השד העדתי מתעורר בארה"ב: NIVEA מתנצלת על פרסומת גזענית נגד שחורים

תחת הכיתוב 'הפכו לתרבותיים' מופיע בפרסומת NIVEA דוגמן עם ויז'ואל של 'איש מערות שחור'. החברה: "מתנצלים, הפרסומת לא ראויה ופוגענית"
משה בנימין | (2)

השד העדתי מתעורר לחיים בארה"ב חסות ענף הפרסום, חברת הקוסמטיקה NIVEA ומשרד הפרסום Draftfcb בניו יורק.

במודעת פרסומת של המותג NIVEA לגברים הוצג גבר שחור המחזיק בידיו את 'גרסתו הקודמת' (הפרימיטיבית). הדוגמן השחור מחזיק בראש כרות של איש שחור בתספורת אפרו המזכיר מאוד איש מערות. הכיתוב שליווה את המודעה היה 'הפכו לתרבותיים' ובשפת המקור: "Re-Civilize Yourself".

לקמפיין של NIVEA יש גרסה עם דוגמן לבן, אך במקרה זה הכיתוב המלווה לא מדבר על 'תירבות'. במודעה זו הסלוגן הוא: "עיר החטאים אינה תירוץ להיראות כמו גיהנום".

חברת האם של NIVEA בארה"ב, באיירסדורף USA לקחה על עצמה את האחריות ואמרה: "אנחנו מצטערים מאוד על הפרסומת האחרונה של 'הפכו תרבותיים' ל-NIVEA גברים. המודעה הייתה פוגענית ובלתי ראויה. גיוון והזדמנות שווה הם ערכים חשובים עבורנו ואנחנו חסרי סובלנות כלפי חוסר רגישות. מעולם לא התכוונו להעליב מישהו ואנו מצטערים מאוד על כך. מודעה זו לא תופיע יותר בפרסומי החברה".

יוזכר כי הפרזנטורית של חברת NIVEA היא הזמרת האפרו-אמריקנית ריהאנה. בארה"ב כבר נשאלת השאלה האם הזמרת הפופולרית ומכתיבת דעת הקהל תמשיך לשמש כפרזנטורית של המותג או שמא תעניש את החברה בניתוק הקשר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הבעיה היא שקצת קרם לא יהפוך אותם תרבותיים יות (ל"ת)
    קרם דה לה קרם 22/08/2011 08:14
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    העיקר שהתנצלו. עולם הפרסום כמו בעל מכה (ל"ת)
    אמיר 21/08/2011 17:54
    הגב לתגובה זו