יו פי אס
צילום: יוטיוב/UPS
דוחות

החבילה של UPS הפתיעה את האנליסטים: המניה מתחזקת ב-9% בטרום מסחר

ענקית השילוח דיווחה על רווח מתואם של 2.77 ד' למניה ברבעון, גבוה ביותר מדולר מהצפי בשוק, בעוד ההכנסות הסתכמו ב-22.91 מיליארד ד' מול תחזית האנליסטים ל-20.57 מיליארד ד'. החברה נהנית מפריחת האי-קומרס ותוצאותיה מהוות נייר לקמוס למצב הצריכה
איתי פת-יה |

מניית ענקית השילוח  UNITED PARCEL SERVICE מתחזקת במסחר המוקדם בכ-9%. אם נמשיל את דוחות הרבעון הראשון שלה ל-2021 למשחק חבילה עוברת (בהתאם לעולם המונחים של החברה) אז כשזו נעצרה אצל האנליסטים מוקדם יותר היום ונפתחה על ידם - הם בכלל לא ציפו להפתעה שחיכתה להם: רווח מתואם של 2.77 דולר למניה, גבוה ביותר מדולר מתחזית הקונצזנוס שהייתה 1.72 דולר, והכנסות של 22.91 מיליארד דולר, גבוה ב-27% מרבעון מקביל וכן גבוה מהצפי בשוק לרמת הכנסות של 20.57 מיליארד דולר.

ההכנסות בארה״ב לבדה עלו ב-22% ל-14.01 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו ל-12.93 מיליארד דולר, ובשאר העולם צמחו ב-23% ל-4.61 מיליארד דולר, מול צפי ל-4.61 מיליארד והכנסות סעיף ״שרשרת אספקה והובלה״ עלו ב-34% ל-4.29 מיליארד דולר, לעומת התחזית בשוק לרמה של 3.90 מיליארד דולר.

אפשר היה להניח שהתוצאות יהיו גבוהות בהרבה מאשר הרבעון המקביל. רק בסוף הרבעון הראשון של 2020 הרי הכתה הקורונה בארה״ב, ובשלב זה טרם התפשטה באופן נרחב בשאר העולם. כידוע, בשנה הזו הסגרים הרחיקו צרכנים במדינות רבות ממדפי מרכזי הקניות, והתחליף היה הקניות באינטרנט שצברו תאוצה. גם עם ההתאוששות של חלק מהכלכלות ופתיחת המשק מחדש בימים אלה, חלק מהצרכנים שגילו את האי-קומרס לא חוזרים אחורה.

כפי שנכתב לא אחת, היקף התובלה הימית עלה לא רק בגלל סגירת השמים, אלא גם בגלל שבאמת אנשים הזמינו יותר מוצרים ברשת. גם ל-UPS עתה יש יותר חבילות להעביר מהנמלים אל העסקים השונים, מחסנים הדואר וסניפי הדואר הקרובים לבית הצרכנים. במובן הזה, תוצאותיה מהוות מעין נייר לקמוס למצב הצריכה בעולם.

קרול טומי, מנכ״לית UPS אמר בהודעה לתקשורת כי ״ברבעון החולף המשכנו להוציא לפועל את האסטרטגיה שלנו שמלווה בססמא ׳יותר טוב - לא יותר גדול׳. זו אפשרה לנו לזכות בהזדמנויות הטובות ביותר בשוק והביא לנו תוצאות שיא״.

אז אמרנו נייר לקמוס, אבל הכוונה אם כן לנקודת הזמן הנוכחית. באשר לעתיד קשה לתת הערכה - וגם ב-UPS לא סיפקו תחזית. מצד אחד, אפשר להבין אותם, מצד שני צריך גם לומר שההחלטה לא לספק תחזית אולי מטיבה עם המניה שכאמור עולה בשעות אלה - הרי בחברה, בניגוד לאחרות שסיפקו תוצאות טובות אך תחזיות פושרות, לא נתנו למשקיעים שום סיבה להתאכזב. אם יש כזו, הם שומרים אותה לעצמם. אפשר להניח שהתוצאות יהיו חזקות מאלה של הרבעון השני של 2020, אולם השאלה היא האם יהיו גם חזקות מאלה של הרבעון עליו דיווחה זה עתה.

