HPE מכה את הצפי, והמשקיעים מקווים שהקרן האקטיביסטית תעשה סדר
הביקוש לשרתי החברה ממשיך להיות חזק, ולמרות צמיחה בהכנסות וברווח המתואם מעל לצפי, מחיקה של 1.36 מיליארד דולר בתחום הענן הכביד מעט על התוצאות, החברה עדכנה כלפי מטה את תחזית הצמיחה; המניה קופצת במסחר המוקדם
חברת Hewlett Packard Enterprise HP Enterprise 0.21% , הפועלת בתחום השרתים, המחשוב בענן ואחסון הנתונים, פרסמה את תוצאות הרבעון השני הפיסקלי שלה והפתיעה לטובה: ההכנסות זינקו ב-5.9% והסתכמו ב-7.63 מיליארד דולר - גבוה
מהתחזיות שעמדו על 7.45 מיליארד דולר. גם בשורת הרווח המתואם למניה החברה עקפה את התחזיות, כשהרוויחה 38 סנט למניה לעומת הצפי של 33 סנט בלבד.
המנוע המרכזי לצמיחה היה זינוק בביקוש לשרתים מותאמי בינה מלאכותית, המבוססים על מעבדים של אנבידיה,
לצד צמיחה של 13% בתחום הענן ההיברידי (Hybrid Cloud). בחברה הסבירו כי הצליחו להתגבר על האתגרים מהעבר, מה שתמך בשיפור הרווחיות. עם זאת, בשורה התחתונה רשמה HPE הפסד של 1.05 מיליארד דולר, בעיקר בשל מחיקה של 1.36 מיליארד דולר ביחידת הענן, כתוצאה מהתאמות בשיעורי
היוון.
תחזית חיובית יותר, אך זהירה
לצד הדוחות, החברה עדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח המתואם לשנה כולה - כעת היא צופה רווח של 1.78-1.9 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת של 1.7-1.9 דולר. תחזית ההכנסות עודכנה כלפי מטה בקצה העליון,
וצפויה עתה לצמוח ב-7% עד 9% לעומת תחזית קודמת של 7% עד 11%. הרבעון הבא צפוי להניב הכנסות של 8.2-8.5 מיליארד דולר ורווח מתואם של 40-45 סנט למניה - דומה לצפי בשוק.
בחברה הדגישו כי אמנם סביבת המאקרו השתפרה, אך העסקאות בתחום הבינה המלאכותית
עדיין מעט לא צפויות, ולכן יש מקום לזהירות. עם זאת, ההקלה במכסים הודות להסכם הסחר בין ארה"ב, מקסיקו וקנדה הפחיתה את הפגיעה הצפויה לשנת 2024 מ-7 סנט ל-4 סנט למניה, והעניקה לחברה גמישות רבה יותר בהתמודדות עם אתגרי עלות ואספקה.
- HPE קופצת - הקרן האקטיביסטית Elliot מחזיקה כבר בכ-7.5% מהחברה
- HP מדווחת על תוצאות מעורבות; המניה נופלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך של אליוט - הקרן האקטיביסטית
באפריל האחרון נחשף כי הקרן האקטיביסטית Elliot Management כבר מחזיקה בכ-7.5% ב-HPE, אחזקה בשווי של כ-1.74 מיליארד דולר. מהלך זה התקבל באופן חיובי בשוק והוביל לעלייה חדה במניית החברה. מדובר בקרן עם רקורד מוכח של שינויים חיוביים
בחברות טכנולוגיה כמו סיילספורס, SAP ו-Citrix - שם הצליחה לקדם מהלכים אסטרטגיים, חילופי הנהלה, ולעיתים אף לממש אחזקות ברווח נאה.
הציפייה כעת היא ש-Elliot תוכל לחולל שינוי גם ב-HPE, שנשארה הרחק מאחור לעומת מתחרותיה. מניית החברה ירדה
בכ-17% מתחילת השנה, בין היתר בשל דוחות מאכזבים, פיטורים רחבים של כ-2,500 עובדים, וסימנים לבעיות תפעוליות מתמשכות. האנליסטים אף הזהירו מ"בעיית יעילות מהותית", והצביעו על כך שהחברה לא ממצה את הפוטנציאל שלה.
HPE גם נחשבת לשחקנית אקטיבית בתחום הרכישות - היא רכשה בעבר את Aruba, Nimble Storage ו-Cray. אך כעת העסקה הגדולה ביותר שלה, רכישת Juniper Networks תמורת 14 מיליארד דולר, עומדת בסכנה. משרד המשפטים האמריקאי מנסה לבלום את המיזוג בטענה לפגיעה בתחרות, והמשפט בנושא צפוי להיפתח ביולי. הצלחת העסקה עשויה להפוך את החברה לשחקנית דומיננטית בשוק התקשורת והענן, אך הכישלון שלה עלול להיתפס כמכה. התקווה היא ש-Elliot, שכבר התערבה בעבר גם בג'וניפר, תוכל לקדם את סגירת העסקה.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
למרות השיפור בדוחות, המשקיעים עדיין סקפטיים לגבי HPE שנסחרת לפי שווי
של 23.23 מיליארד דולר ומכפיל עתידי של 8, מעט נמוך יחסית לחברה שפועלת בתחום החומרה לבינה מלאכותית. מצד אחד, החברה נהנית ממנועי צמיחה כמו AI וענן היברידי, ומגיבוי של הקרן האקטיביסטית עם רקורד חזק. מצד שני, יש אי ודאות סביב עסקאות אסטרטגיות, הרקורד התפעולי שלה
לא מרשים, והיא עדיין לעיתים רושמת הפסדים, מה שאולי מעיד על הצורך במהפכה אמיתית.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
