רשימה חמה: 9 מניות שעשויות להיכנס למדד S&P500 בעדכון הבא - ולזנק

האנליסטים של קרדיט סוויס חושפים את הרשימה המצומצמת. המפתח להשגת תשואה עודפת מבחינת המשקיעים הוא לרכוש את המניות עוד לפני שהמניות הנבחרות נכנסות למדד
יעל גרונטמן |

אחת השאלות שהכי מעניינות את המשקיעים בעולם היא - איזה מניות ייכנסו למדד ה-S&P500 בעדכון הבא. בקרדיט סוויס מסמנים היום (ה') 9 מניות שמועמדות לכניסה למדד היוקרתי.

אחת הסיבות שהמשקיעים רוצים לדעת מי המניה שצפויה להצטרף למדד ה-S&P500 היא, שמניה שמתווספת עליו באופן מיידי נרכשת על ידי תעודות סל, קרנות נאמנות, קרנות גידור או מנהלי תיקים שסוחרים בתעודת סל (ETF) כמו הספיידר S&P 500 (סימול: SPY), אשר באמצעותו הם עוקבים דרך מכשיר פיננסי בודד אחרי כל מניות המדד לפי משקלן היחסי.

במחקר חדש שפורסם היום על ידי האנליסטים של בנק ההשקעות השוויצרי ניתן עדכון לרשימת המניות שיש סיכוי גדול שיצורפו למדד הפופולרי. הרשימה מבוססת על הקריטריונים שדורש ה-S&P כגון שווי שוק, נזילות, היקף הסחורה הצפה, מצבו של הסקטור והיכולות הפיננסיות של החברה. הבחירה הסופית תמיד נעשית לבסוף על ידי ועדת הבחירה של ה-S&P500.

את הרשימה שלמטה בחרו האנליסטים של קרדיט סוויס לפי פרמטר של שווי שוק ולאו דווקא כשיקלול כולל של הסיכויים על פי כל הפרמטרים הקיימים שלפיהם מחליטה הוועדה מי מהמניות תיכלל בסופו של דבר במדד.

המפתח להשגת תשואה עודפת מבחינת המשקיעים הוא לרכוש את המניות עוד לפני שהמניות הנבחרות נכנסות למדד. מאז 2009, ביצועי יתר עודפים נרשמו רק אצל משקיעים שהצליחו לקנות את המניה הנכונה לפני העדכון הרשמי של S&P. ניתוח נכון של סיכויי הכניסה למדד - הכרחי על מנת לתפוס את ההובלה במסחר שלפני כניסת המניה למדד. בקרדיט סויס לפחות נותנים כעת הצצה לרשימה המצומצמת שכוללת רק 9 מניות:

בראש הרשימה ניצבת מניית הרשת החברתית המקצועית, לינקדאין (סימול: LNKD), אחת המניות הבולטות שנהנתה מהמונטום החזק בשוק, אך חטפה לאחרונה מכה על רקע המימושים שנרשמו בוול סטריט בעקבות העיכוב באישור התקציב והחשש מחדלות פירעון במקרה שלא תוגדל תקרת החוב. המניה נסחרת במחיר של 221.8 דולר שמשקף לה שווי של 24.87 מיליארד דולר לאחר שזינקה בשנה החולפת משפל של 95 דולר לשיא של 257 דולר. הקונצנזוס בשוק הוא כי המניה תגיע למחיר יעד של 257 דולר.

המניה השניה והכי מפתיעה אולי כמועמדת פייבוריטית של קרדיט סוויס לכניסה למדד היא Annaly Capital Management (סימול: NLY) שהינה קרן ריט שממנפת משכנתאות אשר נפלה חזק בין אפריל ליולי, כאשר הריביות עו. המניה נסחרת כיום ברמה של 11.6 דולר המשקפת לה שווי של 11.43 מיליארד דולר, לא רחוק מרמת השפל השנתית של 10.63 דולר. מחיר היעד על פי הקונצנזוס שנאסף על ידי ת'ומסון/ First call הוא 13 דולר.

המניה השלישית היא Verisk Analytics (סימול: VRSK) שמספקת מידע ייעודי, מתודולוגיות אנליטיות ופתרונות תומכי החלטה מוטמעים המיועדים לאיתור וטיפול בהונאות בתחומי הרכוש, הביטוח, הפיננסים והבריאות בעיקר בארה"ב. המניה נסחרת ב-65.14 דולר המשקף לה שווי של 10.94 מיליארד דולר. הקונצנזוס ביחס למחיר היעד שלה הוא 66 דולר.

Affiliated Managers Group (סימול: AMG). מניית החברה שמספקת שירותים פיננסים נגעה לאחרונה בשיא. המניה נסחרת ב-183.5 דולר שמשקף לה שווי של 9.7 מיליארד דולר. הקונצנזוס ביחס למחיר היעד שלה הוא 197.5 דולר.

Hertz Global Holdings (סימול: HTZ), חברת השכרת כלי הרכב הבינלאומית היא המועמדת הבאה עם שווי שוק של 8.89 מיליארד דולר ומחיר יעד של 30 דולר לעומת מחיר נוכחי של 22.14 דולר.

עוד מניות ברשימה הן:

Alliance Data Systems (סימול: ADS)

LKQ Corp (סימול: LKQ)

Mohawk Industries (סימול: MHK)

Tractor Supply Co (סימול: TSCO)

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.