רשימה חמה: 9 מניות שעשויות להיכנס למדד S&P500 בעדכון הבא - ולזנק

האנליסטים של קרדיט סוויס חושפים את הרשימה המצומצמת. המפתח להשגת תשואה עודפת מבחינת המשקיעים הוא לרכוש את המניות עוד לפני שהמניות הנבחרות נכנסות למדד
יעל גרונטמן |

אחת השאלות שהכי מעניינות את המשקיעים בעולם היא - איזה מניות ייכנסו למדד ה-S&P500 בעדכון הבא. בקרדיט סוויס מסמנים היום (ה') 9 מניות שמועמדות לכניסה למדד היוקרתי.

אחת הסיבות שהמשקיעים רוצים לדעת מי המניה שצפויה להצטרף למדד ה-S&P500 היא, שמניה שמתווספת עליו באופן מיידי נרכשת על ידי תעודות סל, קרנות נאמנות, קרנות גידור או מנהלי תיקים שסוחרים בתעודת סל (ETF) כמו הספיידר S&P 500 (סימול: SPY), אשר באמצעותו הם עוקבים דרך מכשיר פיננסי בודד אחרי כל מניות המדד לפי משקלן היחסי.

במחקר חדש שפורסם היום על ידי האנליסטים של בנק ההשקעות השוויצרי ניתן עדכון לרשימת המניות שיש סיכוי גדול שיצורפו למדד הפופולרי. הרשימה מבוססת על הקריטריונים שדורש ה-S&P כגון שווי שוק, נזילות, היקף הסחורה הצפה, מצבו של הסקטור והיכולות הפיננסיות של החברה. הבחירה הסופית תמיד נעשית לבסוף על ידי ועדת הבחירה של ה-S&P500.

את הרשימה שלמטה בחרו האנליסטים של קרדיט סוויס לפי פרמטר של שווי שוק ולאו דווקא כשיקלול כולל של הסיכויים על פי כל הפרמטרים הקיימים שלפיהם מחליטה הוועדה מי מהמניות תיכלל בסופו של דבר במדד.

המפתח להשגת תשואה עודפת מבחינת המשקיעים הוא לרכוש את המניות עוד לפני שהמניות הנבחרות נכנסות למדד. מאז 2009, ביצועי יתר עודפים נרשמו רק אצל משקיעים שהצליחו לקנות את המניה הנכונה לפני העדכון הרשמי של S&P. ניתוח נכון של סיכויי הכניסה למדד - הכרחי על מנת לתפוס את ההובלה במסחר שלפני כניסת המניה למדד. בקרדיט סויס לפחות נותנים כעת הצצה לרשימה המצומצמת שכוללת רק 9 מניות:

בראש הרשימה ניצבת מניית הרשת החברתית המקצועית, לינקדאין (סימול: LNKD), אחת המניות הבולטות שנהנתה מהמונטום החזק בשוק, אך חטפה לאחרונה מכה על רקע המימושים שנרשמו בוול סטריט בעקבות העיכוב באישור התקציב והחשש מחדלות פירעון במקרה שלא תוגדל תקרת החוב. המניה נסחרת במחיר של 221.8 דולר שמשקף לה שווי של 24.87 מיליארד דולר לאחר שזינקה בשנה החולפת משפל של 95 דולר לשיא של 257 דולר. הקונצנזוס בשוק הוא כי המניה תגיע למחיר יעד של 257 דולר.

המניה השניה והכי מפתיעה אולי כמועמדת פייבוריטית של קרדיט סוויס לכניסה למדד היא Annaly Capital Management (סימול: NLY) שהינה קרן ריט שממנפת משכנתאות אשר נפלה חזק בין אפריל ליולי, כאשר הריביות עו. המניה נסחרת כיום ברמה של 11.6 דולר המשקפת לה שווי של 11.43 מיליארד דולר, לא רחוק מרמת השפל השנתית של 10.63 דולר. מחיר היעד על פי הקונצנזוס שנאסף על ידי ת'ומסון/ First call הוא 13 דולר.

המניה השלישית היא Verisk Analytics (סימול: VRSK) שמספקת מידע ייעודי, מתודולוגיות אנליטיות ופתרונות תומכי החלטה מוטמעים המיועדים לאיתור וטיפול בהונאות בתחומי הרכוש, הביטוח, הפיננסים והבריאות בעיקר בארה"ב. המניה נסחרת ב-65.14 דולר המשקף לה שווי של 10.94 מיליארד דולר. הקונצנזוס ביחס למחיר היעד שלה הוא 66 דולר.

Affiliated Managers Group (סימול: AMG). מניית החברה שמספקת שירותים פיננסים נגעה לאחרונה בשיא. המניה נסחרת ב-183.5 דולר שמשקף לה שווי של 9.7 מיליארד דולר. הקונצנזוס ביחס למחיר היעד שלה הוא 197.5 דולר.

Hertz Global Holdings (סימול: HTZ), חברת השכרת כלי הרכב הבינלאומית היא המועמדת הבאה עם שווי שוק של 8.89 מיליארד דולר ומחיר יעד של 30 דולר לעומת מחיר נוכחי של 22.14 דולר.

עוד מניות ברשימה הן:

Alliance Data Systems (סימול: ADS)

LKQ Corp (סימול: LKQ)

Mohawk Industries (סימול: MHK)

Tractor Supply Co (סימול: TSCO)

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.