פוסט בעניין החייל מכה גלים כעת ברשת - מעל 17 אלף שיתופים

בעקבות תקרית הירי על המחבל המנוטרל בחברון - עדותו של נכה צהל
(צילום: Getty images Israel), צילום: Getty images Israel
התקרית בה חייל ירה בראשו של מחבל שכוב על הקרקע בחברון ממשיכה להכות גלים ברשת, וביממה האחרונה יש פוסט מסוים שבולט מעל כולם ברמת הויראליות שלו. מדובר בפוסט שפרסם דרור זיכרמן, נכה צה"ל, בו הוא מספר על הדילמה בהוראות פתיחה באש וחושף את סיפורו האישי.
בפוסט מביע זיכרמן תמיכה בחייל היורה ומתאר כיצד הוא עצמו נפצע קשה ממחבל מתאבד במחסום בטול כרם לפני כ-10 שנים. באותו אירוע, זיכרמן התכוון לפתוח באש כנגד המחבל אך מפקדו (שנהרג באותו האירוע) אסר עליו לבצע ירי. עד כה שיתפו את הפוסט מעל 17 אלף איש וכ-33 אלף עשו לו לייק. בעקבות הרעש סביב הסיפור, התראיין זיכרמן אצל גבי גזית ברדיו 103 ואמר: "בדיעבד הייתי צריך לסרב פקודה ולוודא הריגה". 

 

טוב אני חייב להוריד משהו מהלב שיושב לי כבר יומיים, בערך מאז ששמעתי על החייל שוידא הריגה במחבל שניסה לרצוח אותו.לפני כן...

