הדוח הרבעוני טוב, התחזית חלשה - מה יקרה למניה? והאם זה מוצדק?
עונת הדו"חות בארה"ב נמצאת ממש בתחילתה (לאמריקאים יש "הרגל מוזר" לדווח על התוצאות העסקיות מיד עם סיום הרבעון) ואת עיני צדה כותרת ממגזין הבארונ'ס שדיווח בזו הלשון "הרווחים של חברת דלתא איירליינס עלו. זאת הסיבה שהמניה נופלת".
תודו שזו כותרת מעניינת. נכנסתי לכתבה ושם מצאתי כי הרווח לרבעון הנוכחי אמנם עלה ואפילו עבר את ציפיות האנליסטים, אבל התחזית לרבעון הבא צפויה להיות משמעותית נמוכה יותר מן הרווח הצפי על פי אותם אנליסטים. הרווח הגבוה ברבעון הוא כנראה הסיבה לפעילות ורווח נמוכים יותר ברבעון הבא. הירידה במחיר המניה לא היתה דרמטית - לאחר ירידה של כ-4% בפתיחת המסחר סיימה המניה את היום בירידה של 1.5%; ובכל זאת מדובר, מבחינת שוק ההון, בדיווח רבעוני לא מוצלח של חברת דלתא וזאת למרות שמבחינת החברה עצמה מדובר ככל הנראה ברבעון טוב.
מה המשקיעים אוהבים?
כאמור קיים הבדל ניכר בין תפישת החברה את תוצאותיה העסקיות לבין התפישה של המשקיעים. בעיני המשקיעים, הדבר המשמעותי ביותר מבחינת האינפורמציה המצויה בדו"ח הרבעוני, אינו הרווח לרבעון הנוכחי אלא התחזית שהחברה מפרסמת לרבעון הבא. זה "משחק" שאיננו מסתיים לעולם והנהלות של חברות צריכות לקחת זאת בחשבון כאשר הן מדווחות על תוצאות "פנטסטיות" לרבעון הנוכחי, ומתאכזבות כשהשוק מוריד את מחיר המניה בגלל תחזית פושרת קדימה.
המשקיעים האמריקאים אוהבים לראות שמאחורי המניות שבהם הם מושקעים עומדת הנהלה שמקיימת בדיוק את מה שהבטיחה ועוד קצת. זה מגביר את תחושת הוודאות ומשפר עבורם את מצב הרוח הפיננסי. המשקיעים האמריקאים מאוד אוהבים הנהלות שמבטיחות רמה מסויימת של תוצאות (כמובן, טובות יותר משל הרבעון הקודם והמקביל) ומצליחות לעקוף אותן בדיווח עצמו, אפילו בקצת. קוראים לזה באנגלית, under promise and over deliver.
- דויטשה בנק מציב את טסלה בראש רשימת מניות הרכב ל-2026 - לא בגלל הרכבים
- למרות האכזבה מהתחזית - "מניית סנטינל וואן תעלה ב-65%"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אי אפשר להכות תמיד את התחזית!
אבל חשוב להבין ולכן אני חוזר על הנקודה הזאת - דיווחים רבעוניים הם אירועים ברצף הזמן, במשך חייה של החברה. הקצב האידיאלי מבחינת הנהלות הוא לעמוד בתחזיות שהן נתנו (הguidance המפורסם) ולהעלות במעט את התחזית לרבעון הבא. זה מאפשר לאנליסטים מה-sell side להוציא עדכונים לאחר שיחת הועידה שהכותרת שלהם תהיה another beat and raise quarter... אין אירוע רבעוני משעמם וחיובי יותר מעדכונים שכאלה.
לכל חברה יש את הסיפור שלה, אבל באופן כללי ניתן לחלק אותן לחברות צמיחה, אותו שלב שבו "מותר" לחברה לשלם עבור צמיחה מהירה במחירים של רווחים נמוכים ואפילו הפסד, או חברות ערך, שזהו השלב שבו החברה כבר מבוססת, נתח השוק שלה מוגדר פחות או יותר וכך גם הצמיחה התקופתית בהכנסות. או אז מה שחשוב יותר זה פרמטרים "משעממים" כמו תזרים מזומנים, שיעורי רווחיות וכיו"ב. כאשר התוצאות העסקיות אינן עומדות בקריטריונים הרלבנטים, הירידה במחיר המניה תהיה בהתאם.
גם כאשר מדובר ברבעונים פושרים, או הפסדיים, אם ההנהלה צופה הרעה בעסקים ומדווחת על כך בזמן, וול סטריט תעניש, אין בכך ספק, אבל המשקיעים יתנו להנהלה "נקודות זכות" על דיווח מוקדם (כאשר מדובר באירוע חד פעמי במהותו, ולא כזה שחוזר על עצמו אחת לשנה).
- שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין...
וחשוב להזכיר למשקיעים - אירועים כאלה קורים בכל חברה מדי פעם. אי אפשר תמיד לעמוד בתחזיות.
אז שתהיה לנו עונת דו"חות טובה עם כמה שיותר עמידה בתחזיות בהווה והעלאת התחזיות לעתיד. במאמרים הבאים אתייחס לתוצאות העסקיות של חברות טכנולוגיה מובילות ועל מה שהן מבשרות לגבי העתיד לבוא.
רמי רוזן, אנליסט בכיר ומומחה לקשרי משקיעים. חבר בפורום הישראלי לקשרי משקיעים IIRF.
המידע המוצג בסקירה זו מהווה מידע כללי בנוגע לפעילות החברה הנסקרת והינו חומר מסייע בלבד ואין לראות בו כמידע עובדתי או שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בהשקעה בני"ע, וכן אין לראות במידע האמור כהמלצה או כתחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא או לרכישת נייר הערך. האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ו/או תחליף לייעוץ/שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס בידי מי שמוסמך לכך, המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם
- 4.ניתוח מעמיק ומעניין (ל"ת)דור 16/10/2019 14:52הגב לתגובה זו
- 3.דורון 16/10/2019 13:58הגב לתגובה זואשמח לדעת איך ניתן לזהות בדוחות חברות שמנהלות את ציפיות השוק.דחיית הכנסות וכו
- 2.אירנה 16/10/2019 13:10הגב לתגובה זונשמח לראות ניתוחים נוספים
- 1.לרון 16/10/2019 12:14הגב לתגובה זועל הנפט.חברות תעופה מושפעות מהנפט,דו"ח טוב מוליד חשש להמשך גרוע יותר ולכן מימושים.

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
