טכנולוגיית ענן
צילום: ביגסטוק

פסטלי צונחת 26%; צופה עצירה בצמיחה והגדלת ההפסד

וול סטריט מוכיחה שוב כמה הצמיחה היא עניין חשוב - פסטלי  צופה לראשונה עצירה בצמיחה והגדלת ההפסד, זאת למרות רכישה של חברת סייבר שהייתה אמורה להגדיל את ההכנסות; מכה לא קטנה לחברה שמרבית השווי שלה מיוחס לצמיחה עתידית
גלעד מנדל | (1)
נושאים בכתבה אג"ח להמרה סייבר

חברת פסטלי, העוסקת במתן פתרונות אחסון בענן פרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון של שנת 2021 והציגה הכנסות של 84.8 מיליון דולר – גידול של 34.6% בהשוואה להכנסות של 63 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ובהתאם להערכות האנליסטים. בנטרול הוצאות חד פעמיות ותגמול מבוסס מניות לעובדים, החברה הפסידה 12 סנט למניה – הפסד גבוה יותר במקצת מהערכות האנליסטים להפסד של 11 סנט למניה.

 

אך מניית החברה צונחת כעת ב-26%, לא בגלל התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של השנה, אלא בגלל הצפי. החברה מעריכה כי לראשונה, הצמיחה בהכנסות שלה צפויה להיעצר וההכנסות ברבעון השני של 2021 צפויות להסתכם בין 84 מיליון דולר ל-87 מיליון דולר. כאשר מדובר בחברה צמיחה כזו – שנסחרת בשווי שוק של 5 מיליארד דולר (לאחר הירידה) והשווי שלה מבוסס כולו על הצמיחה העתידית, התמתנות בצמיחה היא מכה גדולה פי כמה וכמה מאשר בחברה רגילה. כמו כן, החברה צופה התרחבות בהפסד לבין 16 ל-19 סנט למניה.

 

כמו כן, אם לא מספיקה העצירה בצמיחה – החברה הודיעה על פיטוריו של סמנכ"ל הכספים שלה, ללא הסבר לסיבת הפיטורים מבוצעים. דבר שעורר חששות בשוק. שאט הנפש הזה לא חדש למשקיעים, המניה כבר ירדה יותר מ-60% מהשיא לפני שישה חודשים לאחר שהיא דיווחה גם על דוחות שנתיים לא כל כך טובים – זאת אף על פי שביצעה רכישה של חברה בתחום אבטחת הסייבר בשם סיגנל בהיקף של 725 מיליון דולר. הרכישה הייתה אמורה לגרום לצמיחה מואצת בהכנסות החברה – אך כפי שאנחנו רואים עכשיו, לא כך הדבר. לאחר שהמניה ירדה ב-40% ולפני שירדה עוד 35% ממחיר המניה בעת הגיוס -הנהלת החברה החליטה לנצל את שווי השוק הגבוה של החברה וגייסה 825 מיליון דולר באג"ח להמרה בריבית של 0% שצפוי להיפרע בשנת 2026. מחיר המניה של החברה צריך לעלות ביותר מ-100% מהמחיר הנוכחי על מנת שיהיה כדאי למחזיקים להמיר אותו.

 

כלומר החברה הצליחה לגייס חוב בריבית ריאלית שלילית, אך אצל חברות טכנולוגיה בימים אלו של ריבית שלילית וצפי לאינפלציה על פי חלק מהמומחים – זה כבר לא מחזה נדיר. חברת נייס ביצעה את זה לפני קצת פחות משנה.

 

חברת פסטלי הייתה ככל הנראה, אחד הגופים שהכי סבלו מהמלחמה של טראמפ בסין, כאשר הוא הכריז על טיקטוק כבעלת "פוטנציאל לאיום על הביטחון הלאומי של ארה"ב". טיקטוק הייתה הלקוחה הגדולה ביותר של החברה, ובתור נקמה היא החליטה להפסיק לעבוד עם פסטלי שהיא חברה אמריקאית ולהעביר את שירותי הענן שהיא שוכרת מפסטלי לחברות סיניות אחרות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יוסי א. 07/05/2021 00:05
    הגב לתגובה זו
    חברה זבל.רווח גולמי 55% ההפסד הקי מגיע לשיעור של 85% מההכנסות.תגיע ל 10$
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social