לאחר צניחה של 95% במניה: RIM מוכרת אחד מהמטוסים הפרטיים

מנכ"ל יצרנית הבלקברי יעמוד היום מול בעלי המניות וינסה להסביר את המהירות שבה החברה מאבדת נתחי שוק. ל-RIM עוד מטוס פרטי אחד גדול יותר
ג'וש דוקרקר |

מניית יצרנית הטלפונית הסלולריים, ריסרץ' אין מויישן (RIM), השילה מערכה 95% מאז שנת 2008 והסבה למשקיעים בה נזקים עצומים. החברה אשר מוצר הדגל שלה הוא הבלקברי על כל דגמיו מתקשה לעמוד בתחרות מול האייפון של אפל והגלקסי של סמסונג והגיעה למצב קשה שמכריח אותה לנקוט בצעדי יעול.

RIM ׁ(סימול: RIMM) החליטה למכור את אחד משני המטוסים העסקיים שברשותה על מנת לחסוך מיליארד דולר בהוצאות, כך דיווחה סוכנות בלומברג. מדובר על מטוס בעל 9 מושבים מתוצרת דאסו הצרפתית בשווי של כ-6-7 מיליון דולר שנחשב כמטוס המיועד לטווחים בינוניים. הערכות לגבי עלויות התפעול של מטוס מסוג זה נאמדות על ידי מומחים ב-2.1 מיליון דולר בשנה וכל שעת טיסה שלו עולה 3,400 דולר.

RIM תשאר עם מטוס מסוג F900EX שמיועד לטווח ארוך בעל 14 מקומות. מנכ"ל החברה, תורס'ן היינס, יעמוד היום בפני בעלי המניות באסיפה השנתית ולטענות בדבר ההפסדים הגדולים שצוברת החברה.

צניחה של 47% במכירות בארה"ב וירידה עצומה בנתח השוק בשווקים אחרים השאירו את RIM עם תלות כמעט מוחלטת בשוקי אינדונזיה ודרום אפריקה. לחברה כיום נציגויות ב-27 מדינות ומוכרת ב-175 מדינות.

"אנחנו מחפשים אופציות לקיצוץ העלויות של שני המטוסים", אמר המנכ"ל, "נמצא דרכים להקטין את הנסיעות ועדיין לשמור על יחסים קרובים עם השותפים שלנו מסביב לעולם". לאחרונה הודיעה החברה על פיטורי 5,000 עובדים, כשליש מכוח האדם בחברה וסגירת מספר מפעלי ייצור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה