מניית איירון סורס-יוניטי התרסקה ב-16% אחרי תחזיות חלשות
חברת איירון סורס נמחקה מהבורסה, אחרי שהודתה בכישלון שלה והתמזגה עם יוניטי ביחס שנותן לאיירון סורס שווי של 3.5 מיליארד דולר, במקום 11.5 מיליארד דולר כשנכנסה לוול סטריט רק שנה קודם לכן (בגל ההנפקות של 2021). כזכור, בעלי המניות של איירון סורס קיבלו 26.5% מהמניות ויוניטי נשארה עם 73.5% מהמניות, כאשר כל בעל מניה של איירון סורס קיבל 0.1089 מניות של יוניטי (להרחבה על המיזוג והכישלון - לחצו כאן).
אבל גם אחרי המיזוג בינתיים המצב לא טוב. חברת יוניטי UNITY SOFTWARE INCהמאוחדת, שמפעילה פלטפורמה של משחקים, דיווחה אמנם על תוצאות סבירות בשורה העליונה, אבל החמיצה קשות בשורה התחתונה עם הפסד כפול מקונצנזוס האנליסטים. יוניטי דיווחה על הכנסות של 451 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2022, טוב מצפי האנליסטים ל-439 מיליון דולר, אבל זה לא ממש עזר לחברה שדיווחה בשורה התחתונה על הפסד של 82 סנט למניה, לעומת צפי להפסד של 42 סנט למניה.
התחזית לרבעון ולשנה הקרובה: הרחק מתחת קונצנזוס האנליסטים
הבעיה הגדולה יותר מבחינתה של יוניטי היא התחזית. בחברה לא צופים התאוששות בשוק המודעות למשחקי סלולר בשנה הקרובה והיא מעריכה שברבעון הראשון של 2023 היא תרשום הכנסות של 475 מיליון דולר (אמצע טווח) הרבה מתחת קונצנזוס האנליסטים ל-525 מיליון דולר. בשנה כולה יוניטי צופה 2.12 מיליארד דולר, מתחת הצפי ל-2.22 מיליארד דולר.
יוניטי גם מצפה לרשום ברבעון הראשון מרווח EBITDA מתואם אפסי של 1-3% ברבעון, ללא צמיחה, ובשנה כולה היא צופה מרווח EBITDA מתואם של 11-14% בלבד.
ורק נזכיר שבהודעת המיזוג החגיגית החברות דיברו על הגעה עד שנת 2024 להכנסות חוזרות שנתיות (ARR) של 300 מיליון דולר ולקצב EBITDA מתואם משותף של 1 מיליארד דולר. כעת התחזית של החברה הממוזגת לשנה הנוכחית היא רק ל-EBITDA של 265 מיליון דולר (אמצע טווח). האם בשנת 2024 החברה תעשה את הבלתי יאומן ותזנק למיליארד דולר?
- מייסדי איירון סורס עוזבים את יוניטי
- יוניטי נפלה בפתיחה ב-10% ותיקנה; הנהלת החברה לקראת פיטורים בפעם הרביעית בשנה וחצי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנדרו אורקוויץ, האנליסט של ג'פריס, לא אופטימי לגבי מניית החברה. הוא נותן לה מחיר יעד של 22 בלבד (לעומת כמעט 32 דולר בשוק) ואומר שהוא "זהיר" בתחזית המשוקללת של החברה למחצית השנייה. לדבריו, "קשה לגשר" על התחזית של החברה בהתחשב בתחזית החלשה לרבעון הראשון, שמפעילה לחץ על המחצית השנייה של השנה, בתקופה שבה תקציבי ההוצאות התפעוליות מתכווצים". הוא הופתע מכך שהחברה "שמרנית" מדי בתחזיות בוודאי בהשוואה ל- APPLOVIN CORP . מוקדם יותר החודש מניית AppLovin זינקה ביותר מ-30% בעקבות התחזיות הטובות של החברה בשוק הפרסומות לנייד, אבל היום גם היא איבדה גובה וירדה ב-7% בעקבות התחזיות החלשות של יוניטי.
מנגד, מתיו קוסט ממורגן סטנלי שנותן למניה המלצת החזק סבור ש"הירידה הזו מונעת מהציפיות של ההנהלה לירידה שנתית של 10% במודעות הכלולות במשחק לצד עונתיות מסוימת", אבל הוא הוסיף שהוא מודאג מהירידה הצפויה בשנה הקרובה בשוק הפרסומות לנייד, כיוון שהמפרסמים באפליקציות מתמודדים עם לחצי האינפלציה ולכן הוצאות הצרכנים על משחקים לנייד עשויות לרדת למינימום.
- 1.בקיצור חברה שכל הזמן תהיה בהפסדים (ל"ת)Lol 24/02/2023 06:01הגב לתגובה זו

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.