אנליסטים: "לא מאמינים בנתון שהוציאו הסינים, בפועל הצמיחה היא 3%-4%"
ממשלת סין הודיעה אתמול כי כלכלת המדינה שהינה השניה בגודלה בעולם רשמה ברבעון השלישי צמיחה של 6.9%. אמנם מדובר בשיעור צמיחה שעקף את תחזיות הכלכלנים, שציפו לצמיחה של 6.8% בלבד, אך עדיין מדובר בקצב הצמיחה הנמוך מזה 6 שנים.
בעוד כלכלות העולם רושמות האטה עם שעורי צמיחה שקרובים יותר ל-3%, סין מציגה שיעור שיעור בהחלט גבוה. עם זאת, האנליסטים ברחבי העולם סקפטיים לגבי הנתונים שהממשל הסיני מציג על רקע ההתערבות הלא פוסקת בשווקים, ולפי הערכות התותחים הכבדים עדיין בארון.
דני גבאי, מ-Fathom Consulting: "אנחנו כלל לא מאמינים להם. לא רק שהם הציגו נתונים שקרובים באופן מחשיד ליעד שנקבע מראש, אלא הם מפרסמים שעורי צמיחה גבוהים שכלל לא שוערכו. לפי הערכה שלנו - המבוססת על דבריו של ראש הממשלה שיא לינג שנתוני התמ"ג לא אמינים, ושאנו צריכים למדוד בצורה אחרת את הפעילות בסין, כמו נתוני צריכת החשמל, צמיחת האשראי ועוד - אנו משלבים את כל אלו ומקבלים צמיחה שקרובה יותר ל-3%. לא 7.3%".
רוס מולד, מ-AJ Bell: "צמיחה של 6.9% נראית מאד בריאה אבל המדדים מצביעים כי הצמיחה האמתיתי עומדת על 4%-3%. אם תסתכלו על הצמיחה של תנועת רכבות המטען, צריכת החשמל והביקוש להלוואות - שלושת המדדים החביבים על ידי ראש הממשלה הסיני - התמונה לא ממש בריאה. צמיחת האשראי עדיין נראית מבטיחה אבל משלוחי המטען והביקוש לחשמל - בירידה. משכך, שילוב המדדים האהובים על ידי קשינג מעלים כמה שאלות. נתוני הצמיחה מעודדים אמנם אך המשקיעים שחשופים לסין צריכים לצפות למהמורות בדרך".
- האי הקטן שעלול להצית מלחמת עולם שלישית; כל התרחישים
- יפן מציבה טילים באי ליד טייוואן ומחריפה את ההיערכות מול סין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כריס ציקלונה, Daiwa Capital Markets Europe: "העיניים כולן היו נשואות לנתוני התוצר אך התגובה של השווקים היתה משולה למשיכת כתפיים (כלומר - באדישות)....על פניו נראה כי הממשל הסיני ממשיך לבחוש בהתאמות הכלכלניות של הנתונים ואין סיבה אמיתית לפאניקה. למרות זאת, הממשל הסיני לא הביא אותנו לשנות את הציפיה כי הורדת ריבית ורזרוות בנקאיות עדיין במלאי".
- 3.ן 20/10/2015 10:40הגב לתגובה זוקומוניזם בעינו.
- 2.האנליסטים 20/10/2015 10:38הגב לתגובה זוהצמיחה בסין היא אכן 7% בכל העולם ניבאו את זה . רק מהקניות של הישראלים בסין יש להם צמיחה של 1% כל מה שחסר לי קונה שם בחצי מחיר.
- 1.מחריד 20/10/2015 10:32הגב לתגובה זוברגע שהעולם ייאבד אמון בסין ובאמינות הדייוחים תהיה מפולת של 30% לדעתי

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.
הסלמה בין יפן לסין, קרדיט: גרוקסין מגבירה לחץ כלכלי על יפן: הפחתת טיסות כתגובה למתיחות סביב טייוואן
צעד מדיני-כלכלי שמשפיע על תעופה, תיירות ושרשרות אספקה - רקע היסטורי, השלכות מיידיות והסלמה אסטרטגית וגם - איך התפתח העימות בין סין ויפן - כל השלבים
בעוד המתיחות הדיפלומטית בין בייג'ינג לטוקיו הולכת ומחריפה, פרסמה סין הנחיה רשמית לחברות התעופה שלה להפחית באופן משמעותי את מספר הטיסות ליפן, והמהלך ייכנס לתוקף מיידי ויימשך עד מרץ 2026. הצעד, שמגיע על רקע הצהרותיה של ראש ממשלת יפן, סאנאה טקאיצ'י, בנוגע להתערבות צבאית אפשרית במקרה של פלישה סינית לטייוואן, משלב אלמנטים של לחץ מדיני עם השלכות כלכליות ישירות. על פי דיווחים מניקיי אסיה והגרדיאן, כבר בוטלו מאות אלפי כרטיסי טיסה, וההערכות הן שהנזק הכלכלי ליפן עשוי להגיע ל-1.2 מיליארד דולר עד סוף 2025, עם פוטנציאל להפסדים של עד 9 מיליארד דולר אם המגמה תימשך.
