הפתעה לא נעימה: מכירות הבתים החדשים בארה"ב נפלו מתחת לצפי

נתון מכירות הבתים החדשים בארה"ב לחודש דצמבר חשף מספר נמוך מהצפי והדאיג את הכלכלנים. האם הנתון ימשוך את שוק המניות למטה?
עוז מוכתר | (1)
נושאים בכתבה וול סטריט

נתון מכירות הבתים החדשים לחודש דצמבר בארה"ב הציג מספר נמוך בהרבה מהצפי של הכלכלנים. הנתון חשף סכום של 414 אלף בתים חדשים בלבד (שנתי) לעומת הצפי שעמד על 450 אלף בתים. הנתון נפל אפילו מתחת לטווח שהכלכנים צפו אשר עמד על 471 - 420 אלף בתים.

מדובר בירידה של 7% בהשוואה לחודש הקודם, אולם בהשוואה לדצמבר אשתקד מדובר בעלייה של 4.5%. החדשות הטובות הגיעו בדמות סך המכירות השנתי ב- 2013 שעמד על 428 אלף בתים - הכי הרבה מאז 2008.

הנפילה במכירות דחפה את יחס ההיצע למכירות שעומד על 5 חודשי מלאי ביחס ל- 4.7 חודשי מלאי בנובמבר. אולם, המספר הכולל של בתים חדשים בשוק נפל ב-5,000 יחידות לסך מתואם של 171 אלף.

המחירים הגבוהים ללא ספק מהווים פקטור בירידה במכירות אך לא מדובר בגורם היחידי. המחיר החציוני עלה ב-0.6 לסכום של 270.2 אלף דולר והיחס לשנה הקודמת הוא צנוע מאוד ועומד על 4.6%. היחס מתואם לכמות המכירות בתקופה הנוכחית ביחס לשנה הקודמת שעומד גם כן על 4.6%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זליגמן 27/01/2014 17:41
    הגב לתגובה זו
    והעובדה שרוב האנליסטים קמו היום על צד שמאל.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.