לגארד מזהירה את הפד' מהעלאת ריבית - וסטנלי פישר מגיב לדו"ח התעסוקה האחרון
נראה כי בשבועות האחרונים קרן המטבע דואגת יותר ויותר מהנזקים שהעלאת הריבית הקרובה בארה"ב צפויה לגרור, ובמיוחד אצל המדינות המתפתחות. אם לפני כשבוע יו"ר קרן המטבע קריסטין לגארד הזהירה בביקור באינדונזיה כי הצמיחה העולמית תהיה חלשה מהצפוי בצל האטה מסין, כעת בפסגת ה-G20 לגארד מזהירה את הפד' מהעלאת ריבית מוקדמת מהצפוי.
רבים בקרב השווקים המתפתחים חוששים מהיום בו הריבית בארה"ב תעלה, מה שיגרור מעבר של הון רב מהשווקים הממתפתחים לטובת נכסים דולריים וצפוי להעיב על הצמיחה. במפגש הפסגה ביקשה לגארד ממנהיגי העולם להגיב באופן מיידי על מנת לתמוך בצמיחה העולמית ובתעסוקה והזהירה את הפד'.
"על הבנק הפדרלי לא למהר להעלות ריבית אלא אם הוא בטוח כי לא ישנה את החלטתו לאחר מכן. הסיכונים לגבי הצמיחה עלו ובמיוחד עבור השווקים המתעוררים, משכך, סדרי העדיפויות של המדינות קיבלו משנה חשיבות מאז פגישתנו האחרונה באפריל", אמרה.
לדבריה, על הפד' להיות בטוח כי נתוני האינפלציה והתעסוקה חזקים מספיק בכדי להעלות ריבית. "קרן המטבע חושבת כי כי מוטב לוודא שהנתונים לגמרי נכונים כך שלא תהיה אי ודאות, אם זה מצד רמת המחירים בשוק או מצד התעסוקה, לפני שמבצעים את הצעד הזה באופן מעשי. הפד לא העלה את הריבית כל כך הרבה זמן, כך שמוטב כי אם יעשה כך - יעשה זאת לטובה ולא רק בכדי לנסות".
- סטנלי פישר - מילדות באפריקה ועד פסגת הכלכלה העולמית
- נגיד בנק ישראל לשעבר סטנלי פישר הלך לעולמו בגיל 81
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.לוך 06/09/2015 16:48הגב לתגובה זולילן וסטנלי אין את הביצים לרבית כי עם התוצאה לא תהיה טובה יזכרו להם את זה לכל החיים והם בסוף
- 4.זהירות מונעת הפסדים הריבית תעלה 100 (ל"ת)יויו 06/09/2015 14:44הגב לתגובה זו
- 3.רון 06/09/2015 14:40הגב לתגובה זוהדרך לעליה של הריבית תהייה קודם כל דרך ריבית שלילית. חכו ותראו
- 2.פיני ש. כלכלן 06/09/2015 14:20הגב לתגובה זוגם אם יחכו עוד חצי שנה,כאשר יעלו את הריבית תהיה תגובה בבורסות לפי דעתי הזמן הנכון הוא עכשיו כי הבורסות עשו כבר מהלך זאת אומרת
- 1.אינפלציה 06/09/2015 12:46הגב לתגובה זויש להם אינפלציה באופק
- מנהל השקעות 06/09/2015 13:28הגב לתגובה זושיש להם אינפלציה באופק?
- אינפלציה 06/09/2015 16:42כל הדפסת כסף גורמת לאינפלציה. שמעתי את ילןבאוגוסט, מודה לפני קונגרס שהיא חייבת לעלות ריבית. שאלו אותה למה . התשובה היתה פשוטה. אם אני לא אעלה עכשיו אצטרך לעלות אותה במידה רבה יותר. אני מבקר בארה"ב כל שנה לפעמים פעמים בשנה . המחירים של היום הרבה יותר יקרים מבעבר ואם לא מבצעים נקודתיים של 40% הנחה שום דבר לא היה זז. כמו כן כלי המדדידה של האינפלציה עקומים. אם מודדים אינפלציה בכלים של 1980 האינפלציה היתה 10% . אם מודדים כלים של 1990 אז האינפלציה היא 5% . הכל מככון מלעלה שלא תראה . דבר אחרון האינפלציה נוטה להתפרץ באיחור של 24 חודשים לפעמיםי יותר. מה שיותר יפה שהפד לא מסוגל לשלוט בריבית כיוון שהשוק יאבד את האימון במעשי פד. אם זה לא משכנע תדפיס ושמור את מה שכתבתי ותגיד לאחר מכן איזה חמור הייתי.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
