יו פי אס
צילום: יוטיוב/UPS
דוחות

החבילה של UPS הפתיעה את האנליסטים: המניה מתחזקת ב-9% בטרום מסחר

ענקית השילוח דיווחה על רווח מתואם של 2.77 ד' למניה ברבעון, גבוה ביותר מדולר מהצפי בשוק, בעוד ההכנסות הסתכמו ב-22.91 מיליארד ד' מול תחזית האנליסטים ל-20.57 מיליארד ד'. החברה נהנית מפריחת האי-קומרס ותוצאותיה מהוות נייר לקמוס למצב הצריכה
איתי פת-יה |

מניית ענקית השילוח  UNITED PARCEL SERVICE מתחזקת במסחר המוקדם בכ-9%. אם נמשיל את דוחות הרבעון הראשון שלה ל-2021 למשחק חבילה עוברת (בהתאם לעולם המונחים של החברה) אז כשזו נעצרה אצל האנליסטים מוקדם יותר היום ונפתחה על ידם - הם בכלל לא ציפו להפתעה שחיכתה להם: רווח מתואם של 2.77 דולר למניה, גבוה ביותר מדולר מתחזית הקונצזנוס שהייתה 1.72 דולר, והכנסות של 22.91 מיליארד דולר, גבוה ב-27% מרבעון מקביל וכן גבוה מהצפי בשוק לרמת הכנסות של 20.57 מיליארד דולר.

ההכנסות בארה״ב לבדה עלו ב-22% ל-14.01 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו ל-12.93 מיליארד דולר, ובשאר העולם צמחו ב-23% ל-4.61 מיליארד דולר, מול צפי ל-4.61 מיליארד והכנסות סעיף ״שרשרת אספקה והובלה״ עלו ב-34% ל-4.29 מיליארד דולר, לעומת התחזית בשוק לרמה של 3.90 מיליארד דולר.

אפשר היה להניח שהתוצאות יהיו גבוהות בהרבה מאשר הרבעון המקביל. רק בסוף הרבעון הראשון של 2020 הרי הכתה הקורונה בארה״ב, ובשלב זה טרם התפשטה באופן נרחב בשאר העולם. כידוע, בשנה הזו הסגרים הרחיקו צרכנים במדינות רבות ממדפי מרכזי הקניות, והתחליף היה הקניות באינטרנט שצברו תאוצה. גם עם ההתאוששות של חלק מהכלכלות ופתיחת המשק מחדש בימים אלה, חלק מהצרכנים שגילו את האי-קומרס לא חוזרים אחורה.

כפי שנכתב לא אחת, היקף התובלה הימית עלה לא רק בגלל סגירת השמים, אלא גם בגלל שבאמת אנשים הזמינו יותר מוצרים ברשת. גם ל-UPS עתה יש יותר חבילות להעביר מהנמלים אל העסקים השונים, מחסנים הדואר וסניפי הדואר הקרובים לבית הצרכנים. במובן הזה, תוצאותיה מהוות מעין נייר לקמוס למצב הצריכה בעולם.

קרול טומי, מנכ״לית UPS אמר בהודעה לתקשורת כי ״ברבעון החולף המשכנו להוציא לפועל את האסטרטגיה שלנו שמלווה בססמא ׳יותר טוב - לא יותר גדול׳. זו אפשרה לנו לזכות בהזדמנויות הטובות ביותר בשוק והביא לנו תוצאות שיא״.

אז אמרנו נייר לקמוס, אבל הכוונה אם כן לנקודת הזמן הנוכחית. באשר לעתיד קשה לתת הערכה - וגם ב-UPS לא סיפקו תחזית. מצד אחד, אפשר להבין אותם, מצד שני צריך גם לומר שההחלטה לא לספק תחזית אולי מטיבה עם המניה שכאמור עולה בשעות אלה - הרי בחברה, בניגוד לאחרות שסיפקו תוצאות טובות אך תחזיות פושרות, לא נתנו למשקיעים שום סיבה להתאכזב. אם יש כזו, הם שומרים אותה לעצמם. אפשר להניח שהתוצאות יהיו חזקות מאלה של הרבעון השני של 2020, אולם השאלה היא האם יהיו גם חזקות מאלה של הרבעון עליו דיווחה זה עתה.

