המעו"ף: מתנדנד בקצר, נופל בארוך

אייל גורביץ, המנתח הטכני שלBizportal, סוקר את מדד המעו"ף ומציג את חשיבות המסקנות לטווח הארוך
אייל גורביץ | (52)

שגרת הבדיקות מתבצעת באופן עקבי מדי שבוע, והתוצאות המתקבלות זהות באופן עקבי, בעיקר אלו המייצגות את הטווח הארוך.

לכן, גם השבוע, כמו בשבועות הקודמים, אטחן את אותן המנטרות השחוקות. ישנה רוטינה וזו העבודה. לטוב או לרע.

בגזרה קצרת הטווח התנודתיות מכסחת כל חלקה טובה. במצבים אלו, יש להרחיק ראות מעבר לדינאמיקה היומיומית.

כמדי שבוע אהיה זמין לשאלותיכם. שימו לב בבקשה התשובות ניתנות בבוקרו של יום ב'. אשמח לענות לכל שאלה זולת אודות מניה ספציפית מפאת קוצר היריעה והזמן.

המגמה הראשית

1. מבט על מבנה המחירים שולל כל אפשרות למגמת עלייה. נקודות השיא והשפל כבר אינן מסודרות במבנה עולה. נהפוך הוא, נקודות תמיכה ארוכות טווח נשברו מטה כפי שאפשר לראות על הגרף המצורף.

2. מבחינת הממוצעים הנעים, הרי שסידורם היורד ושיפועם מעידים על קיומה של מגמת ירידה. מדד המעו"ף, כמו גם מדדים אחרים בשוק, מצוי מתחת לממוצע הקצר, דבר המחזק את קיומו של המומנטום השלילי.

3. מבחינת שיטת האימפולס המאגדת הן כוח והן אינרציה, אפשר לראות את העמודות האדומות. שימו לב שקיימים שלושה צבעים: ירוק למגמת עלייה, כחול למצב נייטרלי ואדום למגמת ירידה. העמודות של החודשים האחרונים, כפי שאפשר לראות, בצבע אדום.

4. מבחינת האינטראקציה מול רצועות בולינגר אפשר לראות בבירור שמדד המעו"ף מתנהל בין הממוצע הנע לבין הרצועה התחתונה, מיקום השמור למגמות ירידה. הממוצע הנע והרצועה התחתונה מתחילים בשיפוע יורד.

5. מבחינת הכלים הטכניים הרי שמדד העוצמה היחסית, RSI, חצה מטה את רמת 50% המייצגת טריטוריה של מגמת ירידה. אילו מד החפיפה סטייה, MACD, נסוג מתחת לרמת האפס שמשמעותה זהה.

סיכום

בראייה ארוכת טווח מצב הדברים רחוק מלהיות מלבב. כל עוד יוותרו הנתונים כמות שהם, לתנודתיות קצרת הטווח לא תהיה שום משמעות ממשית.

