ממשיכים לדווח: ג'ונסון אנד גונסון איכזבו ובקוקה קולה פיספסו את התחזיות

ענקית מוצרי הטיפוח דיווחה על ירידה של 49% ברווח הנקי בעקבות תנודתיות בשערי המט"ח. חברת המשקאות מדווחת על רווח נקי של 2.79 מיליארד דולר לרבעון השני
יהושע לוי | (1)

עונת הדוחות המשיכה היום (ג') עם חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול: JNJ) שדיווחה על ירידה ברווח הנקי על ירידה של 49.3% אל 1.4 מיליארד דולר, או 50 סנט למניה בגלל תנודתיות בשיעורי המט"ח. בעקבות זאת יצרנית מוצרי הטיפוח הפחיתה את תחזיות הרווח שלה לשנת 2012. המכירות ירדו ירדו ב-0.7% אל 16.48 מיליארד דולר, כאשר תחזיות האנלסיטים עמדו על 16.69 מיליארד דולר.

התחזיות העדכניות עומדות על רווח של 5 דולר למניה לעומת היעד הקודם של 5.07 דולר למניה. במהלך הרבעון השני הכנסות החברה ירדו ב-0.7% אל 16.5 מיליארד דולר, והסבירה ש- 4.2% מהרווחים הושפעו בעקבות שערו החזק של הדולר האמריקני..

באפריל האחרון, אלכס גורסקי מונה כמנכ"ל החברה והתחיל ליישם אסטרטגיות שוק כדי לשפר את הכנסות החברה, אשר נפגעו בעקבות החזרות של 50 מוצרים ממוצרי החברה במהלך השנתיים האחרונות. כמו-כן, המכירות ממוצרי הדגל של החברה נפלו בשל תחרויות גנריות בשוק. כעת אנליסטים צופים שגורסקי מסוגל להוביל את החברה לקראת צמיחה במכירות במהלך הרבעוניים הבאים.

עוד מדווחת היום הייתה ענקית המשקאות קוקה-קולה (סימול: KO), אשר פיספסה במעט את תחזיות האנליסטים עם רווח נקי של 2.79 מיליארד דולר, או 1.21 דולר למניה לרבעון השני.תחזיות האנליסיטים צפו עלייה ברווח הנקי בסך 2.8 מיליארד דולר, או 1.2 דולר למניה.

החברה הסבירה את הקיטון בהכנסות בשל העלויות ההולכות וגודלות של מרכיבי ייצור החומרים. קוקה-קולה צימצמה את ההוצאות על המרכיבים ל-300 מיליון דולר לעומת התחזיות התחזיות הקודמות שעמדו על טווח של 450-350 מיליון דולר. בשנה שעברה מנכ"ל החברה מונטר קנט, העלה את מחירי מוצרי החברה כדי לקזז את העלויות הגבוההות של המרכיבים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ציפי 18/07/2012 06:38
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי למה המניה עלתה כתגובה לדוח מאכזב. למה למה?

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".