תחזית בצד, התכנית של החברה לשנה הקרובה הן כדלקמן: השלמת מכירת פעילות ההובלה ברבעון השני, השקעות (CAPEX) בסדר גודל של 4 מיליארד דולר, פירעון חוב ארוך טווח בסך 2.5 מיליארד דולר (1.5 מיליארד דולר מתוכם שולמו ברבעון הראשון), ותשלום מס אפקטיבי בשיעור של 23.5% להמשך השנה (זאת לעומת 27.17% -2020). ב-UPS ציינו כי אין להם תכנית לבצע רכישה עצמית של מניות החברה.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מייקל סיילור; קרדיט: רשתות חברתיותמייקל סיילור; קרדיט: רשתות חברתיות

סטרטג'י רכשה ביטקוין בכמעט מיליארד דולר

החברה הגדילה את אחזקות הביטקוין ביותר מ־10,600 מטבעות באמצעות גיוסי הון, בזמן שפרמיית השוק על החברה ממשיכה להצטמצם והיא נערכת לעמידה בהתחייבויות באמצעות קרן רזרבות של 1.4 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

מניית סטרטג'י MicroStrategy Inc 2.45%   נסחרת בעליות שערים לאחר שהחברה דיווחה על רכישה משמעותית נוספת של ביטקוין. החברה, המחזיקה הציבורית הגדולה בעולם במטבע הקריפטו, הודיעה כי רכשה יותר מ־10,600 מטבעות במהלך שבעה ימים בלבד, בהיקף כולל של כ־963 מיליון דולר. מדובר ברכישה הגדולה ביותר שביצעה מאז חודש יולי.


לפי הנתונים שפרסמה החברה, הביטקוין נרכש במחיר ממוצע של כ־90,600 דולר למטבע, נמוך במעט ממחירי השוק בעת הפרסום. במקביל לרכישה, החברה הנפיקה כ־5.1 מיליון מניות רגילות שמהן גויסו כ־928 מיליון דולר, וכן השלימה גיוס נוסף באמצעות מכירת מניות בכורה תמידיות. המהלך החזיר את תשומת הלב להיקף האחזקות של סטרטג'י, שחצה כעת שווי של 60 מיליארד דולר. עם זאת, יחס השווי של החברה ביחס לנכסי הביטקוין שבידיה המשיך להצטמצם, כאשר פרמיית השוק על החברה ירדה ל־1.1 בלבד - הרמה הנמוכה ביותר זה תקופה ארוכה.


הירידה בפרמיה דחפה את הנהלת החברה להכריז על הקמת קרן רזרבות בהיקף 1.4 מיליארד דולר, שנועדה להבטיח תשלומי דיבידנד וריבית בעתיד. מנכ"ל החברה, פונג לה, ציין בחודש נובמבר כי פרמיה הנמוכה מאחד עלולה להצדיק מכירה של חלק מהאחזקות.


האנליסטים מנמיכים ציפיות

במקביל לדיווחים על הרכישות, החלו אנליסטים בשוק להנמיך ציפיות מהחברה. קנטור פיצג'רלד חתכה את מחיר היעד למניה ב־59%, בעוד ברנשטיין הפחיתה את ההמלצה ב־25%, על רקע ירידה של יותר מ־25% במחיר הביטקוין מאז השיא שנרשם באוקטובר. למרות זאת, ההודעה על הרכישות נתפסה כהצהרת אמון מחודשת של החברה במטבע. בשבועיים שקודם לכן רכשה סטרטג'י כמות זניחה של מטבעות בלבד, והמהלך האחרון נחשב בעיני השוק לחזרה לאסטרטגיית קניית־הירידות שאפיינה אותה בעבר.


האנליסטים בקנטור פיצג'רלד ציינו גם כי החברה נוהגת לרכוש ביטקוין כאשר המהלך "מגדיל ערך" מבחינתה, ללא קשר למחיר הנוכחי של המטבע. לדברי האנליסטים, אסטרטגיה זו נותרה בעינה גם לאחר הירידות האחרונות. גם בבית ההשקעות TD Cowen ראו בצעד איתות חיובי. בהערכה שפרסמו כתבו כי משקיעים המאמינים בביטקוין לטווח בינוני וארוך צפויים לראות ברכישה הרחבה מהלך מחזק, בעיקר אם מחיר המטבע יחזור לטפס לרמות השיא.


