ג'י פי מורגן: לאחר הנפילות בביוטק - 3 מניות ששווה לרוץ ולקנות

אנליסט הביוטק הבכיר של הבנק האמריקני מסמן 3 מניות מהסקטור, שנפלו חזק בשבועות האחרונים, וצפויות לחזור לתת תשואות חיוביות
ידידיה אפק | (4)

כבר כמעט חודשיים שמניות מסקטור הביוטק בפרט ושירותי הרפואה בכלל נסחרות תחת לחץ, עם כמה שמות שנפלו 20% ויותר בתקופה האחרונה. בימים האחרונים כמה מהמניות האחלו החלו לטפס בחזרה בזהירות, בהשפעת המגמה החיובית בשוק כולו, ובאופן טבעי אנליסטים מסמנים כמה הזדמנויות קניה.

לפי אנליסט הביוטק הבכיר של ג'י פי מורגן, מייק ווינסטין, התיקון מטה במדד הביוטק בנאסד"ק, שנפל כ-15% מהשיא האחרון ועד ל-15 באפריל, יצר כמה הזדמנויות שאולי לא יחזרו על עצמן. בראיון לרשת CNBC נתן ווינסטין את ההמלצות שלו ל-3 המניות שפשוט צריך לרוץ ולקנות.

הבחירה הראשונה של ווינסטין היא לא אחרת מאשר קובידיאן (סימול: COV) האירית, שמוכרת למשקיעים בישראל כחברה שרכשה את גיוון אימג'ינג לפני מספר חודשים. "אני חושב שלקובידיאן יש הרבה דברים שעובדים לטובתה", אומר ווינסטין.

"זו חברה עם נכסים מהשורה הראשונה... זה אמור להיות סיפור קלאסי של האצה וצמיחה", הוסיף האנליסט. בבנק ההשקעות האמריקני מחזיקים בהמלצת 'תשואת יתר' לקובידיאן עם מחיר יעד של 79 דולר, אפסייד של 11.7% על מחיר השוק הנוכחי.

עוד 2 מניות שנפלו חזק - האם מדובר בהזדמנות?

המניה השניה שווינסטין מסמן היא מניית ספקטרנטיקס (סימול: SPNC), חברה קטנה (שווי שוק של כמיליארד דולר) שעוסקת בפתרונות בחדירה מינימלית לבעיות במערכת הקרדיוווסקולרית. מניית החברה נפלה כ-18% בחודש האחרון, אבל זינקה במסחר המאוחר אמש כ-6% לאחר ההמלצה של ווינסטין.

לפי האנליסט, הנפילה האחרונה במניה יצרה הזדמנות קניה, בעיקר לקראת כמה אירועים חשובים שיגיעו בקרוב - "החברה עומדת לפרסם נתונים מהניסוי הקליני האחרון שערכה, שכבר אמרה שהיה מוצלח. הנתונים יתפרסמו במהלך החודשים הקרובים", אמר ווינסטין.

בעוד שג'י פי מורגן לא מסקרים רשמית את המניה, קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט שורי מאוד על ספקטרנטיקס. ההמלצה הממוצעת של 9 אנליסטים היא 'קניה', עם מחיר יעד ממוצע של 31.3 דולר, אפסייד של 27.7% על מחיר השוק כיום.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אחד שמבין 22/04/2014 11:19
    הגב לתגובה זו
    המניות הנל יתנו תשואה חלומית השנה.cldx מומלצת במיוחד אחרי שירדה 40% בלי סיבה ממשית.
  • 2.
    ליאור 22/04/2014 11:14
    הגב לתגובה זו
    די פארם הבאה בתור להודיע על עסקה חדשה שלא תגידו שלא ידעתם בהצלחה
  • די פארם יכולה לתת 100 אחוז בחודשיים הקרובים (ל"ת)
    הבנאי 22/04/2014 12:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עשר ועשרה 22/04/2014 11:06
    הגב לתגובה זו
    כל מילה מיותרת ...
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.