תחזית בצד, התכנית של החברה לשנה הקרובה הן כדלקמן: השלמת מכירת פעילות ההובלה ברבעון השני, השקעות (CAPEX) בסדר גודל של 4 מיליארד דולר, פירעון חוב ארוך טווח בסך 2.5 מיליארד דולר (1.5 מיליארד דולר מתוכם שולמו ברבעון הראשון), ותשלום מס אפקטיבי בשיעור של 23.5% להמשך השנה (זאת לעומת 27.17% -2020). ב-UPS ציינו כי אין להם תכנית לבצע רכישה עצמית של מניות החברה.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פיטורים
צילום: FREEPICK

גל של פיטורים באוקטובר, הגבוה מזה 22 שנים

דוח צ'אלנג'ר מצביע על מעבר מהאטה בגיוסים לגל פיטורים; על רקע השבתת הממשל; אתמול מדד ה-ADP הצביע על גידול צנוע בתעסוקה במגזר הפרטי

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה פיטורים תעסוקה

חודש אוקטובר 2025 נרשם כחודש החלש ביותר לשוק העבודה האמריקאי מאז 2003 מבחינת הכרזות פיטורים. המעסיקים בארה"ב הודיעו על 153,074 מפוטרים, כמעט פי שלושה מספטמבר וזינוק של כ-175% מול אוקטובר 2024, לפי חברת הייעוץ צ'לנג'ר. המניעים המרכזיים הם קיצוץ עלויות, התאמות לעידן ה-AI ותיקון לגל הגיוסים של תקופת הקורונה. את הרשימה הובילו חברות טכנולוגיה ולצידן מחסנים, לוגיסטיקה וקמעונאות.

במבט מתחילת השנה, היקף ההודעות על פיטורים הגיע לכמעט 1.1 מיליון משרות, כבר כעת גבוה משמעותית מכל שנת 2024 (761 אלף). צ'אלנג'ר מציינת שמדובר בשיא רב שנתי לחודשים הראשונים של השנה, כשהאצת האימוץ של בינה מלאכותית ובלימת הביקושים הצרכניים והעסקיים דוחפות חברות להדק חגורה. על פ הדוח, הסקטור הלוגיסטי הוביל באוקטובר עם כמעט 48 אלף קיצוצים והטק אחריו בלמעלה מ-33 אלף.

הדוח מתפרסם בזמן השבתת ממשל פדרלית שדחתה את פרסום הנתונים הרשמיים של משרד העבודה, ולכן המשקיעים וקובעי המדיניות נשענים על מדדים פרטיים כמו צ'אלנג'ר ו-ADP. באותו נושא, אתמול דוח ADP (חברה לעיבוד תלושי שכר) הצביע באוקטובר על תוספת של 42 אלף משרות במגזר הפרטי ועל עליית שכר שנתית של כ-4.5%, שיפור צנוע אחרי חודשיים חלשים, אך כזה שאינו סותר גלי קיצוצים נקודתיים בסקטורים מסוימים. כלומר, השוק נע בין גיוס נמוך ופיטורים ממוקדים, שילוב שמרכך את קצב יצירת המשרות נטו.

בצ'אלנג'ר מדגישים שמדובר ב"תיקון" לחצי-עשור של התרחבות מהירה, כעת בתוספת לחץ על מרווחים (שכר, מימון, לוגיסטיקה) ואימוץ מואץ של מערכות AI שמייתרות תפקידים תפעוליים ומשרדיים. לצד הטק והלוגיסטיקה, גם קמעונאות ושירותים מדווחים על תוכניות התייעלות, עם דוגמאות בולטות מחברות כמו אמזון, טארגט ו-UPS באחרונה. מבחן ההמשך יהיה אם המגמה תישאר סקטוריאלית או תתרחב לשוק כולו.