חנות ספורה בדוחא שבקטאר, מתוך האתר הרשמיחנות ספורה בדוחא שבקטאר, מתוך האתר הרשמי

האנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות

עם הכנסות שנתיות במיליארדים, עוד ועוד חנויות שנפתחו בכל העולם, חוויית קנייה שכוללת AI, ספורה צומחת בעקביות כשחקן המוביל בתעשיית הביוטי העולמית

הדס ברטל |

ספורה (Sephora), ענקית הקמעונאות ממשיכה לצמוח גם השנה, בתקופה של אי ודאות כלכלית. רשת הקמעונאות לקוסמטיקה שהוקמה ב-1970 על ידי דומיניק מנדל בצרפת, החלה כחנות יחידה בפריז והתרחבה למותג גלובלי וכיום נמצאת תחת בעלות LVMH מאז 1997. הרכישה על ידי LVMH, שהייתה תמורת 262 מיליון אירו, אפשרה הרחבה מהירה, כולל כניסה לארה"ב ב-1998 עם רכישת 29 חנויות מ-Helene Curtis. עד שנת 2000, הרשת הגיעה ל-300 חנויות בארה"ב וכיום היא מפעילה 3,400 חנויות ב-35 מדינות, כולל 1,200 בארה"ב, 500 באירופה ו-300 באסיה. המודל העסקי מבוסס על גישה פתוחה למוצרים, ללא דלפקים סגורים, מה שמאפשר התנסות ישירה ומגביר מכירות ב-25% בהשוואה למודלים מסורתיים.

ספורה עצמה השיגה צמיחה כפולה משיעור השוק, עם עלייה בהכנסות ובשולי רווח, למרות ירידה של 3% במכירות בארה"ב ברבעון הראשון עקב בסיס השוואה גבוה. בחצי השנה הראשונה, חטיבת הבשמים והקוסמטיקה של LVMH נשארה יציבה, הודות למכירות בצפון ודרום אמריקה, אירופה והמזרח התיכון, כאשר הכנסות החטיבה הגיעו ל-39.8 מיליארד אירו. ההשקה של מותג Rhode של היילי ביבר באוקטובר 2025 הניבה מכירות שבועיות שיא של 4.7 מיליון דולר בצפון אמריקה, והשקת MAC Cosmetics בארה"ב בתחילת 2026 תכפיל את נוכחות המותג ב-500 חנויות פיזיות ובאתר. חטיבת הביוטי של LVMH גם רשמה צמיחה אורגנית של 2%, עם דגש על שוק אסיה, שם מכירות ספורה גדלו ב-5%.

גם בעידן האונליין ספורה ממשיכה לפתוח חנויות 

ספורה חווה גם התרחבות בהיקף החנויות שלה. בעוד רשתות רבות רק סוגרות חנויות בעידן הקניות המקוונות, עם דגש על אמריקה הלטינית: 10 חנויות חדשות במקסיקו וברזיל ב-2025. בבריטניה, שם פועלות 10 חנויות כיום עם תוספת של 2 עד סוף השנה כאשר מוצב יעד של 20 עד 2026. בצפון אמריקה, ספורה משקיעה 500 מיליון דולר בשדרוג 700 חנויות ב-5 השנים הקרובות, כולל שילוב טכנולוגיה כמו מסכי מגע ומערכות לאבחון סוג עור שיתאימו לכל לקוחה את המוצרים המתאימים לסוג העור הספציפי שלה.

בסין, הרשת מחזקת נוכחות עם 100 חנויות, ומשלבת מוצרים מקומיים כמו סרומים קוריאניים, שמהווים כ-15% מהמכירות באסיה. באירופה, ספורה מתרחבת בגרמניה עם 5 חנויות חדשות ב-2025, ובצרפת, ארץ המוצא, היא מפעילה 300 חנויות עם מכירות של כ-2 מיליארד אירו בשנה. בשוק המפרץ הפרסי, ספורה הרחיבה שותפות עם e.l.f. Beauty בנובמבר 2025, מה שמאפשר כניסה למדינות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות, עם צפי למכירות של 50 מיליון דולר בשנה ראשונה. שותפות עם Kohl's בארה"ב תרמה לצמיחה של 5.4% בקטגוריית אקססוריז ברבעון השלישי, כאשר ספורה תופסת 25% משטחי החנויות של Kohl's ב-2025.


חנות של ספורה, מתוך האתר הרשמי
חנות של ספורה - קרדיט: מתוך האתר הרשמי