מניית איירון סורס-יוניטי התרסקה ב-16% אחרי תחזיות חלשות
חברת איירון סורס נמחקה מהבורסה, אחרי שהודתה בכישלון שלה והתמזגה עם יוניטי ביחס שנותן לאיירון סורס שווי של 3.5 מיליארד דולר, במקום 11.5 מיליארד דולר כשנכנסה לוול סטריט רק שנה קודם לכן (בגל ההנפקות של 2021). כזכור, בעלי המניות של איירון סורס קיבלו 26.5% מהמניות ויוניטי נשארה עם 73.5% מהמניות, כאשר כל בעל מניה של איירון סורס קיבל 0.1089 מניות של יוניטי (להרחבה על המיזוג והכישלון - לחצו כאן).
אבל גם אחרי המיזוג בינתיים המצב לא טוב. חברת יוניטי UNITY SOFTWARE INCהמאוחדת, שמפעילה פלטפורמה של משחקים, דיווחה אמנם על תוצאות סבירות בשורה העליונה, אבל החמיצה קשות בשורה התחתונה עם הפסד כפול מקונצנזוס האנליסטים. יוניטי דיווחה על הכנסות של 451 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022, טוב מצפי האנליסטים ל-439 מיליון דולר, אבל זה לא ממש עזר לחברה שדיווחה בשורה התחתונה על הפסד של 82 סנט למניה, לעומת צפי להפסד של 42 סנט למניה.
התחזית לרבעון ולשנה הקרובה: הרחק מתחת קונצנזוס האנליסטים
הבעיה הגדולה יותר מבחינתה של יוניטי היא התחזית. בחברה לא צופים התאוששות בשוק המודעות למשחקי סלולר בשנה הקרובה והיא מעריכה שברבעון הראשון של 2023 היא תרשום הכנסות של 475 מיליון דולר (אמצע טווח) הרבה מתחת קונצנזוס האנליסטים ל-525 מיליון דולר. בשנה כולה יוניטי צופה 2.12 מיליארד דולר, מתחת הצפי ל-2.22 מיליארד דולר.
יוניטי גם מצפה לרשום ברבעון הראשון מרווח EBITDA מתואם אפסי של 1-3% ברבעון, ללא צמיחה, ובשנה כולה היא צופה מרווח EBITDA מתואם של 11-14% בלבד.
ורק נזכיר שבהודעת המיזוג החגיגית החברות דיברו על הגעה עד שנת 2024 להכנסות חוזרות שנתיות (ARR) של 300 מיליון דולר ולקצב EBITDA מתואם משותף של 1 מיליארד דולר. כעת התחזית של החברה הממוזגת לשנה הנוכחית היא רק ל-EBITDA של 265 מיליון דולר (אמצע טווח). האם בשנת 2024 החברה תעשה את הבלתי יאומן ותזנק למיליארד דולר?
- מייסדי איירון סורס עוזבים את יוניטי
- יוניטי נפלה בפתיחה ב-10% ותיקנה; הנהלת החברה לקראת פיטורים בפעם הרביעית בשנה וחצי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנדרו אורקוויץ, האנליסט של ג'פריס, לא אופטימי לגבי מניית החברה. הוא נותן לה מחיר יעד של 22 בלבד (לעומת כמעט 32 דולר בשוק) ואומר שהוא "זהיר" בתחזית המשוקללת של החברה למחצית השנייה. לדבריו, "קשה לגשר" על התחזית של החברה בהתחשב בתחזית החלשה לרבעון הראשון, שמפעילה לחץ על המחצית השנייה של השנה, בתקופה שבה תקציבי ההוצאות התפעוליות מתכווצים". הוא הופתע מכך שהחברה "שמרנית" מדי בתחזיות בוודאי בהשוואה ל- APPLOVIN CORP . מוקדם יותר החודש מניית AppLovin זינקה ביותר מ-30% בעקבות התחזיות הטובות של החברה בשוק הפרסומות לנייד, אבל היום גם היא איבדה גובה וירדה ב-7% בעקבות התחזיות החלשות של יוניטי.