ההנחיה, שפורסמה על ידי רשות התעופה האזרחית הסינית (CAAC), מחייבת את החברות להקטין את תדירות הטיסות ב-20% עד 30% במסלולים מרכזיים, כגון סיאנגהאי-אוסקה וצ'ונגצ'ינג-טוקיו. חברות כמו אייר צ'יינה, צ'יינה איסטרן וצ'יינה סאדרן איירליינס קיבלו הוראה ליישם את השינויים לעת עתה, עם שיקול דעת פנימי בבחירת המסלולים שייפגעו. המועד - משלהי נובמבר 2025 ועד מרץ 2026 - תואם את תקופת המעבר בין לוחות הזמנים העונתיים של התעופה, מה שמעיד על כוונה להאריך את ההגבלה מעבר לחגי השנה החדשה, תקופה קריטית לתיירות בין המדינות. על פי נתונים מהשוק הסיני, כבר בנובמבר לבדו בוטלו כ-32% מכרטיסי הטיסה ליפן, המהווים כ-500,000 כרטיסים, והחברות מציעות החזרים מלאים ללא קנסות, מה שמעודד ביטולים נוספים.
הרקע הדיפלומטי: הצהרות טקאיצ'י והתגובה הסינית
הרקע הדיפלומטי לעניין נעוץ בהצהרותיה של טקאיצ'י, שמונה לראש הממשלה הראשונה אישה בתולדות יפן באוקטובר 2025. במהלך ועידת הפרלמנט היפני ב-7 בנובמבר, היא אמרה כי "יפן תשקול התערבות צבאית אם סין תנסה לפלוש לטייוואן, כחלק מהאינטרסים האסטרטגיים שלנו באזור". הדברים, שפורסמו גם ב-CNN ובחוות'ם האוס, נתפסו בביג'ינג כהסלמה ישירה, שכן הם מחזקים את הברית היפנית-אמריקאית סביב טייוואן. סין, שרואה בטייוואן חלק בלתי נפרד משטחה, הגיבה מיידית: משרד החוץ הסיני זימן את השגריר היפני להוקעה, והנחה את אזרחיה להימנע מטיולים ליפן עקב "סיכונים ביטחוניים". כתוצאה מכך, אתרי הזמנות סיניים כמו Ctrip דיווחו על ירידה של 80% בהזמנות ליפן לשארית השנה. להרחבה: סין מזהירה את אזרחיה: הימנעו מנסיעות ליפן על רקע מתיחות סביב טייוואן.
מבחינה כלכלית, ההשפעה על יפן חמורה במיוחד. סין היא מקור התיירות הגדול ביותר של יפן, עם כ-10 מיליון מבקרים בשנה טרום-מגפה, והוצאותיהם מהוות כ-20% מסך ההכנסות מתיירות. על פי הערכות של China Trading Desk, שצוטטו ב-Dim Sum Daily, יפן עלולה לאבד 1.2 מיליארד דולר בהוצאות תיירים סינים עד סוף 2025, בעיקר בתחומי האירוח
- האי הקטן שעלול להצית מלחמת עולם שלישית; כל התרחישים
- יפן מציבה טילים באי ליד טייוואן ומחריפה את ההיערכות מול סין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
, הקמעונאות והפנאי. עסקים באוסקה ובטוקיו, שתלויים בתיירים סינים, כבר מדווחים על ביטולים המוניים: חברת התיירות East Japan International Travel Service איבדה 80% מההזמנות לנובמבר-דצמבר. אם ההגבלה תימשך עד 2026, ההפסדים הכוללים עשויים להגיע ל-9 מיליארד דולר, דבר שיחייב את יפן לגוון מקורות תיירות - אולי דרך אירופה או דרום-מזרח אסיה - אך זה ייקח זמן ויישפיע על תעשיות מקומיות.