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תגובות לכתבה(52):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 42.
    יובל 16/11/2011 10:48
    הגב לתגובה זו
    כולנו כנראה לוקים בזיכרון קצר מאוד. לא מזמן אמרת מדד בן שלוש ספרות. זה היה כשמדד המעו" ף עמד על כ- 1040 נק' . מאז השוק עלה בכ- 10%. מה קורה?
  • 41.
    מנחם 15/11/2011 13:56
    הגב לתגובה זו
    גורביץ אמר שיהיו ירידות ואכן הגיעו ירידות אני מאמין שגם הפעם הוא יצדוק תודה על הסקירות
  • 40.
    יוסי ש. 14/11/2011 15:41
    הגב לתגובה זו
    אייל שלום, מהיא שיטת האימפולס ? לא זוכר שלמדנו בקורס......תודה
  • 39.
    אייל גורביץ 14/11/2011 07:13
    הגב לתגובה זו
    קוראים יקרים. תודה על שאלותיכם. מקווה שקיבלתם תשובות סבירות. שבוע קל וצח. אייל
  • 38.
    אייל גורביץ 14/11/2011 07:12
    הגב לתגובה זו
    שלום לך. לא הבנתי כלום. המספרים שם מבולבלים. אנא נסח שוב ואענה בשמחה. שבוע טוב
  • 37.
    אייל גורביץ 14/11/2011 07:11
    הגב לתגובה זו
    אבדוק ואגיב
  • 36.
    אייל גורביץ 14/11/2011 07:10
    הגב לתגובה זו
    איתי שלום. הנחת היסוד הראשונה של השיטה גורסת שהגרף מגלם הכול. כלומר, גם את הנתונים הפונדמנטליים. לכן אני חושב שלא משנה כיצד אתה עובד ובאילו נתונים תעשה שימוש, העיקר שתהיה לך שיטת עבודה ברורה ומוגדרת. שבוע טוב
  • 35.
    אייל גורביץ 14/11/2011 07:09
    הגב לתגובה זו
    אילן שלום. איני יודע. זו האמת. עליך להתייחס בטווח הקצר למעו" ף כמדשדש בין 1170 0- 1,070. שבוע טוב
  • 34.
    אייל גורביץ 14/11/2011 07:08
    הגב לתגובה זו
    יגאל שלום. דומני שעדיין למעלה. שבוע טוב
  • 33.
    אייל גורביץ 14/11/2011 07:07
    הגב לתגובה זו
    שלום לך. זה אכן ממש לא תחום ההתמחות שלי. שבוע טוב
  • 32.
    אייל גורביץ 14/11/2011 07:07
    הגב לתגובה זו
    שלום לך. 1. יש צדק בדבריך. 2. לא הגיעה. שבוע טוב
  • 31.
    אייל גורביץ 14/11/2011 07:06
    הגב לתגובה זו
    מורן שלום. קשה לי לכמת את משקלם של שחקני המעו" ף יחד עם זאת בטוחני שהשפעתם היא רק לטווח הזמן הקצר ותו לא. במידה והפוזיציות שלך ארוכות יותר, אני מניח שהם לא מהווים גורם מפריע. שבוע טוב
  • 30.
    אייל גורביץ 14/11/2011 07:05
    הגב לתגובה זו
    שלום לך. אשתדל לכתוב בקרוב כתבת העשרה בנושא. שבוע טוב
  • 29.
    אייל גורביץ 14/11/2011 07:05
    הגב לתגובה זו
    אילן שלום. לעניות דעתי הטווח הקצר מאוד מתעתע. מדד המעו" ף נע בטווח זה בין 1170 - 1070 בערך. אנא שים לכך לב. מניסיוני הדל, לא כדאי להתעקש על פזיציות. מעבר לזה אני מקווה שיש לך תוכנית מסחר ברורה. שבוע טוב ובהצלחה
  • 28.
    אייל גורביץ 14/11/2011 07:03
    הגב לתגובה זו
    שמוליק שלום. אשתדל לכתוב על כך כתבת העשרה בקרוב. שבוע טוב
  • 27.
    אייל גורביץ 14/11/2011 07:01
    הגב לתגובה זו
