מניית כיל - היכן תהיה התחתית האחרונה?

אייל גורביץ, המנתח הטכני של Bizportal, סוקר את מניית כיל. ועונה על שאלת השאלות - היכן תהיה התחתית האחרונה?
אייל גורביץ | (23)

הכותרת הראשית אתמול התמקדה במניית [כיל] ששפלה לרמתה הנמוכה ביותר מזה שנתיים וחצי. הסוגיה המרכזית העומדת על הפרק, היא היכן מצויה התחתית? האם מחירה של כיל נמוך עד כדי כך שהוא מצדיק קניה כבר ברמות הנוכחיות?

לקנות או לא לקנות

הפיתוי לקנות מניה מסוגה של כיל, בעיקר עם ירידה של יותר מ-40% משיאה, גדול למדי. הצידוק הלא מקורי גורס ש"היא ירדה מספיק ואין לה לאן לרדת יותר". החלטות כאלה מגובות ברציונל הטווח הארוך. אלא שאין טעות גדולה מזו עבור האדם הפרטי, שכן אחד האיסורים במסחר בניירות ערך גורס, שאין לרכוש מניות המצויות במגמת ירידה, שכן נקודת הסיום אינה ברורה.

1. המגמה הראשית, זו שאינה נוטה להתהפך בין לילה היא מגמת ירידה ברורה.

2. נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה יורד.

3. מחזור המסחר, לפחות זה של אתמול, היה גדול משמעותית מממוצע המחזורים לתקופה האחרונה, ומעיד על לחץ מכירות.

4. הממוצעים הנעים מסודרים בסדר יורד ומאפשרים לא רק את כיוון המגמה כי אם גם את המומנטום שלה.

5. רמת התמיכה ששכנה במחיר של 36 ש' למניה נשברה מטה, והרשימה לא ממש נגמרת כאן.

6. לכן ברמת הטווח הארוך, כיל לא ראתה את התחתית האחרונה וקניה ברמות הנוכחיות מגדילה משמעותית את מרכיב הסיכון.

7. תיקונים טכניים יכולים להתפתח בכל נקודת זמן שהיא. בהסתמך על כיוונה של המניה, אפשר לצפות בסבירות גבוהה שכל ניסיון עליות יתברר בסופו של דבר כאפיזודה חולפת ונשכחת.