ההשפעה על השווקים

הנתונים מאוקטובר יוצרים מצב מורכב עבור הפד: מצד אחד, הקפיצה בפיטורים מאותתת על התקררות ממשית בשוק העבודה, נתון שתומך בגישה מרחיבה יותר וברעיון של הורדת ריבית בהמשך. ירידה בלחצי השכר והביקוש מצמצמת את הסיכון לאינפלציה, ומעניקה לבנק המרכזי "מרחב נשימה" לפעול כדי לבלום את ההאטה מבלי לחשוש מגל התייקרויות חדש.

מנכ"לית אקספדיה אריאן גורין. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"לית אקספדיה אריאן גורין. קרדיט: רשתות חברתיות

אקספדיה מזנקת לאור צמיחה דו ספרתית בהזמנות ורווח שיא למניה

אקספדיה מזנקת 17% לאחר שעקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 7.57 דולר למניה והכנסות של 4.41 מיליארד דולר, בנוסף, העלתה תחזיות לשנת 2025 על רקע צמיחה של 12% בהזמנות והתרחבות בשולי הרווח

רן קידר |
נושאים בכתבה אקספדיה

חברת אקספדיה Expedia 17.02%  פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 עם תוצאות חזקות במיוחד שהיכו את תחזיות האנליסטים הן בשורת ההכנסות והן ברווח הנקי, ומובילות את המניה לעליות חדות. הרבעון הצביע על עלייה בביקוש התיירותי, המשך צמיחה במגזר העסקי הגדלת שיעור הרווח, לצד העלאת תחזיות לשנה כולה.

החברה רשמה ברבעון רווח מתואם של 7.57 דולר למניה, גבוה ב-0.62 דולר מהתחזיות, עלייה של 23% לעומת השנה הקודמת. ההכנסות הסתכמו ב-4.41 מיליארד דולר, עלייה של 8.7% משנה לשנה ו-150 מיליון דולר מעל הציפיות. ה-EBITDA זינק ב-16% ל-1.45 מיליארד דולר עם שיעור רווחיות של 33%.

היקף ההזמנות הכולל הגיע ל-30.7 מיליארד דולר, עלייה של 12% משנה קודמת, כאשר ההזמנות העסקיות (B2B) קפצו ב-26%, ורשמו הישג של צמיחה דו ספרתית במשך 17 רבעונים ברציפות במגזר זה. ההזמנות מצד הצרכנים (B2C) גדלו ב-7% והסתכמו ב-21.3 מיליארד דולר. בתוך כך, הזמנות לינה (מלונות, דירות ונופש) עלו ב-13%, ומספר לילות החדרים שהוזמנו עלה ב-11% ובזאת נרשם הנתון הגבוה ביותר מזה שלוש שנים בארה״ב.

עם פרסום הדוחות, אמרה מנכ״לית החברה, אריאן גורין: "תוצאות הרבעון השלישי שלנו עלו על הציפיות הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה, ומשקפות סביבה של ביקושים משופרים, ביצוע ממושמע והתקדמות מתמדת ביישום האסטרטגיה שלנו. רשמנו צמיחה של 12% בהזמנות, 9% בהכנסות והתרחבות משמעותית בשולי הרווח התפעולי. אנחנו בונים מומנטום יציב ברחבי החברה, ויש לנו הוכחות ברורות לכך שהאסטרטגיה שלנו עובדת".

התייעלות בחסות ה-AI

גורין הוסיפה כי נרשמה האצה בשוק האמריקאי והמשך צמיחה חזקה בשווקים הבינלאומיים, עם חלונות הזמנה ארוכים יותר ושיעורי שהייה גבוהים. לדבריה, “אקספדיה נותרה המותג הגדול והצומח ביותר שלנו, בעוד Hotels.com ו־Vrbo שיפרו ביצועים ברצף". היא הדגישה גם את ההתקדמות בשלוש המטרות האסטרטגיות המרכזיות: מתן ערך גבוה יותר למטיילים, השקעה בהזדמנויות צמיחה, ושיפור היעילות התפעולית. לאקספדיה 11 מותגים שעוסקים בתיירות.