    הראל שלום. אני עדיין בדעתי לגבי הטווח הארוך. יחד עם זאת קשה לי לנקוב ביעדי זמן. שבוע טוב
  • פרשנות 15/11/2011 16:31
    הגב לתגובה זו
    הל מבודד על רצועות בולינגר, רצועות עוף הודו ופסטרמה! יש חיזוקים לדעתי גם בשני ספלי קפה שחור ששתיתי הבוקר (ושהכילו גם " חומר אפל" - בלשון הפיזיקלים)
  • 26.
    אייל גורביץ 14/11/2011 07:00
    הגב לתגובה זו
    שלום ציון. תודה לך. בשמחה. שבוע טוב
  • 25.
    אייל גורביץ 14/11/2011 07:00
    הגב לתגובה זו
    גדי שלום. בתיבת הכלים בבורסהגרף הקש על הכלי שנקרא ELDER. שבוע טוב
  • אייל,תודה ויום נעים. (ל"ת)
    גדי 14/11/2011 07:48
    הגב לתגובה זו
  • אייל,תודה רבה על ההבהרה ויום נעים. (ל"ת)
    גדי 14/11/2011 07:35
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    רון 13/11/2011 23:33
    הגב לתגובה זו
    שוק מטורף שכזה , איזה שוק , יום עולה יום יורד , הודעות אופטימיות והודעות מבהילות , מאיר ברק צופה עליות ומייד מודה שטעה וצופה עליות אך השוק צוחק עליו ושוב יורד , משה שלום מגלובס צופה ראלי סוף שנה כמותו גם יניב ארביב מפסגות ואתה אייל עומד בדעתך ולא משנה אותה כל יום וטוען כי בטווח הארוך ירידות ,מה לעשות ? למי להאמין ? הרי כולכם מנתחים טכנים , אני מאמין בך וחושב שהשוק ירד אך זה יהיה מעניין .
  • 23.
    שלומי 13/11/2011 23:04
    הגב לתגובה זו
    אהלן אייל ראשית שפו על הניתוחים המצויינים שלך , אני מזכיר אגב לכל המלעיזים שאתה זה שאמרת וצדקת לגבי רציו שהיא תיפול עוד כשהייתה סביב ה-60 . לגבי התיקון , נקבת ביעד של עד 1210 , האם להערכתך המעוף יגיע ליעד הסופי של התיקון 1210 או שלאור השוק התנודתי והמטורף התיקון נעצר ואנו בכיון מטה .
  • 22.
    הקוף 13/11/2011 20:37
    הגב לתגובה זו
    אגב כל מאמץ לנתח את זנב הכלב נידון לכשלון. הזנב לא מקשקש בכלב.
  • 21.
    אריאל שרון 13/11/2011 20:28
    הגב לתגובה זו
    אייל כמו תקליט ישן חוזר על אותם דיקלומים , הוא מתעורר רק לאחר שהשוק עושה קברת דרך ארוכה וגם פה רואים שהשוק שומר על רמות התמיכה ואם הוא יורד מתחת להם הוא מייד מתקן למעלה. העוצמה של השוק תראה התמודדות עם רמות גבוהות יותר ובקרוב גם שיא כל הזמנים יפרץ. ולאלו המחפשים מניה מעניינת , אפריקה ישראל נראת מאוד מעוניינת בטח ובטח ברמות הנמוכות בה היא נמצאת ולא משקפות את התמחור ההוגן שלה. אפריקה ישראל עוד תראה ביצועי יתר לאחר 3 שנים של קיפאון בנדלן העולמי היא צפויה להתחיל להתחמם , אגב הדוח צפוי להיות טוב ואחריו רק יבואו ימי עליות ללא הפסקה.
  • 20.
    בא לי ראלי 13/11/2011 20:20
    הגב לתגובה זו
    בינתיים לטווח הקצר (חודש-חודשיים) המגמה היא עליה וכדאי להנות ממנה.
  • 19.
    רפי י. 13/11/2011 19:48
    הגב לתגובה זו
    לאייל שלום מניית BA האם ניתן לקבל ניתוח על החברה ? תודה
  • 18.
    סטודנט שלך לשעבר 13/11/2011 19:19
