שותפויות 'תמר': "שכבה D" לא מכילה כמות משמעותית של גז; קידוח 'נועה' החל
שותפויות חיפושי הגז והנפט מקבוצת דלק, אבנר ודלק קידוחים, פרסמו הערב את תוכנית העבודה לשדה הגז "נועה" וחשפו כי מניתוח ראשוני של נתוני הקידוחים שהתבצעו - שכבת חול החדשה (D) אינה מכילה בשדה תמר כמויות משמעותיות של גז טבעי.
בדלק אישרו את
תוכנית הפיתוח כוללת, בעיקרה, קדיחת שני קידוחי הפקה אלכסוניים, "נועה 2" ו"נועה 3", לעומק אנכי מתוכנן (כולל עומק מים של כ- 800 מטר) של כ- 1,880 מטר. הקידוחים יושלמו בהשלמה תת ימית, באופן שיאפשר להערכת נובל יכולת הפקה מצטברת לשני הקידוחים של כ- 100 מיליון רגל מעוקב של גז טבעי ליום. הגז הטבעי יוזרם באמצעות צינור לפלטפורמת ההפקה של מאגר "מרי B", לצורך טיפול, וממנה בצנרת " 30 הקיימת למתקן הקבלה של פרויקט "ים תטיס" באשדוד.
פיתוח מאגר "נועה צפון" נועד לאפשר אספקה נוספת של גז טבעי למשק הישראלי, ובעיקר ללקוחות עמם חתמה השותפות הסכמים לאספקת גז טבעי, וזאת עד להתחלת אספקת הגז הטבעי מפרויקט "תמר".
במקביל, השותפויות הודיעו, כי קידוח "תמר 5" המתבצע ע"י נובל אנרג'י הגיע לעומק סופי של כ- 5,044 מטר לאחר שעבר את שלושת מאגרי הגז הטבעי של "חולות תמר" (שכבות A,B, C) וחדר לשכבת החול D. נובל מבצעת כעת בקידוח סדרה של לוגים חשמליים, שבסיומם בכוונתה לאטום את חלקו התחתון של הקידוח ולקדוח ממנו קידוח אלכסוני לגג שכבת החול B, המיועדת להפקה בקידוח זה.
- 10.אבירם 31/07/2011 18:13הגב לתגובה זובמחיר המניה. שבו בסבלנות
- אבירם תמכור ותעבור למודיעין תנה במחיר מציאה (ל"ת)זכי 01/08/2011 15:52הגב לתגובה זו
- 9.מתמיד באחזקת גבעות 31/07/2011 17:58הגב לתגובה זויום יום והגז נשרף לחינם
- צביקילי 31/07/2011 23:39הגב לתגובה זויש הפקת נפט והמניה בדשדוש / ירידה מתמדת... מסחר מטורף על כלום.. בזבוז זמן וכסף
- 8.SO WHAT?????????????. (ל"ת)SD 31/07/2011 17:50הגב לתגובה זו
- 7.שגיא 31/07/2011 17:50הגב לתגובה זו660bcf=1 tcf
- 6.גו 31/07/2011 17:38הגב לתגובה זולבטל מיד את שישנסקי שי שנסקי לא חתם על חוזים ולא הסכמים הוא אפילו לא ידע מיזה לפיכך אתם רימיתם אותו אילו הוא היה יודע שיש הסכמים חתומים הוא לא היה מוכן להיכנס לנושא הגז ממש בושה לשתיניץ שרומה אותו והכניס את שישנסקי לכל הצרה הזאת לכן לבטל מיד את נושא המס של הגז המשקיעים פו לא פרירי ם שתיניץ אני אומר לך תיבטל מיד המשקיעים ניכנשו להשקעות בגז כפי שאמר ו להם והם היו מוכנים להיסתכן לכן תיבטל מיד את ועדת שישנסקי
- guy 01/08/2011 00:02הגב לתגובה זוקודם תלמד לכתוב עברית ולאחר מכן תגיב
- 5.moise 31/07/2011 17:16הגב לתגובה זויצוין כי בקידוח " תמר 3" , אשר נקדח לתא שבר השונה מתא השבר אליו נקדח קידוח " תמר 5" , נתגלה בשכבת חול D גז טבעי.
- 4.9.1 TCF זה מספיק ויותר - ברכה מהשמיים (ל"ת)אבנר 31/07/2011 17:00הגב לתגובה זו
- 3.ישראל חי 31/07/2011 16:54הגב לתגובה זוורציו גם תחטוף בראש....עלתה בגלל הכתבה של ישראמקו.
- משה 31/07/2011 16:58הגב לתגובה זומה הקשר רציו?? אין לה שום חלק בתמר??
- הטריגר שהעלה אותה זה בגלל שמצאו גז נוסף בתמר (ל"ת)משה כנס - ישראל צודק 31/07/2011 18:09
- 2.אני בטוח שגם זה יספיק לעוד מספר שנים טובות (ל"ת)ברוך 31/07/2011 16:48הגב לתגובה זו
- 1.111111111 31/07/2011 16:45הגב לתגובה זואני אוהב אותך תמריייייייייייייייייי

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