מנגד, מתיו קוסט ממורגן סטנלי שנותן למניה המלצת החזק סבור ש"הירידה הזו מונעת מהציפיות של ההנהלה לירידה שנתית של 10% במודעות הכלולות במשחק לצד עונתיות מסוימת", אבל הוא הוסיף שהוא מודאג מהירידה הצפויה בשנה הקרובה בשוק הפרסומות לנייד, כיוון שהמפרסמים באפליקציות מתמודדים עם לחצי האינפלציה ולכן הוצאות הצרכנים על משחקים לנייד עשויות לרדת למינימום.
- 1.בקיצור חברה שכל הזמן תהיה בהפסדים (ל"ת)Lol 24/02/2023 06:01הגב לתגובה זו

״ה-S&P יניב תשואה שנתית ממוצעת של 6.5% בלבד בעשור הקרוב״
בגולדמן סבורים כי גל ה-AI מזכיר את בועת הדוט-קום, אבל הנפילה עוד רחוקה; האסטרטגים מעריכים שהיתרון של וול סטריט יישחק, והצמיחה הגלובלית תעבור למוקדים חדשים במזרח ובשווקים מתעוררים
יותר מעשור שוול סטריט נראית כמו ״המקום הבטוח בעולם״. מי שהחזיק מדדים אמריקאיים כמעט לא הפסיד. אפילו אם נתעלם מהתנודתיות של השנה האחרונה, רכבת הרים שהתחילה במלחמת המכסים של טראמפ ב-4 באפריל, המשיכה בירידות והתאזנה שוב עם התאוששות מהירה שוק המניות האמריקאי עם עלייה של כ-16% מתחילת השנה.
מהמשבר ב-2008 נבנה סביב ארה"ב נרטיב של יציבות וצמיחה גדולה. זה הגיע גם בזכות ריביות אפסיות, כסף זול ומדיניות מוניטרית מרחיבה כל אלה יצרו סביבה שבה חברות יכלו לצמוח כמעט בלי מגבלות. אחר כך הגיעה הקורונה עוד משבר שהפיל את הבורסות בתוך שבועות ספורים, אבל אחרי זה התגנבה לכולנו התחושה שוול סטריט בלתי ניתנת לעצירה.
הזרמות העתק של הפד, ריביות כמעט אפסיות ותמיכה ממשלתית מסיבית הזניקו את מחירי המניות לשיאים חדשים. ענקיות הטכנולוגיה כמו אפל, מיקרוסופט ואנבידיה הפכו את מדד S&P 500 למדד שלא מפסיק לשבור שיאים, כשגם מתקופות של אי-ודאות הוא יצא רק מחוזק. זה היה עשור שבו אמריקה שלטה בשווקים כמעט לבד, בעוד ששאר העולם ניסה להדביק את הקצב.
אבל לפי גולדמן זאקס, הסיפור הזה מתקרב לסיומו. בצוות האסטרטגים של הבנק, בראשות פיטר אופנהיימר, מעריכים שהעשור הבא ייראה אחרת לגמרי. המניות בארה"ב יניבו תשואה שנתית ממוצעת של 6.5% בלבד - הרמה הנמוכה ביותר מבין כל האזורים המרכזיים - בעוד שהשווקים המתעוררים צפויים להוביל את הצמיחה עם תשואה שנתית של 10.9%.
- גולדמן זאקס משלם קנס עתק על פרשת שחיתות והצעד הראשון של ישראל בדרך לתעשיית ההייטק
- מייסד סיטאדל: ״בהשקעות צריכים אינטואציה; ה-AI נכשל בזה״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי גולדמן, מרכז הכובד של הכלכלה הגלובלית מתחיל לזוז מזרחה. הודו, סין ומדינות נוספות באסיה נהנות ממומנטום מבני שמזין את הצמיחה - אוכלוסייה צעירה, השקעות ממשלתיות ענקיות בתשתיות ותעשייה מתקדמת, ומעבר מהיר לדיגיטציה. במקביל, החברות האמריקאיות מתמודדות עם מציאות חדשה ריבית גבוהה, עלויות מימון כבדות ותמחור שמגלם כמעט כל גרם של אופטימיות.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)המכירות צונחות - המניה עולה; איך הפכה טסלה מיצרנית רכבים לחברת AI
ירידה של 23% במכירות הרכב החשמלי לא מרתיעה את המשקיעים - הם מסתכלים על רובוטים, שבבים ונהיגה אוטונומית; וגם - האם צפויה הנפקת מניות בטסלה?
