הוט מסכמת שנה: רווח של 106 מיליון שקל ב-2010, ירידה במנויי הכבלים
חברת הכבלים הוט פרסמה הבוקר (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של השנה ולשנת 2010 כולה. את שנת 2010 חותמה הוט עם הכנסות של 3.25 מיליארד שקל, עלייה של 4% לעומת שנת 2009. בשנה כולה, רשמה חברת הכבלים רווח של 106 מיליון שקל, זאת לעומת 85 מיליון שקל אשתקד.
חברת הוט מוחזקת על ידי חברת 'קול' שבשליטת איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי ולחברה ישנה פעילויות הן בתחום הכבלים, האינטרנט ושירותי הטלפוניה הקווית. בשנה החולפת הציגה הוט רווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של 1.22 מיליארד שקל, עלייה של 13% לעומת שנת 2009.
הכנסותיה של הוט בתחום הטלוויזיה הסתכמו ב-2.23 מיליארד שקל וההכנסות מתחום הפעילות הפנים ארצית הנייחת עמדו על 1.03 מיליארד שקל. את הרבעון הרביעי של שנת 2010 חתמה הוט עם הכנסות של 828 מיליון שקל ורווח נקי של 46 מיליון שקל.
נכון לסוף 2010 מספר מנויי הוט בתחום הטלוויזיה נשחק מעט ועמד על 891 אלף, ירידה נטו של 17,000 מנויים. בצד החיובי נציין שמספר מנויי האינטרנט והטלפוניה הקווית עלה בשנה החולפת ועמד על 752 אלף ו-610 אלף בהתאמה.
- 4.עובד הוט 10/03/2011 13:53הגב לתגובה זומה עם קרן השתלמות לעובדים ותיקים וטובים...
- 3.דודי 10/03/2011 09:41הגב לתגובה זואין לקוח אחד שאני מכיר שמרוצה מהוט.החברה הזאת בבא היום תימחק ותיעלם מעל פני המפה.באמת חברה בצורה של " שכונה" .אין מילים לתאר איך קוראים לדבר כזה חברה.ואגב גם מירס שבבעלות של הוט אותו זבל.כנראה שפטריק דרהי אסף את כל החברות הכושלות ביותר ומנסה לעשות סיבוב על חשבוננו אבל זה לא ילך.סופם של חברות שמרמות ומשפילות את הלוקוחות שלהם להיעלם
- 2.לקוח הוט לא מרוצה 10/03/2011 09:30הגב לתגובה זוהוט היא חברה כוחנית שתחת ניהולו של הרצל עוזר פועלת בצורה מונופוליסטית ודורסנית כלפי לקוחותיה. התאכזבתי מאד מגישת החברה, בחיים לא אתחבר לשירותי האינטרנט והטלפוניה של הוט ובהזדמנות הראשונה (תום החוזה) גם אתנתק מהכבלים. מי מצטרף?
- 1.הוט-החברה השנואה ביותר בישראל!!! (ל"ת)הממתין 10/03/2011 09:21הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
