חברות הכבלים הגדולות בארה"ב הודיעו כי ישתפו פעולה בחדירה לתחום הסלולר

איתן יונסי | (1)
נושאים בכתבה סלולאר

חברות קומקאסט (סימול: CMCSA), צ'רטר קומיוניקיישנס (סימול: CHTR), הינן שתי חברות הכבלים הגדולות ביותר בארה"ב, כאשר לקומקאסט שווי שוק של 185 מיליארד דולר, ולצ'רטר שווי שוק של 85 מיליארד דולר. ענקיות הכבלים הודיעו על הסכם לשיתוף פעולה בתחום הסלולר, שבו אף חברה לא תבצע רכישה או מיזוג בתחום ללא אישור של המתחרה למשך תקופה של שנה. תחת הסכם זה, החברות ימכרו תוכניות רק ללקוחות הקיימים שלהן.

שתי הענקיות כבר הודיעו על תכניות להשיק שירות אלחוטי משלהן, כאשר קומקאסט צפויה להשיק את השירות כבר השנה ואילו צ'רטר צפויה לעשות זאת במהלך 2018. ההסכם החדש נועד לעזור לשתי החברות ללמוד ולהבין את הדרך הטובה ביותר לחדור לשוק, כמו כן הדבר יאפשר להן לשתף מידע, טכנולוגיה ופרטי שותפות ובכך לצמצם את העלויות. החברות ישתפו פעולה בכל פנייה למתחרות הגדולות בנושא MVNO (מפעילי רשת סלולרית וירטואלית).

כמו כן, ייתכן וההסכם הוא בגדר הקדמה לרכישה משותפת של ספק כמו ספרינט או T-Mobile. תחת תנאים אלה של ההסכם, אף אחת מהחברות לא תוכל לנסות ולבצע מהלך שכזה לבדה, אך הן יוכלו לפעול יחדיו בניסיון לחדור לשוק.

ספקית שירותי התקשורת וריזון חתמה כבר על הסכם לספק שירותי סלולר לענקיות הכבלים, כאשר בחודש שעבר אף הודיעה קומקאסט על חבילה מרובעת שתיקרא Xfinity Mobile שתאפשר שימוש ללא הגבלה בכל אמצעי אפיקי התקשורת של החברה (טלוויזיה, גלישה סלולארית שיחות והודעות) במחיר של בין 45-65 דולר לחודש, ויעבוד עם מכשירים פופולאריים כמו האייפון והגלקסי. מנכ"ל צ'רטר, טום רוטלדג, אמר כי שירות דומה יושק בחברתם במהלך 2018.

ההסכם הנוכחי יעניק לרוטלדג עוד זמן במטרה לשלב בצורה הטובה ביותר את טיים וורנר כייבל אותם צ'רטר רכשו בשנה שעברה תמורת 55 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מדוע CHTR נופלת עכשיו כ 2%. (ל"ת)
    יוסף 08/05/2017 16:47
    הגב לתגובה זו

הצרכנים בארה"ב מודאגים: מדד אמון הצרכנים נפל ל-70.4 נקודות

כחצי שעה לאחר פתיחת יום המסחר בוול סטריט התפרסם מדד אמון הצרכנים אשר ירד לרמה של 70.4 נקודות
דניאל קביליו |
כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט התפרסם נתון המאקרו האחרון ליום המסחר הנוכחי אשר היה בסימן שלילי. מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר ירד לרמה של -70.4 נקודות ירידה של 2% ביחס לחודש אוקטובר. המדדים לא נשארו אדישים ועברו מעליות לירידות, אך לאחר מכן חזרו להסחר בצד הירוק. כאמור, מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר ירד לרמה של 70.4 נקודות לאחר שבחודש אוקטובר הציג קריאה של 72.4 נקודות. הוועד המנהל ייחס את הירידה המדוברת לחשש הצרכנים מהאבטלה הגבוהה וירידה בהכנסה הפנויה. הכלכלנים צפו כי הנתון של החודש הנוכחי יעלה לרמה של 72.9 נק'. "הצרכנים אשר נסקרו לגבי ה-6 חודשים הקרובים הביעו חשש משוק העבודה ומההכנסות אשר צפויות לרדת" אמר לין פראקנו דירקטור לנתוני מאקרו בחבר המנהלים "למרות זאת נראה שהצרכנים חשים אמון בקשר לכלכלה המקומית".