    הגב לתגובה זו
    האם לטווח הקצר:5,26בינוני:10,20ארוך:5,13האם יש אפשרות טובה יותר?תודה,שבוע טוב
  • 17.
    איתי 13/11/2011 15:28
    הגב לתגובה זו
    אייל אני יודע שזה קצת תמים לשאול מישהו שעוסק רק בניתוח טכני, אבל האם אתה לא סבור שבזמנים כאלו למרות מגמות שהטכני מראה יש להתחשב גם בפונדמנטלי? הרי אם נניח מצב היפוטטי לגמרי שבו כל עשירי העולם יתרמו את כספם הפרטי לכיסוי גרעונות העולם וגרעונות החברות ברור שיהיה היפוך מגמה רציני.
  • נפטי 13/11/2011 16:55
    הגב לתגובה זו
    אמרת שאם תפרוץ שער 45 במחזור גדול תעדכן את ההמלצה צפית ירידות של עשרות אחוזים במניה מה עכשיו? לאן פניה?
  • 16.
    סוחר 13/11/2011 14:25
    הגב לתגובה זו
    בבילון,אולטרה שייפ....פשוט חובה
  • 15.
    אלי 13/11/2011 14:02
    הגב לתגובה זו
    בקיצור נמרץ הגרף בונה ראש וכתפיים לירידה, אני צודק?
  • 14.
    אילן 13/11/2011 13:53
    הגב לתגובה זו
    אהלן אייל , תודה על הסקירה . האם להערכתך רמת ה-1172 תתקן מטה לפני מהלך עליות נוסף ל1210 או שמא אנו עתידים לצאת מכן למהלך ירידות לכיוון ה-1000 . תודה ושבוע טוב .
  • 13.
    יגאל 13/11/2011 13:44
    הגב לתגובה זו
    האם עדיין במגמת עלייה ? יש לי משהו להגיד לכולם, ובעיקר למשמיצים: אני עוקב אחרי הכתבות של אייל בערך 20 שנה, עוד מהתקופה שהוא היה כותב בעיתון שכבר נסגר, אתם לא מבינים איזה תותח אייל !!!!
  • 12.
    פקיעה 13/11/2011 13:11
    הגב לתגובה זו
    אהלן אייל. אע" פ שכתבת מס' פעמים שזו לא ההתמחות שלך, האם יש השפעה או קשר בין ניתוח טכני לבין אופציות המעו" ף??? לדוגמא הפוזציות של חודש נובמבר מראים פקיעה באזור 1,100-,1140 יש לכך השפעה על תחזיתך השלילית??
  • 11.
    משקיע 13/11/2011 12:21
    הגב לתגובה זו
    1. אין טעם לנתח את השוק שלנו, אם רוצים לבדוק מה יהיה צריך לנתח את השוק האמריקאי. 2. מה עם ישראמקו, איפה הצניחה עליה דברת?
  • 10.
    מורן 13/11/2011 11:17
    הגב לתגובה זו
    אייל שלום רב,ראשית רציתי לומר תודה על כתבותיך המעניינות שלי אישית " פותחות" עוד ערוץ מחשבה.השאלה שלי היא:מה המשקל של שחקני מעוף במסחר במעוף ועד כמה הם משפיעים?תודה מראש,לך עם ראש מורם.מי שסוחר מניות/אופציות ולא יודע שהאחריות היא על עצמו שלא יסחור
  • 9.
    אימפולס 13/11/2011 11:14
    הגב לתגובה זו
    תודה מראש
  • 8.
    אילן 13/11/2011 10:56
    הגב לתגובה זו
    שלום אייל. שבוע שעבר לאחר קריאת סקירתך החלטתי להמתין לעליות וכשהמעו" ף עלה ביום שלישי שעבר ל 1,127 נק' , פתחתי פוזיציית שורט. לאחר מכן באו ירידות של 3% עם נר אדום גדול וחשבתי שאני מסודר. והנה היום המעו" ף שוב חוזר ל 1,127 ואפילו עובר אותו. תוכל להתייחס לכך??? אין משמעות לירידות של 3% עם מחזור גדול שכבר מחקוק את הירידות וחזרנו לאותה עמדה?? תודה רבה על התיחסותך כי אני מבולבל.
  • אתה חדש?? אין סיכוי שתקבל תשובה מגורביץ! (ל"ת)
