אלרון ורפאל מסיימות את המחלוקת: אלרון תשקיע 4 מ' באר.די.סי

אלרון תבצע השקעה חד פעמית באר.די.סי בסך 4 מיליון דולר ותשקיע סכום נוסף של 750,000 דולר בגין כל חברה חדשה שאר.די.סי. תקים על בסיס טכנולוגיות שפותחו והתקבלו מרפאל
אריאל אטיאס |

חברת אלרון תעשיה אלקטרונית (TASE & NASDAQ: ELRN) הודיעה היום (א') כי, אלרון ודי.אי.פי אחזקות טכנולוגיה, חברה בת (100%), וכמו כן, חברת אר.די.סי - רפאל חברה לפיתוח, המוחזקת בשיעור של 50.1% על ידי אלרון ובשיעור של 49.9% על ידי רפאל מערכות לחימה מתקדמות, חתמו על תוספת להסכם הקיים ביניהן באשר לזכויות אשר ניתנו לאר.די.סי, לאזרוח טכנולוגיות מוגדרות שפותחו ברפאל.

התוספת להסכם מיישבת את כל התביעות בין רפאל, אר.די.סי ודי.אי.פי אשר הוגשו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בספטמבר 2006. התוספת להסכם תובא לבית המשפט בכדי להביא לסיום פורמלי של התביעות האמורות. על פי ההסכם, זכותה של אר.די.סי. לניצול ולאזרוח של טכנולוגיות מוגדרות שפותחו ברפאל, תמשיך להיות בתוקף ללא הגבלת זמן. אלרון תבצע השקעה חד פעמית באר.די.סי בסך 4 מיליון דולר ותשקיע סכום נוסף של 750,000 דולר בגין כל חברה חדשה שאר.די.סי. תקים על בסיס טכנולוגיות שפותחו והתקבלו מרפאל. בנוסף, התוספת מסדירה נושאים נוספים רבים שתכליתם, ייעול והגברת שיתוף הפעולה בין הצדדים.

אריה מינטקביץ, יו"ר אלרון ואר.די.סי, אמר: "חתימת התוספת להסכם אר.די.סי שבין רפאל לבין אלרון, מביאה לסיום מוצלח את המחלוקת שבין שתי החברות ותאפשר להן לחזור וליהנות, אף ביתר שאת, מהיתרונות האסטרטגיים של השותפות ביניהן. הסכם זה מקנה לחברת אר.די.סי את הזכויות לניצול אזרחי של טכנולוגיות שפותחו ברפאל. ההסכם מהווה נכס אסטרטגי ראשון במעלה לכל הצדדים הנוגעים בדבר: לרפאל, לקבוצת אי.די.בי ולחברת אלרון. יישומו של הסכם זה הניב הצלחות רבות בעבר, שהבולטת שבהן היא חברת גיוון אימג'ינג. זאת ועוד, מצאי החברות הקיים באר.די.סי ובסיס הטכנולוגיות שברפאל, מבטיחים הצלחות נוספות בעתיד.

דורון בירגר, נשיא ומנכ"ל אלרון, אמר: "אנו רואים באר.די.סי את אחד ממנועי צמיחת הערך העיקריים של אלרון. למרות הסכסוך המשפטי בין השותפים, הפעילות המשותפת של אלרון ורפאל ופעילות ההנבטה של חברות חדשות באר.די.סי לא פסקה לרגע. בשנה הקרובה אנו צופים הקמה של מספר חברות מלהיבות חדשות כמו גם המשך תנופת הפיתוח של חברות אר.די.סי ובמיוחד חברת מדינגו שהשלימה לאחרונה גיוס הון גדול בערך חברה גבוה והנה מהחברות המבטיחות בקבוצת אלרון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בחור נוסע באיילון עם רכב פתוח, נוצר באמצעות AIבחור נוסע באיילון עם רכב פתוח, נוצר באמצעות AI

מה ההון של הישראלי הממוצע? לא מה שחשבתם

האם אתם יותר מהממוצע, או מתחת לממוצע?  

מנדי הניג |

דוח של בנק ישראל שפורסם בשבוע שעבר על ההתחייבויות של הציבור הישראלי נותן לנו נתונים מעניינים. רוב ההתחייבויות שלנו הן למשכנתאות, סדר גודל של 620 מיליארד שקל, ועם חובות נוספים אנחנו בחוב כולל של כ-880 מיליארד שקל. בואו נניח שהדוח לא כולל את כל החובות כי יש גם הלוואות משפחתיות ונוספות. נניח שהחוב הכולל של הציבור הוא טריליון שקל.

