עונת הדוחות נותנת גז: איזה מניות ג'ים קריימר מסמן לקראת תוצאות Q3?

השבוע צפויות לדווח תוצאות רבעוניות יותר מרבע מחברות מדד ה-S&P 500, וג'ים קריימר בוחר להתמקד בכמה מניות מעניינות שיכולות לזנק - או ליפול
ידידיה אפק |

עכשיו כשהטררם סביב תקרת החוב והשבתת הממשלה במראה האחורית, ג'ים קריימר מצפה לראות את דוחות הרבעון השלישי במרכז העניינים השבוע - והוא מצפה לשבוע מתיש במיוחד. "השבוע הקרוב יהיה גדול במיוחד", אומר הפרשן הצעקני של רשת CNBC ומגיש התכנית Mad Money.

"יותר דוחות רבעוניים יגיעו ב-5 ימים הבאים מאשר בכל זמן אחר במהלך הרבעון. תודה לאל שזה קורה רק ארבע פעמים בשנה, עד יום ו' כבר נהיה מותשים". בין כל התחזיות, ההפתעות והאכזבות שצפויות לנו, הנה 10 הדוחות שקריימר לא רוצה שתפספסו.

יום ב'

קריימר שם עין מקרוב על דוחות VF קורפ (סימול: VFC) כמייצג למגמת הקניות ברבעון. "בזמן האחרון הצרכנים מוציאים יותר על מוצרים ברי קיימא במקום על הלבשה. לפי דוחות VF קורפ אנחנו יכולים לראות אם המגמה הזו ממשיכה או לא".

חברת האופנה דיווחה היום על עלייה של 5% בהכנסות ל-3.3 מיליארד דולר, שיפור של 0.9% ברווח התפעולי, ותוספת של 11% בשורה התחתונה לרווח של 3.91 דולר למניה.

חברה נוספת שכדאי לשים עליה עין היום היא נטפליקס (סימול: NFLX), שמדווחת לאחר סיום המסחר. "אם החברה הזו תכה את התחזיות האופטימיות שלה, ותדווח שהוסיפה 1.5 מיליון משתמשים רשומים חדשים בארה"ב ועוד 1.25 מיליון משתמשים ברחבי בעולם, אני חושב שהמניה יכולה לטוס בקלות עוד 10%", אומר קריימר.

יום ג'

הדוח המרכזי שלקראתו קריימר מחכה ביום ג' הוא בכלל נתון מאקרו. אנחנו כמובן מדברים על דוח התעסוקה שנדחה לפני שבועיים. "אני חושב שדוח התעסוקה יכול לתת הזדמנות לקנות כמה סיפורי דוחות טובים במחירים נמוכים, בגלל שנתונים חזקים יכולים להגביר את דיבורי צמצום רכישות האג"ח של הפד'. כתוצאה מכך שוק המניות צפוי לרדת".

בגזרת דוחות החברות קריימר מסמן 2 דוחות מרכזיים לשים עליהם עין ביום ג' - חברת הכימיכלים דופונט (סימול: DD) ורשת המאפיות פאנרה (סימול: PNRA). "אני אשאר במים הרדודים אבל לא יותר מדי. בואו נראה מה יש להם להגיד".

יום ד'

ביום זה יככבו צמד חברות תעשייתיות כבדות משקל - בואינג (סימול: BA) וקאטרפילר (סימול: CAT). קריימר אוהב במיוחד את מניית יצרנית המטוסים האמריקנית: "אני אמרתי שהמניה הזו שווה קניה עם כל ירידה קטנה עוד כשהיא נסחרה סביב ה-60 דולר למניה. היום היא נסחרת במחיר גבוה מ-120 דולר, ואני עדיין חושב שהיא מציאה עם כל צעד אחורה".

קריימר מאמין גם במניית יצרנית הטרקטורים הצהובים. "המניה הזו שווה התייחסות", אומר קריימר. "דיברתי בזמן האחרון עם אחד הלקוחות הכי גדולים של קאטרפילר, שסיפר לי שהביקוש לציוד בניה רק עולה כל הזמן. אני מוסיף לזה את נתוני הצמיחה הטובים מהצפוי בסין ואת השיפור המתמשך באירופה, ואני יכול להעריך שהחברה תעלה את התחזית לשנה הבאה. אם זה יקרה, המניה יכולה לקפוץ מעבר ל-90 דולר".

יום ה'

כמה דוחות מעניינים שבו את תשומת הלב של קריימר ליום זה, כשהראשון ביניהם הוא זה שלך יצרנית הרכבים הותיקה פורד (סימול: F): "הקרן שלי רק מחכה להזדמנות הראשונה לקנות עוד קצת מהמניה הזו עם כל חולשה רגעית. אני מצפה שהיא תגיע ל-20 דולר בקלות בשנה הבאה בדחיפת הרנסאנס באירופה".

מניה נוספת שתעניין את קריימר ביום ה' היא אמזון (סימול: AMZN) - "תחזרו אחרי: לא אגע במניית אמזון עד שלא אשמע את שיחת הועידה שלה", מזהיר קריימר. "המניה הזו ידועה לשמצה כחיה רעה בימי דוחות, כשמשקיעים שונים מנסים לנחש לפי הכותרת לאן היא הולכת. זה לא עובד, חכו לשיחת הועידה".

יום ו'

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.