    משה 13/11/2011 11:07
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    א 13/11/2011 10:36
    הגב לתגובה זו
    לכן אין לך במה להאשים אותו. הוא אמר מגמה ארוכת-טווח.זה אומר שזה חודש עד 12 חודשים.דבר שני, סמוך עלי זה יגיע לערכים תלת-ספרתיים.ב-2008 אני עשיתי קופה על שורטים על המדדים. יש לי נסיון בזה.
  • 6.
    הראל 13/11/2011 10:32
    הגב לתגובה זו
    אייל שלום. היות ואת עדיין בדעה שהמעו" ף צריך להגיע ל-950 , ובנקים ל 820 -רציתי לדעת אם שיטת הנתוח הטכני מאפשרת להעריך זמן הגעה לייעד?? תודה מראש
  • 5.
    שמוליק 13/11/2011 10:23
    הגב לתגובה זו
    אייל בוקר טוב , בכלים טכניים שבבורסה גרף מופיע כלי חדש : ichimoku איני מכיר אותו , האם תוכל להרחיב יותר עליו ? בתודה ויום טוב
  • 4.
    הראל 13/11/2011 10:22
    הגב לתגובה זו
    אבלן אייל בוקר טוב. ממה שאני רואה המעו" ף חזק מאד באזור 1,100 לא יורד משם, ומתקשה לעבור 1,140 כשבאמת נראה שאתה צודק ו- 1,172 היה בבחינת שיא אחרון. רמת 950 נק' במעו" ף נראית כרגע דמיונית, אני יודע שאני שואל שאלה קשה אבל יש אם אתה עדיין באותה דעה, יש איזה זמן לייעד הדעה - . להזכירך אנחנו כבר חודשיים בתיקון מתאריך 12.9 ועד ברמת 982 ל1,130 היום 13.9. תודה מראש על שאלה לר פשוטה.
  • 3.
    ציון 13/11/2011 10:11
    הגב לתגובה זו
    אודה אם בקרוב תוכל להקדיש סקירה אודות מדדי ארה" ב.
  • 2.
    גדי 13/11/2011 09:59
    הגב לתגובה זו
    נרות יפניים בשיטת האימפולסים(נרות ירוקים,אדומים וכחולים) כפי שאתה העלית בסקירה? מבקש לציין שאני עובד עם בורסה גרף,הגרסה הבסיסית. תודה מראש.
  • 1.
    משה 13/11/2011 08:54
    הגב לתגובה זו
    מגמת הירידה במדד המעו" ף מצויה בעיצומה, כאשר שני ימי המסחר האחרונים משתלבים היטב בתמונה הכוללת. הם מהווים סימן נוסף להנחת העבודה הגורסת שכיוונו של השוק מטה. בהקשר של מדד המעוף ערכים תלת ספרתיים הם כנראה רק שאלה של זמן. איפה תלת ספרתי ואיפה אנחנו. לפחות תתנצל!! כל הדרך אתה טועה ומטעה!!
  • שמואל ששוני 13/11/2011 09:25
    הגב לתגובה זו
    אתה יודע שלפני חודש חודשיים המעוף היה 980 אז המטרה הגיע ויגיע שוב כנראה ובגדול
  • זכרון ארוך 15/11/2011 16:27
    אייל אמר שהירידה תימשך גם כשהמדד היה ב 980. אח" כ - לפני כחודש שינה טעמו ודיבר על עליות (כשהמעוף עבר את ה 1100)מאז המעוף לא עלה אלא מתנדנד לו ברוצעה הנוכחית מה יהיה? מי שאיבד כסף לא שוכח
  • משה 13/11/2011 09:54
    המעוף היה ביום 12.9.2011 שער 999.46!! כל הכבוד לגורביץ ולך!! ואת זה הוא " ניחש" ב6.9.2011 כשהמעוף היה באזור 1033!!
  • מ.ב 13/11/2011 09:40
    אם רק היה לכם מעט מההבנה שיש לו בניתוחים טכניים הייתם יושבים בשקט. כולכם לא יותר מאשר מהמרים בחסות החוק בקזינו של המדינה. אתם יכולים לעשות כמה סיבובים יפים אבל אל תשכחו שבסוף הקזינו הוא זה שתמיד מרוויח ..