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    כן ניתוח טכני 21/12/2011 22:12
    הגב לתגובה זו
    שפוטאש רוצה לקנות
  • 15.
    אייל 19/12/2011 23:57
    הגב לתגובה זו
    יותר מעניין אותי איך אייל יכול להמשיך לכתוב לאור התגובות כאן? הרי הוא קורא ולפעמים גם מגיב לתגובות, אולי יבין כבר את הרמז - לא מאמינים בו.
  • 14.
    כיל 16/12/2011 17:17
    הגב לתגובה זו
    היא לפני פריצה
  • 13.
    אלי נתיב 15/12/2011 22:27
    הגב לתגובה זו
    לא ברור למה הוא עושה את זה לעצמו יש לו הרבה טעויות .מי ששם לב אתמול עד לפני הסגירה המחזור בכיל 119 מליון בשלב הסגירה נקנו ב 4% עוד 64 מליון ש" ח וזה היה רמז כבד לשינוי הגדול ולכסף הגדול שנכנס לכיל
  • 12.
    משקיע לשער 15/12/2011 20:04
    הגב לתגובה זו
    למדינה , לא 5% כמו בהסכם מתקופת המנדט היום הוצאות על קציר המלח ויבוש ים המלח ראו הוזהרתם
  • 11.
    דוד 15/12/2011 17:29
    הגב לתגובה זו
    אתה לא יציב אמרתהישרמקו תרד רק עולה אמרתה טאואר טעלה רק יורדת העים אתה לא מבין אז תודה
  • 10.
    פורום מטופש שכזה? 15/12/2011 10:24
    הגב לתגובה זו
    הפורום הזה מורכב כנראה מאנשים הזויים , נכנסים לקרוא את אייל וטוענים להשות ההפך , שהוא לא מבין ועוד שאר מיני שטויות ,נשגב מבינתי איך אנשים קוראים בשקיקה את כתבותיו כל פעם מחדש ושוב ושוב טוענים כנגדו , יש מצב שאלו המתחרים ? יכול להיות ? באמת ? התשובה ברורה .....
  • האופטימי 15/12/2011 13:59
    הגב לתגובה זו
    1. אני מנסה למזער את הנזק שהוא גורם: גם אני כמו אנשים אחרים הפסדתי כסף כתוצאה מהמלצותיו של אייל (אינטרנט זהב, ישראמקו, טבע, מגמת המעוף ועוד...) לכן אני רוצה שאנשים אחרים לא יעשו את הטעות שאני עשיתי. הניתוחים שלו פשוט לא עובדים 2. הסיבה השנייה היא כי אני רוצה לשמוע מה הוא אומר כדי שאני יוכל לעשות ההפך וזה עובד (ראה את תגובה מספר אחת שלי אני כבר הרווחתי 5%)
  • אבי 15/12/2011 12:11
    הגב לתגובה זו
    בסה" כ נחמד לקרוא דעה נוספת בעניין בכלל ואת של אייל בפרט.
  • 9.
    מאיר 15/12/2011 08:14
    הגב לתגובה זו
    אל תאמינו לשטויות שהוא כותב,בםפטמבר טבע היתה 35$ ואז הוא כתב שזו לא התחתית, טבע תרד עוד. היום טבע בשער 41$ ,למה הוא שותק? סתם קשקשן
  • 8.
    מנתח טכני 14/12/2011 18:29
    הגב לתגובה זו
    גורביץ לא יכול לראות שינויי מגמה. אין לסמוך עליו שיראה את התחתית. הוא יגיד תמיד שהמגמה הנוכחית תמשך לעד. כך זה ניתוח טכני.
  • ככה זה ניתוח טכני בשיטת גורביץ (ל"ת)
    לא בשיטות אחרות 14/12/2011 21:42
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    jkjk 14/12/2011 13:26
    הגב לתגובה זו
    ייתכן ובהסתכלות על מניית פוטאש ניתן לזהות מהלך של בלימה - כבר יום שלישי ברציפות שהיא סגרה מעל 40$ כשהיא בתחתית כפולה למהלך דו שנתי? במידה והיא תסגור היום בירוק מעל 40 היא נכנסת לשלושל הימים הירוקים הראשונים זה זמן רב. האם לדעתך יש מה להשוות בין המגמות באותו הסקטור?
  • 6.
    דיבידנדים 14/12/2011 12:14
    הגב לתגובה זו
    במקום לקנות מניות שכל עם ישראל קונה, תנסו להבדיל את עצמם ותקנו מניות המחלקות דיבידנדים מכל העולם. יש אתר ישראלי חדש שעושה לנו את כל העבודה ומומלץ בחום. allstocks.co.il
  • 5.
    פני סטוקס 14/12/2011 12:13
    הגב לתגובה זו
    כמו שהמליץ למכור את ישראמקו ומאז עלתה 30 אחוז ולקנות את אינטרנט ז. ומאז צללה 35 אחוז. הכל ההפך. ביזפורטל. אולי הגיע הזמן להחליף אותו
  • 4.
    אורי 14/12/2011 10:45
    הגב לתגובה זו
    לשיטתך:נקנה מנה אחת היום.מנה אחת בנקודה שאתה אומר שהיא תחתית.אוקיי..עכשיו לאחר שקנינו את 2 המנות פתאום המניה יורדת עוד.אז נשארת עם הפסדים... וחשבת שקנית את המנה השניה בתחתית אבל למעשה היא לא תחתיתיש בעיה בשיטה שלך מגיב 2
  • 3.
    משקיע בכיל 14/12/2011 10:43
    הגב לתגובה זו
    לירות לעצמי בראש מאשר להקשיב למהמר הזה גורביץ. אני מעדיף למות ולא להשתמש בניתוח טכני ובציורים האלה
  • אהוד 14/12/2011 15:26
    הגב לתגובה זו
    טוב משלך. בחן את הדברים בעצמך וקח החלטה. עזוב אותו. הגרפים והמונחים ה' מקצועיים' זה נחמד ויפה. תחליט אתה לגבי כספך ואל תבכה אחר-כך לאף אחד ותזכורשאמרו לך שהחיים יפים עם או בלי כי" ל.
  • 2.
    משקיע 14/12/2011 09:34
    הגב לתגובה זו
    הרי אתה תהיה משוכנע בהיפוך מגמה רק אחרי שהשוק עלה כברת דרך. אז למה לא לקנות מראש ב- 3 מנות. אחד עכשיו, אחד למטה ומנה נוספת לשמור כשאהיה משוכנע שהמגמה התהפכה, כי את השפיץ למטה מעולם לא נתפוס. בטווח הארוך אלו האנשים שיעשו את הכסף.
  • אוהד 14/12/2011 09:57
    הגב לתגובה זו
    ניתוח טכני זה עניין של הסתברויות-לא מדע מדוייק
  • 1.
    האופטימי 14/12/2011 08:37
    הגב לתגובה זו
    חיכיתי שגורביץ ינתח אותה ואני עושה ההיפך ממה שהוא אומר. אני מוכן להתערב עם כל אחד בפורום הזה שכיל תעלה בתקופה הקרובה.
  • אריק 19/12/2011 10:56
    הגב לתגובה זו
    אני אתך, זה הזמן לקנות!!!
  • שי 14/12/2011 22:50
    הגב לתגובה זו
    ניתוח טכני = עבודת אלילים.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.