טסלה Tesla -2.05% עלתה בשנה האחרונה ב-31% לשווי של 1.4 טריליון דולר. היא עשתה זאת למרות - ירידה במכירות רכבים חשמליים. אתמול פרסמה החברה נתונים המצביעים על ירידה של כ-23% במכירות הרכב החשמלי באוקטובר בהשוואה לשנה הקודמת, בשווקים מרכזיים כמו ארצות הברית, אירופה, סין ודרום קוריאה. בצפון אמריקה, שוק הבית של החברה, נרשמה ירידה של כ-25% לעומת ספטמבר, מ-60 אלף רכבים שנמכרו בספטמבר ל-45 אלף באוקטובר. באירופה המצב דומה: עד ספטמבר ירדו המכירות ב-28.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2024, ובגרמניה, נמכרו רק 750 רכבים באוקטובר, פחות ממחצית מהנתון של אוקטובר 2024.
הירידה בארה"ב מוסברת בחלקה בסיום הזכאות להטבת מס פדרלית של 7,500 דולר לרכבים חשמליים, מה שהוביל לזינוק מלאכותי במכירות בספטמבר. עם זאת, הנתונים חושפים מגמה רחבה יותר של חולשה בביקוש. בסין, שוק הרכב החשמלי הגדול בעולם, נמכרו כ-26 אלף רכבים באוקטובר, הנתון הנמוך ביותר מזה כמעט שלוש שנים, ירידה של 36% בהשוואה לשנה הקודמת. דגם Model Y, דגם הדגל של טסלה בסין, רשם ירידה של 8.76% במכירות קמעונאיות, ל-38,562 יחידות. התחרות מצד יצרניות מקומיות כמו BYD ו-Xpeng, לצד האטה כלכלית והוזלות מחירים, מקשות על טסלה לשמור על נתח שוק.
למרות הנתונים המדאיגים, מניית טסלה איבדה רק כ-2% במסחר בימים האחרונים. המניה עלתה בכ-6.6% מתחילת השנה ובכ-31% ב-12 החודשים האחרונים, מה שמעיד על אמון בחזון ארוך הטווח של החברה.
השאלה המרכזית בשוק כיום: האם רכבי החשמל (EV), שהיוו את ליבת סיפור טסלה במשך יותר מעשור, איבדו את כוח המשיכה שלהם? ומה בעצם מושך את המשקיעים? נראה שהמשקיעים כבר מסתכלים מעבר למכירות הרבעוניות. טסלה עוברת שינוי: מיצרנית רכבים חשמליים לחברת טכנולוגיה שבה הרכב הוא רק פלטפורמה אחת. מנועי הצמיחה החדשים הם בינה מלאכותית (AI), רובוטיקה, שבבים מותאמים ורכבים אוטונומיים.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנועי הצמיחה החדשים
לאחרונה אישרו בעלי המניות תוכנית תגמול לאילון מאסק, ששוויה הפוטנציאלי מגיע לטריליון דולר. התוכנית מתמקדת כמעט לחלוטין בתחומי AI ולא ברכבים חשמליים מסורתיים. מתוך ארבעת היעדים העיקריים, שלושה קשורים ישירות לבינה מלאכותית: הפעלת מיליון מוניות רובוטיות (Robotaxi), מכירה של מיליון רובוטים הומנואידיים (Optimus) ומכירת 10 מיליון מנויים לשירותי נהיגה אוטונומית (Full Self-Driving, FSD). מאסק יקבל אופציות למניות אם יעמוד ביעדים אלה. האישור, שקיבל 75% תמיכה, מחזק את המסר ומלמד שככה רואים המשקיעים את החברה בעתיד - חברת AI.
