מדד הבנקים: זה לא נגמר כאן

אייל גורביץ, המנתח הטכני של Bizportal, סוקר את מדד הבנקים ומציג כיצד סביר להניח שכל תיקון יהיה בבחינת אפיזודה חולפת
אייל גורביץ | (11)

הירידות הבלתי פוסקות במניות הבנקים והעובדה שהן מתקשות לייצר המשכיות, מעלות שאלות לא פשוטות לגבי המשך הדרך. אנסה לענות לגבי הכיוון בסקירה הנוכחית.

הסימנים למגמת ירידה ארוכת טווח

1. בתחילת השנה הגיע מדד הבנקים לרמת 1,446 הנקודות, זהה לרמות בהן היה טרם מפולת 2008. גם כעת שימשו רמות אלו כהתנגדות. זהו סימן החולשה הראשון.

2. גל הירידות שבא לאחר מכן כולל שני סימני חולשה:

א. שבירה מטה של רמת השיא הקודמת - 1,373 הנקודות

ב. ירידה מתחת לרמת השפל הקודמת - 1,058 הנקודות, אותה אפשר לראות על גבי הגרף החודשי המצורף.

3. ירידה זו חיסלה לחלוטין את מגמת העלייה ארוכת הטווח.

4. מבחינת הכלים הטכניים הרי שממוצע 5 חצה מטה את ממוצע 13.

5. מדד הבנקים חצה את ממוצע 13 מטה בצורה מלאה.

6. שיפועו של ממוצע 13 הפך משיפוע עולה ליורד.

7. מדד העוצמה היחסית RSI חצה מטה את רמת 50% ועבר לטריטוריה שמייצגת מגמות ירידה.

8. מדד MACD ביצע "קרוס" כאשר עקום הפעולה נמצא בשיפוע יורד.

המשמעות של הפרמטרים הללו שהבנקים מצויים במשבר ארוך טווח, וכי מגמת הירידה מצויה בעיצומה. קשה בשלב הנוכחי לקבוע יעדים ברורים. קל וברור יותר שהרמה אליה הגיע מדד הבנקים אמש, אינו האחרון בסדרה. כל ניסיון עליות שעשוי להתפתח בתקופה הקרובה, לא יהיה אלא אפיזודה חולפת ונשכחת בגל ירידות שעדיין לא הגיע לידי מיצוי.

בטווח הבינוני

מבט על הגרף השבועי ישלים את התמונה:

1. טרם הירידות דשדש מדד הבנקים ברמות של 1,400-1,060 נקודות.

2. עומק הדשדוש הוא כ-25%, מה שמעיד על פוטנציאל הירידות המינימלי מיד לאחר שבירת הרף התחתון.

3. אפשר לראות בבירור את שבירתה מטה של רמת 1,062 הנקודות בד בבד עם הכישלון בהעפלה מעליה. כלומר, מדד הבנקים לא הצליח לטפס חזרה מעל לרמה זו. זהו סימן חולשה מובהק.

4. יעד המחירים המינימלי של מדד הבנקים מצוי סביב רמת 800-820 הנקודות. היעד עדיין לא הושג.

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    ידע הגון 16/10/2011 15:42
    הגב לתגובה זו
    אני מבקש בזאת לכל מי שיש לו תשובה ,(כולל אייל גורביץ ומאיר ברק) לנסות להשיב על הפרדוקס הבא.כל אדם ,או מיפעל שיש בידו נוסחה לעשות כסף והרבה,ממש לא רץ באמוק להפיץ נוסחה זו ברבים.מיפעלים ומנכ" לים מוצים הון עתק כדי לשמר מאוד את סודם לעשיית כסף . איך אים כן שני האדונים האלה,מפצירים בנו לאמץ את נוסחאותיהם?
  • 7.
    בן 12/10/2011 19:58
    הגב לתגובה זו
    לא תמיד הגרפים הטכניים עובדים, יש גם אילוצים אחרים ורבים אשר משפיעים על המדדים, כולל מדד הפחד של המשקיעים.
  • 6.
    אז מה אתה אומר ישראמקו תרד עשרות אחוזים? (ל"ת)
    שישקו 10/10/2011 19:26
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אבי 10/10/2011 18:30
    הגב לתגובה זו
    תזמון המושלם , ניתוח טכני לא עובד בתקופה הזאת !!!!!!!!!!
  • 4.
    משקיע 10/10/2011 15:27
    הגב לתגובה זו
    אם יתרחש, וזו הבעיה הגדולה שלך, לצעוק השוק בירידות כל חודש לא בעיה, לזהות את נקודת ההיפוך זה כבר סיפור אחר.
  • glubos 11/10/2011 00:47
    הגב לתגובה זו
    בגרף חודשי בהצלחה נ.ב ההיפוך יהיה אגרסיבי ביותר!!!
  • כבר היה פסגה משולשת ב1344 (ל"ת)
    עידן 13/10/2011 18:07
  • ...א... 10/10/2011 17:19
    הגב לתגובה זו
    תשתנה המגמה בשוק כזה כל יום הולך למקום אחר עים תנותדיות כזאת ... אתה רוצה שימצא תחתית ? מי שסוחר שיקבע לו סטופ השוק עלה היום מעל 1060 שזה חיובי לטווח הקצר לבינתיים .. מעל 1090 יכול להגיע ל1140 בערך.. מחר הכל יכול להשתנות לך תיבנה עם זה פוזיציה.. מחר הכל יכול להתהפך .. שוק של הודעות ..הוא נותן דגשים לפחות כבר כמה חודשים הוא אומר שורט.. מי שמאמין שיש תחתית שיתחיל לאסוף בקטנה עם סטופ מי שלא יודע שלא יהמר.. הכי חשוב שתהיה אסטרטגיה..
  • 3.
    מה עם LDK? התרסקה לחלוטין מאז המלצתך החמה (ל"ת)
    ביזפורטל-תורידו אותו 10/10/2011 14:13
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ל 1 - ואחרי זה עד לינואר מתחת ל 900 (ל"ת)
    גיל 10/10/2011 12:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עד אחרי החג המעו"ף ב-1100!!! (ל"ת)
    בר אור 10/10/2011 08:37
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.