3.2% בחודש פברואר לעומת חודש זה אשתקד, זוהי עלייה קטנה מהעלייה של 3.4% אותה צפו הכלכלנים. עלייה זו גם מתונה הרבה יותר מהזינוק של חודש ינואר שעמד על 4.5%. מדד המחירים ליצרן לחודש פברואר נשאר ללא שינוי, המהווה 'ירידה' לעומת נתון זה של חודש ינואר שעמד על עלייה של 0.7% במחירי הייצור ליצרן.
תקוות שיוון תודיע היום על הצלחת החלפת החוב הגדולה בהיסטוריה, ובכך יפנו המשקיעים הפרטיים את הדרך לאפשר לסיבוב שני של חילוצים לעבור - עזרה לדחוף גם את שווקי אירופה ואת שווקי ארה"ב, והיא עשתה זאת גם עבור המשקיעים באסיה.
בולטות בתשואותיהן היו מניות תאגיד סוני שעלה 4.2%, תאגיד מאזדה שזינק 4.7% וחברת המחשבים של קאסיו שהוסיפה 2.5% לערכה. בסיאול, היו אלה מניות סמסונג אלקטרוניקה שעלו 2.5% ויונדאי שעלתו 1.4% וריכזו עניין.
המסחר בחוזים עתידיים על פולי סויה עלה לרמתו הגבוה ביותר זה חמישה חודשים, כך פורסם בדו"ח אמריקני שיצא טרם פתיחת המסחר בשווקי אסיה. הרקע לעליות הוא חשש לירידה ביבולים המגיעים מברזיל וארגנטינה, אשר יורידו את ההיצע העולמי. החוזה למסירת פולי סויה במאי עלה 1%.
רעידת אדמה בדרגה 5.8 הכתה בסין מוקדם יותר הבוקר, הרעידה הורגשה בעיקר בחלקו הדרומי של מחוז Xinjiang.
- 4.שנים העולם במדיה מסתיר בפלסטר לדחות קריסה!!! (ל"ת)מיתון2012-13 09/03/2012 13:36הגב לתגובה זו
- 3.יוני 09/03/2012 08:34הגב לתגובה זובולשיט אחד גדול!!!!!!!!!!!!! 70 אחוז תספורת @$$@%$@ זה דיפולט !!!!!!!!!!!! אמנם לא דיפולט מלא תארו שהשכר שלכם 10000 ש" ח והבוס אומר אין לי כסף קחו 3000 עכשיו תחליטו למי לשלם למשכנתא או לדלק לרכב או אוכל לילדים גופים רבים חטפו בומבה ומשהוא עומד לשלם על זה ת י ת ע ו ר רו !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 2.יניב שלום 09/03/2012 08:16הגב לתגובה זורגע שכחתי חוץ מרציו שם הרי אין כלום אין גז אין ליוייתן ןאין את גללללללללללללללל
- 1.השורט סקוויז בדרך לת" א 25 (ל"ת)gg 09/03/2012 08:11הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
