היכתה את תחזיות האנליסטים: אלביט צמחה כ-15%, ייצרה 23.3 מיליון דולר
חברת אלביט מערכות פירסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של השנה מהם עולה כי הכנסות החברה הסתכמו בכ-691.6 מיליון דולר לעומת כ-603.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - צמיחה של כ-14.6%. החברה מסרה כי התרומה העיקרית להכנסותיה ברבעון נבעה ממכירותיה בתחומי התקשו"ב והמערכות המוטסות.
הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם בכ-38.9 מיליון דולר (5.6% מההכנסות) או 90 סנט למניה, לעומת כ-44.8 מיליון דולר (7.4% מההכנסות) או 1.04 דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) הסתכם בכ-50.4 מיליון דולר או 1.16 דולר למניה, לעומת כ-48.7 מיליון דולר או 1.13 דולר למניה ברבעון המקביל.
אלביט סגרה את הרבעון עם צבר ההזמנות בסכום של כ-5.65 מיליארד שקל. כ-78% מצבר ההזמנות נובע מהזמנות של חברות מחו"ל. כ- 62% מצבר ההזמנות מיועד לביצוע במחצית השנייה של השנה ובמהלך 2012.
החברה מדווחת כי ברבעון השני של השנה הסתכם תזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת בכ-23.3 מיליון דולר, לעומת כ-101.63 מיליון דולר ברבהון המקביל. לדברי החברה, הירידה בתזרים המזומנים לעומת הרבעון המקביל אשתקד נבעה בעיקר מהירידה ברווח הנקי והגידול במלאים, כמו גם מהעלייה בחובות הלקוחות. אלביט סגרה את הרבעון עם מזומנים ונכסים שווי ערך למזומנים בהם ניירות ערך סחירים, פקדונות לזמן קצר וארוך וחייבים אחרים לזמן ארוך בסכום של כ-153.03 מיליון דולר.
יוסי אקרמן, נשיא אלביט מערכות אמר: "זהו הרבעון החמישי ברציפות בו רשמנו גידול בצבר ההזמנות. חלוקת המכירות על פי אזורים גיאוגרפיים מעידה כי אסטרטגיית החברה להרחיב את הפריסה הגיאוגרפית ולפתח שוקי יעד, בפרט במדינות בהן תקציבי הביטחון גדלים - באסיה פסיפיק ובאמריקה הלטינית - נושאת פירות ומפצה על ירידה בשווקים אחרים בעולם. כל אלו, יחד עם ההתקדמות שחלה בתהליך הטמעתן של החברות שנרכשו לאחרונה והתוצאות המעודדות ממאמצי המחקר והפיתוח מעניקים לנו תחושה טובה לגבי המשך צמיחתה של החברה".
ברבעון השני השקיעה אלביט יותר בפתיחת שווקים ובמכירות לעומת הרבעון המקביל, ובמקביל צמצמה את הוצאות הפיתוח. ברבעון השני עלו הוצאות השיווק והמכירות בכ-14.11% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו בכ-57.4 מיליון דולר (8.3% מסך ההכנסות). מנגד, ירדו הוצאות המו"פ של החברה בכ-2.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-55.4 מיליון דולר (8% מההכנסות).
חלקה של אלביט ברווח הנקי של חברות כלולות ושותפות הסתכם ברבעון השני בכ-2.4 מיליון דולר (3% מההכנסות), לעומת כ-5.4 מיליון דולר (9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
- 2.ניר 16/08/2011 12:25הגב לתגובה זואלביט אינה תלויה במינופים או בשעשעוים פיננסים. היא תלויה במכירה של מוצרי אבטחה ובטחון מהמתקדמים בעולם. תמיד יהיה צורך למוצרים שלה. ההנהלה רצינית ביותר, ולאורך זמן אנשים יפסיקו עם השטויות של הימורים וישיקעו בחברות רציניות ולאורך זמן.
- נכון מאד 16/08/2011 13:14הגב לתגובה זועל פני 15 שנים לעומת כל המדדים בעולם
- 1.משקיע באלביט 16/08/2011 09:29הגב לתגובה זואבל בסך הכל אלביט היא אי של יציבות באוקיינוס סוער. אני מאד מקווה שאקרמן מכין את היורש או היורשים כי זה מה שייקבע בהמשך.
- אבי 16/08/2011 09:51הגב לתגובה זובאמת שאני לא מבין....... צמיחה גדולה יותר, התרחבות והמניה יורדת. אז או שהמשקיעים טמבלים או שהאקרמן מחרטט.....
- מה לא מובן? 16/08/2011 10:22המכירות גדלות והמניה יורדת. בתקופות משבריות יש פער גדול יותר בין התוצאות הכלכליות ומחיר המניה בגלל פסיכולוגיה של משקיעים, אבל לאורך זמן (שנים, לא שעות!) הכלכלה תמיד מנצחת וחברה טובה תתן תשואה טובה.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
