השד העדתי מתעורר בארה"ב: NIVEA מתנצלת על פרסומת גזענית נגד שחורים

תחת הכיתוב 'הפכו לתרבותיים' מופיע בפרסומת NIVEA דוגמן עם ויז'ואל של 'איש מערות שחור'. החברה: "מתנצלים, הפרסומת לא ראויה ופוגענית"
משה בנימין | (2)

השד העדתי מתעורר לחיים בארה"ב חסות ענף הפרסום, חברת הקוסמטיקה NIVEA ומשרד הפרסום Draftfcb בניו יורק.

במודעת פרסומת של המותג NIVEA לגברים הוצג גבר שחור המחזיק בידיו את 'גרסתו הקודמת' (הפרימיטיבית). הדוגמן השחור מחזיק בראש כרות של איש שחור בתספורת אפרו המזכיר מאוד איש מערות. הכיתוב שליווה את המודעה היה 'הפכו לתרבותיים' ובשפת המקור: "Re-Civilize Yourself".

לקמפיין של NIVEA יש גרסה עם דוגמן לבן, אך במקרה זה הכיתוב המלווה לא מדבר על 'תירבות'. במודעה זו הסלוגן הוא: "עיר החטאים אינה תירוץ להיראות כמו גיהנום".

חברת האם של NIVEA בארה"ב, באיירסדורף USA לקחה על עצמה את האחריות ואמרה: "אנחנו מצטערים מאוד על הפרסומת האחרונה של 'הפכו תרבותיים' ל-NIVEA גברים. המודעה הייתה פוגענית ובלתי ראויה. גיוון והזדמנות שווה הם ערכים חשובים עבורנו ואנחנו חסרי סובלנות כלפי חוסר רגישות. מעולם לא התכוונו להעליב מישהו ואנו מצטערים מאוד על כך. מודעה זו לא תופיע יותר בפרסומי החברה".

יוזכר כי הפרזנטורית של חברת NIVEA היא הזמרת האפרו-אמריקנית ריהאנה. בארה"ב כבר נשאלת השאלה האם הזמרת הפופולרית ומכתיבת דעת הקהל תמשיך לשמש כפרזנטורית של המותג או שמא תעניש את החברה בניתוק הקשר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הבעיה היא שקצת קרם לא יהפוך אותם תרבותיים יות (ל"ת)
    קרם דה לה קרם 22/08/2011 08:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    העיקר שהתנצלו. עולם הפרסום כמו בעל מכה (ל"ת)
    אמיר 21/08/2011 17:54
    הגב לתגובה זו
מתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקימתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקי

סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"

שר האוצר אומר שיוריד מיסים ויפתח את שוק האשראי לתחרות שתוריד את המחירים, אבל מאחורי ההצהרות מסתתר פער בין פוליטיקה לכלכלה

תמיר חכמוף |

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נפגש היום עם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי וצוות האוצר, כחלק מההיערכות לגיבוש תקציב המדינה לשנת 2026. במפגש השתתפו ראשי האיגודים המרכזיים במשק, מהתאחדות התעשיינים, איגוד הבנקים וחברות הביטוח ועד התאחדות הקבלנים ולשכת המסחר.

במהלך הדיון, סמוטריץ' בחר להתמקד בסוגיות המאקרו החשובות, כמו הריבית הגבוהה, עתיד התקציב והצורך ביצירת תחרות במערכת הבנקאית, אך במקום להתמקד בתחום הפיסקלי שבאחריותו, הוא בחר למתוח ביקורת חריפה על המדיניות המוניטרית ועל נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ואמר כי "הנגיד היה צריך להוריד את הריבית מזמן. אם הוא לא יעשה כן, אני אוריד את המיסים". מיד לאחר מכן סייג כי "עצמאותו של הנגיד קריטית ואסור לפגוע בסמכויותיו, אך הנגיד אחראי על המדיניות המוניטרית ואני על הפיסקלית".

בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2026, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הטיל ספק ביכולת הממשלה להעבירו לנוכח המצב הפוליטי המורכב. סמוטריץ' מנגד התחייב: ״יהיה תקציב. מבינים את הצורך בשמירת אמון השחקנים כולם בכלכלה הישראלית. תקציב 2026 ממלחמה לצמיחה״.. עוד ציין כי בכוונתו להיאבק בהון השחור באמצעות "חניקה כלכלית של ארגוני הפשיעה".

על מערכת הבנקאות אמר סמוטריץ': "אני נחוש לגוון את מקורות ההון. גם לכם המגזר העסקי זו דרמה. אתם מכירים את הרפורמה שאנחנו עושים בפיקדונות. נגישות לכסף זול לשחקנים שיצרו תחרות על הבנקים, בעיני זו רפורמה שסוגרת את המעגל. אני מקווה שנצליח להרגיל גם את האזרחים להשתחרר מהדביקות לבנק ולחפש את האלטרנטיבות, אבל גם לכם לעסקים ולמשקי הבית תהיה נגישות הרבה יותר משמעותית. כמות האשראי תגדל, מחיר האשראי ירד, והתוצאה תביא לירידת מחירים".

בנק ישראל ציין כי ״הנגיד ובנק ישראל מקבלים החלטות אך ורק על בסיס אמות מידה מקצועיות. אינפלציה גבוהה פוגעת בראש ובראשונה בשכבות החלשות וריסונה הוא תנאי הכרחי לפעילות כלכלית תקינה. אחריות תקציבית, במיוחד בעת הזו, היא צורך השעה״.