בזוס
צילום: gettyimages

אמזון מאבדת 1.6% לאחר דו"חות מעורבים, החמצה בשורת הרווח

החברה מצליחה להכות את התחזיות בשורת ההכנסות, אך פספסה בשורה התחתונה ומספקת תחזית רווח מאכזבת לרבעון הקרוב
עמית נעם טל |

עונת הדו"חות בוול סטריט מגיעה לשיא עם דו"חות של החברות הגדולות. ענקית הקמעונאות אמזון (סימול:AMZN) מאבדת כעת 1.6% מערכה לאחר שהחברה מאכזבת את המשקיעים עם התחזיות לרבעון הקרוב.

המכירות של החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-63.4 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 20%, וגבוה מהצפי המוקדם שעל האנליסטים שעמד על מכירות של 62.4 מיליארד דולר. עם זאת, המכירות של החברה מחטיבת שירותי הענן (AWS) הסתכמו ב-8.38 מיליארד דולר, נמוך מהתחזיות המוקדמות להכנסות של 8.5 מיליארד דולר. נציין כי מדובר בפעם הראשונה שבה החטיבה מציגה צמיחה שנתית של פחות מ-40%. 

החברה רושמת רווח תפעולי של 3 מיליארד דולר, מתחת לצפי המוקדם שעמד על רווח של 3.7 מיליארד דולר. נציין כי ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה רווח תפעולי של 2.9 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של המניה הסתכם ב-2.6 מיליארד דולר, או 5.22 דולר למניה, לעומת רווח של 2.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

החברה צופה כעת הכנסות של 66-70 מיליארד דולר ברבעון הקרוב, קצת מעל התחזיות המוקדמות, ונתון המשקף גידול של 20% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. אך נראה כי מה שמאכזב את המשקיעים הוא התחזית לגבי הרווח. החברה צופה כי הרווח התפעולי יעמוד על 2.1-3.1 מיליארד דולר בלבד, נמוך משמעותי מהצפי המוקדם שעמד על רווח תפעולי של 4.3 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.