מזור בהקצאה פרטית: לידר והפניקס ישקיעו 23 מיליון ש' כנגד 10% במניות ואופציות

קבוצת הפניקס תשקיע כ-19 מיליון שקלים ואת השאר לידר הנפקות. אורי הדומי: "השלמת הגיוס הינה אבן דרך משמעותית"
לירוי פרי | (4)

חברה מזור רובוטיקה, העוסקת בפיתוח מכשור רפואי בעבור ניתוחים כירורגיים מונחי הדמיה, מדווחת הבוקר על ביצוע הקצאת מניות פרטית. החברה גייסה סכום של כ-23 מיליון שקל מטעם קבוצת הפניקס וכן לידר הנפקות. כנגד הגיוס, תקצה החברה כ-10% מהון המניות שלה.

קבוצת הפניקס היא המשקיעה הבולטת עם סכום של כ-19 מיליון שקל, כאשר מדובר בהשקעתה הראשונה במזור. עוד כ-4 מיליון שקלים יושקעו על ידי לידר הנפקות. מדובר כאמור בהקצאה כנגד מניות ואופציות, וזאת לפי שווי הנמוך במקצת משער הסגירה של המניה אתמול בת"א (9.93 שקל).

למשקיעים יוקצו 2.42 מיליון מניות רגילות, מה משקף מחיר של 9.5 שקל למניה. בנוסף יוקצו למשקיעים כ-968 אלף אופציות לא סחירות הניתנות למימוש למניות רגילות ביחס של 1:1 מניות רגילות של מזור, וזאת במחיר מימוש של 14 שקל לתקופה של 5 שנים.

המניות והאופציות תהוונה כ-10.92% מהונה המונפק והנפרע של מזור ללא דילול וכ-10.08% מהונה המונפק של החברה בדילול מלא.

לדברי אורי הדומי, מנכ"ל מזור, "אנחנו גאים ושמחים מאוד על השלמת הגיוס ועל הבעת האמון בחברה מצד גופים פיננסים מהגדולים בישראל. עסקת ההשקעה הושלמה לאחר שהפניקס, שמובילים את ההשקעה, עקבו וניתחו את ביצועי ותוכניות החברה לאורך זמן. השלמת גיוס זה הינה אבן דרך משמעותית בסלילת דרכה העסקית של החברה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    א 24/02/2011 11:57
    הגב לתגובה זו
    אין ספק גועל נפש אמיתי כל התנהלות החברה הזומסכים עם כל הכותבים
  • 3.
    עע 24/02/2011 10:54
    הגב לתגובה זו
    עלוב מחיר ששיקף לחברה שווי של טרום הוכחת המוצר אינו מבין כלום בכלכלה וגם אינו מבין שהכסף שגייס לא יספיק אפילו לגרד את הוצאות השיווק בחול זוהי למעשה דריכה במקום במקום לרוץ קדימה עם הסכמים אסטרטגיים עם הגופים המובילים בחול כמו למשל מה שתשובה עשה עם נובל אנרגי מה שנעשה כאן זאת טיפשות שאין עליה ובושה לדירקטוריון שאישר את העיסקה ובושה לכל תרבות הניהול במדינה
  • 2.
    ערן 24/02/2011 10:08
    הגב לתגובה זו
    עכשיו אפשר להבין למה פירקו את האופציה ב-60% בכמה ימים פשוט בושה
  • 1.
    משקיע מאוכזב 24/02/2011 09:36
    הגב לתגובה זו
    גם אני מעוניין במחיר הזה אופציות...למה לא לציבור ורק למוסדיים ולמקורבים...
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.