שותפויות 'תמר': "שכבה D" לא מכילה כמות משמעותית של גז; קידוח 'נועה' החל

מאשרים חשיפת Bizportal: תוכנית הפיתוח ל'נועה' אושרה והקידוח החל ביום חמישי. קידוח 'תמר 5' הגיע לעומק סופי
אריאל אטיאס | (16)

שותפויות חיפושי הגז והנפט מקבוצת דלק, אבנר ודלק קידוחים, פרסמו הערב את תוכנית העבודה לשדה הגז "נועה" וחשפו כי מניתוח ראשוני של נתוני הקידוחים שהתבצעו - שכבת חול החדשה (D) אינה מכילה בשדה תמר כמויות משמעותיות של גז טבעי.

בדלק אישרו את חשיפת Bizportal ומסרו כי קידוח "נועה 2" החל להיקדח ביום חמישי האחרון באמצעות אסדת הקידוח "נובל הומר פרינגטון". להערכתן פיתוח מאגר נועה צפון צפוי להסתיים בספטמבר 2012 בעלות פיתוח כוללת של כ-212 מיליון דולר.

תוכנית הפיתוח כוללת, בעיקרה, קדיחת שני קידוחי הפקה אלכסוניים, "נועה 2" ו"נועה 3", לעומק אנכי מתוכנן (כולל עומק מים של כ- 800 מטר) של כ- 1,880 מטר. הקידוחים יושלמו בהשלמה תת ימית, באופן שיאפשר להערכת נובל יכולת הפקה מצטברת לשני הקידוחים של כ- 100 מיליון רגל מעוקב של גז טבעי ליום. הגז הטבעי יוזרם באמצעות צינור לפלטפורמת ההפקה של מאגר "מרי B", לצורך טיפול, וממנה בצנרת " 30 הקיימת למתקן הקבלה של פרויקט "ים תטיס" באשדוד.

פיתוח מאגר "נועה צפון" נועד לאפשר אספקה נוספת של גז טבעי למשק הישראלי, ובעיקר ללקוחות עמם חתמה השותפות הסכמים לאספקת גז טבעי, וזאת עד להתחלת אספקת הגז הטבעי מפרויקט "תמר".

במקביל, השותפויות הודיעו, כי קידוח "תמר 5" המתבצע ע"י נובל אנרג'י הגיע לעומק סופי של כ- 5,044 מטר לאחר שעבר את שלושת מאגרי הגז הטבעי של "חולות תמר" (שכבות A,B, C) וחדר לשכבת החול D. נובל מבצעת כעת בקידוח סדרה של לוגים חשמליים, שבסיומם בכוונתה לאטום את חלקו התחתון של הקידוח ולקדוח ממנו קידוח אלכסוני לגג שכבת החול B, המיועדת להפקה בקידוח זה.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אבירם 31/07/2011 18:13
    הגב לתגובה זו
    במחיר המניה. שבו בסבלנות
  • אבירם תמכור ותעבור למודיעין תנה במחיר מציאה (ל"ת)
    זכי 01/08/2011 15:52
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מתמיד באחזקת גבעות 31/07/2011 17:58
    הגב לתגובה זו
    יום יום והגז נשרף לחינם
  • צביקילי 31/07/2011 23:39
    הגב לתגובה זו
    יש הפקת נפט והמניה בדשדוש / ירידה מתמדת... מסחר מטורף על כלום.. בזבוז זמן וכסף
  • 8.
    SO WHAT?????????????. (ל"ת)
    SD 31/07/2011 17:50
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    שגיא 31/07/2011 17:50
    הגב לתגובה זו
    660bcf=1 tcf
  • 6.
    גו 31/07/2011 17:38
    הגב לתגובה זו
    לבטל מיד את שישנסקי שי שנסקי לא חתם על חוזים ולא הסכמים הוא אפילו לא ידע מיזה לפיכך אתם רימיתם אותו אילו הוא היה יודע שיש הסכמים חתומים הוא לא היה מוכן להיכנס לנושא הגז ממש בושה לשתיניץ שרומה אותו והכניס את שישנסקי לכל הצרה הזאת לכן לבטל מיד את נושא המס של הגז המשקיעים פו לא פרירי ם שתיניץ אני אומר לך תיבטל מיד המשקיעים ניכנשו להשקעות בגז כפי שאמר ו להם והם היו מוכנים להיסתכן לכן תיבטל מיד את ועדת שישנסקי
  • guy 01/08/2011 00:02
    הגב לתגובה זו
    קודם תלמד לכתוב עברית ולאחר מכן תגיב
  • 5.
    moise 31/07/2011 17:16
    הגב לתגובה זו
    יצוין כי בקידוח " תמר 3" , אשר נקדח לתא שבר השונה מתא השבר אליו נקדח קידוח " תמר 5" , נתגלה בשכבת חול D גז טבעי.
  • 4.
    9.1 TCF זה מספיק ויותר - ברכה מהשמיים (ל"ת)
    אבנר 31/07/2011 17:00
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ישראל חי 31/07/2011 16:54
    הגב לתגובה זו
    ורציו גם תחטוף בראש....עלתה בגלל הכתבה של ישראמקו.
  • משה 31/07/2011 16:58
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר רציו?? אין לה שום חלק בתמר??
  • הטריגר שהעלה אותה זה בגלל שמצאו גז נוסף בתמר (ל"ת)
    משה כנס - ישראל צודק 31/07/2011 18:09
  • 2.
    אני בטוח שגם זה יספיק לעוד מספר שנים טובות (ל"ת)
    ברוך 31/07/2011 16:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    111111111 31/07/2011 16:45
    הגב לתגובה זו
    אני אוהב אותך תמריייייייייייייייייי
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.