Posted by Dror Zicherman on Saturday, March 26, 2016

כאמור, זיכרמן התראיין הבוקר אצל גבי גזית ברדיו 103 והתייחס לדברים: 
תגובות לכתבה(15):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    המקרה לא דומה! המחבל נבדק שלא נשא
    יעקב 29/03/2016 20:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטען,החיל הגיע 10 דקות מסיום הארוע ועל דעת עצמו החליט לירות ועלול היה לסכן חילים אחרים אם באמת היה על המחבל מטען! האמת היא שפשוט פרק עליו את תורת כהנא שעליה הוא גדל! הרמטכל,ושר הבטחון עומדים כסלע איתן שצהל לא יהפוך למליציה של הפלאנגות
    סגור
  • 10.
    Haende Hoch( ידיים למעלה)
    yosef meyerstein 29/03/2016 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפקודה הראשונה שצריכה להיות ממרחק בטוח HAENDE HOCH
    סגור
  • 9.
    קודם כל, זיכרמן ומפקדו גיבורים. אבל מסקנתו מהמקרה תמוהה
    מפוכח 27/03/2016 22:44
    הגב לתגובה זו
    0 4
    אוקיי, אז עמד מולך פלסטיני לבוש מעיל עור. אני בטוח שבאותו יום במחסומים אחרים עברו עוד כמה פלסטינים צעירים במעילי עור, ללא חגורות נפץ. מה עכשיו? תתן הוראה שמצדיקה ירי בכולם?
    סגור
  • סליחה הוא לא פלסטיני תמים (ל"ת)
    אבי 28/03/2016 01:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    הפצוע
    שלום 27/03/2016 22:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למה אף אחד אבל אף אחד לא חושב לשאול מה שלום החייל הפצוע זה שנידקר
    סגור
  • 7.
    העצומה למען החייל צוברת תאוצה. קישור מצורף
    בעז 27/03/2016 17:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    שלום בענין החייל מחברון עסקינן- דע עקא שהוא מואשם ברצח !! המחבל בן המוות נהיה הקרבן והחייל היהודי הרוצח, בלתי נסבל ומקומם עד מאד. ברגיל אני נגד עצומות אינטרנטיות , מטעמים פרקטיים וחוסר תוחלת... כעת יש עצומה עליה חתמו מעל שלושים אלף, במקרה זה באופן אישי חתמתי מצורף קישור למעוניינים לחתום http://www.atzuma.co.il/citation הפיצו נא הלאה תודה
    סגור
  • 6.
    עדיף לחסל המחבל גם אם יש סיכוי נמוך שיכול לפגוע בחייל
    אזרח 27/03/2016 17:48
    הגב לתגובה זו
    8 0
    חיי החייל יותר חשוב ממחבל שבא לרצוח יהודים ולכן אפילו על סיכוי של אחוז אחד שחייל יפגע עדיף לחסל את המחבל ואת זה אי אפשר לדון ממצלמות איך היה הרגשת החייל בשניות אלו של הארוע
    סגור
  • 5.
    מחבל שכב שרועכאשר
    והיו הוד הרבה מקרים 27/03/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
    11 2
    היה ירוי ונחשב מת כאשר שוטר מגב התקרב לוודא קם המחבודקר את שוטר. גב למוות זה ידוע כך שמחבל שוכב אינו אומר מנוטרל מנוטרל קשור ידיים רגליים כמו ששוטרים אוזקים עצורים לפחות הידיים אזוקות ניתן לומר מנוטרל מנוטרל יצא מכלל פעולה שוכב ללא נוע לא מנוטרל תשאלו שוטרי מגב .
    סגור
  • 4.
    זה לא אותו המקרה
    חיים 27/03/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    2 12
    המחבל שכב מחוסר הכרה - כולפ הסתובבו סביבו .. כנראה גדל לנו רוצח - שהיה חייב להרוג באותו הרגע - מה עוד שמדובר בחסיד הרב כהנה
    סגור
  • מחבל מנוטרל זה מחבל מת ....
    22 28/03/2016 09:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כך גם מנטרלים את כל הכספים של משלם המסים כדאי להחזיק השפה מיותר בבתי הכלא בישראל .שהעכבר נכנס הוא יותר אריה אין סיכונים מחבל מנוטרל זה רק מחבל מת
    סגור
  • 3.
    מחבל מנוטרל זה מחבל שלא יכל ללחוץ על כפתור
    לילי 27/03/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
    15 3
    כדי להפעיל חגורת נפץ צריך ללחוץ על כפתור . אף אחד לא קבע בפקודת מטכל מתי מחבל מנוטרל . אין אישור מחבלן שאין חגורת נפץ על המחבל אין אישור מרופא שהמחבל לא יכול להגיב וללחוץ על כפתור .
    סגור
  • 2.
    ישראל נהפכה למדינה ערבית לחלוטין!
    דני 27/03/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
    8 4
    אם לא מספיק האזור וכמות האוכ' הערבית הגדולה מראש, הפאנטיות הדתית והכפיה הדתית שהשתלטו על המדינה (אין זה משנה מאיזה דת, זו נבלה וזו טרפה) והטירוף שבמקום שהערבים (מכל הדתות, לרבות היהודים) יאמצו תרבות מערבית מתקדמת ואיכותית כפי שפעלו בעבר, כיום הערבים מתכנסים לתוך עצמם ומשליטים תרבות נכשלות ופרימיטיביות שמשתלטת על כל המדינה הזו. אין ספק שלמדינה זו עתיד מזהיר כמדיה הערבית ה-23 (בכל מקרה תהיה מדינה ערבית 23, השאלה אם פלסטין תחיה לצד ישראל מערבית ומתקדמת או חלף ישראל כמדינה ברברית ונכשלת אחת).
    סגור
  • כאשר אתה נלחם בחיות אתה חייב להפוך לחייה .....
    22 28/03/2016 09:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי עם לא יטרפו אותך חיי - דבר שני אין כזה דבר פלסטין זה המצאה של השמואלנים כמוך לך לעזה יותר טוב
    סגור
  • תרבויות מערביות? היכן הית השואה היכן התחילו