טריליון שקל נשמע הרבה מאוד, אבל כשמחלקים את זה לנפש - 10 מיליון איש , מקבלים שהחוב לכל אדם הוא כ-100 אלף שקל. אם נתייחס למשפחה עם 2 ילדים נקבל שיש לה חוב של 400 אלף שקל. זה ממוצע וכמו שאתם יודעים, ממוצע זה עניין בעייתי. לדוגמה - זוג צעיר שלוקח משכנתא בהיקף של 1-1.5 מיליון שקל ואפילו יותר, עמוס בחובות - הרבה יותר מהממוצע. מצד שני, יש משפחות רבות אחרי 20-30 שנה של משכנתא שאין להם חוב גדול. 

למשפחה ממוצעת יש חוב של 400 אלף שקל, וזה הגיוני כי משפחה ממוצעת היא לא זוג צעיר והיא גם לא סוג בפנסיה, היא זוג בגילאי 45-50 בערך, ובמצב כזה המשכנתא כבר נמוכה, היא בישורת האחרונה שלה, אצל חלק כבר נסגרה. 

התחלנו בחוב, אבל יש לנו יותר נכסים. יש דירה, רכב ויש נכסים פיננסים. נתחיל בדירה - דירה ממוצעת בישראל שווה כ-2.3 מיליון שקל. אנחנו מתייחסים כאן לממוצע, אז זו הדירה שיש למשפחה שהגדרנו - 4 נפשות (2 ילדים) וחוב של 400 אלף שקל. הדירה בניכוי החוב שרובו משכנתא - כ-1.9 מיליון שקל. 

יש גם רכבים. מסתבר שזה לא משמעותי להון הכולל. יש מעל 4 מיליון רכבים, שזה בממוצע 0.4 רכב לאיש, למשפחה כ-1.6 רכבים. נניח שמדובר ברכבים עם וותק של 6-7 שנות וותק ונניח בשמרנות שיש עליהם עוד חוב, נקבל אולי 100 אלף שקל שווי נטו של רכבים. אנחנו בסיכום ביניים של 2 מיליון שקל - הון ממוצע למשפחה בלי הנכסים הפיננסים. וכאן מגיעה ההפתעה הגדולה.

דלק בנזין תדלוק תחנה
צילום: Image by IADE-Michoko from Pixabay

מחיר הדלק יעלה ל-7.23 שקל לליטר

עלייה של קרוב ל-1% במחיר הדלק בחודש ספטמבר, עליית המחירים תיכנס לתוקף ב-1 באוקטובר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מחירי הדלק

מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות מודיע כי בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי (30.09.2025-01.10.2025) יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.23 ש"ח לליטר, עליה של 7 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 25 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

 

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.13 ש"ח לליטר, עליה של 6 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

 

בת שבע אבוחצירה, מנהלת מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות: " מחיר הבנזין בתחנה יעלה החל מה -1 באוקטובר ב 7 אג' ביחס למחירו בחודש הקודם. עליית המחיר נובעת מעליה במחיר הבינלאומי וכן מעליה בשער הדולר. מחיר הבנזין הבינלאומי עלה במהלך החודש ב 2%  שער החליפין של הדולר עלה ב 1.2% ביחס לחודש קודם. משרד האנרגיה שב וממליץ להשוות מחירים בתחנות התדלוק ומאחל גמר חתימה טובה לכל בית ישראל."

 

הרכב העליה במחיר בתחנה לליטר:

מרכיב

מחיר בש"ח לליטר

שינוי לעומת עדכון קודם

אחוז מהמחיר לצרכן בתחנה

מחיר CIF W MED עם תוספות- סנט לליטר

55.65

1.88%

 

שע"ח

3.37

1.23%

 

מקדם שע"ח

1.01

 

 

₪ לליטר

 

 

 

סה"כ מחיר CIF W MED עם תוספות

1.89

0.06

26%

סל הוצאות שווק

0.64

-

9%

בלו

3.60

-

50%

מע"מ

1.10

0.01

15%

סה"כ מחיר לצרכן

7.23

0.07

100%

  

מנהלת מינהל הדלק במשרד האנרגיה והתשתיות מפרסמת בכל סוף חודש את מחיר בנזין 95 בתחנה לחודש הבא, בהתאם לנוסחה שנקבעה בצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירים מרביים בתחנות תדלוק), התשס"ב-2002. בהתאם לצו, מחיר הבנזין בתחנה מתבסס על ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון (להלן – המחיר הבינלאומי) בחמישה ימי מסחר, שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש.