לקראת דוחות טסלה: מה האנליסטים חושבים והאם מכפיל של 110 לטסלה הוא סביר?
TESLA INC ענקית הרכבים החשמליים של אילון מאסק עתידה לפרסם מחר את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2021. האנליסטים צופים שטסלה צפויה לדווח על הכנסות של כ-10 מיליארד דולר, עליה של 72% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. רווחי החברה על בסיס non-GAAP למניה צפויים להסתכם בכ-79 סנט, ביחס ל-23 סנט ברבעון המקביל.
ברבעון הרביעי של 2020 טסלה הרוויחה 80 סנט למניה על בסיס non-GAAP, עם הכנסות של 10.7 מיליארד דולר. הרבעון הרביעי הוא עונתית רבעון חזק, כך שצפוי שתהיה ירידה במחזור וברווח ברבעון הראשון ביחס לרבעון הרביעי. טסלה חשפה בתחילת אפריל כי מכרה שיא של 184,800 כלי רכב ברבעון הראשון, הכוללת 182 אלף רכבי דגם 3 / Y ו- 2,020 רכבי דגם S/X, נתון המהווה עלייה של 109% לעומת הרבעון המקביל.
הרבעון הראשון, אגב, הוא הראשון שבו התחילה החברה למכור רכבים בישראל. בשלב זה מדובר בעשרות רכבים, אך ברבעון השני כבר יימכרו מאות ואף יותר מכך.
בטסלה אופטימיים לגבי ההמשך. "אנחנו מעודדים מקבלת הפנים החמה של השוק למודל Y בסין, ואנו מתקדמים במהירות לכיוון כושר ייצור מלא", אמרה הנהלת החברה והוסיפה - "הדגמים החדשים שלנו התקבלו בצורה נהדרת בשוק".
הרווחיות הגולמית ברכב ירדה ל-24.1% ברבעון הרביעי של 2020 לעומת 27.7% ברבעון הקודם. האנליסטים סבורים שנוכל לראות תוצאות דומות גם בדוחות של הרבעון הראשון.
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד האנליסטים צופים כי על רקע התחרות הגוברת, טסלה עשויה להוריד באגרסיביות את מחירי הרכבים במטרה להשיג יעדי ייצור בנפח גבוה יותר וקצב מכירות בצמיחה. סמנכ"ל הכספים של טסלה, זאק קירקהורן, אמר בשיחת הועידה הקודמת כי החברה חותרת לשיעור צמיחה שנתי של 50% במכירות, ומצפה לעבור את היעד באופן מהותי בשנת 2021. ביום שישי, מניית טסלה ננעלה בעלייה של 1.4% למחיר של כ-730 דולר.
מחיר של 730 דולר בהינתן רווח צפוי ברבעון של קרוב ל-80 סנט הוא מכפיל באזור 220. לכאורה גבוה, אבל כשטסלה צומחת בקצב של 50% ומעלה במכירות, היא צומחת בקצב הרבה יותר גבוה בשורה התחתונה - מעל לכפול. דמיינו כמה שנים בודדות של צמיחה כזו ותקבלו שמכפיל של 220 תוך שנתיים-שלוש יורד למכפיל יחסית סביר. הנה התרגיל - אם הרווח יוכפל אזי המכפיל יירד בעוד שנה ל-110 ובעוד שנתיים ל-55 ובעוד שלוש שנים ל-27. אולי זה לא יקרה, אבל בשנתיים האחרונות טסלה לרוב מכה את התחזיות שלה, וזו הסיבה שהשוק מתמחר אותה במכפיל רווח על פניו גבוה. מדובר בחברת צמיחה שמשיגה את המתחרות שלה באופן ניכר ומצליחה לעמוד בתחזיות וביעדים שלה. אם זה ימשיך, התמחור יתברר בדיעבד כסביר. השאלה אם לטסלה יש את הכוח לעשות זאת רבעון אחרי רבעון שנה אחרי שנה, כשבכל זאת - התחרות מרימה ראש, במיוחד החברות הסיניות.
כך או אחרת, ההצהרה האחרונה של סמנכ"ל הכספים אופטימית אפילו יותר ממה שמעריכים האנליסטים. קונסנזוס התחזיות עומד השנה על רווח צפוי של 4.3 דולר למניה ובשנה הבאה קרוב ל-6 דולר. כלומר מדובר על מכפיל של 150 לשנה הנוכחית וכ-120 לשנה הבאה.
- פייזר קונה את Metsera ב-10 מיליארד דולר; איך העסקה תשפיע על הדוחות ועל הצמיחה?
- איך דוח אחד הצית את הדיון "האם AI זה בועה" מחדש?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 8.מלא יצרני רכבים עוברים לרכבים חשמליים זה יהפוך את טסלה לבועה אחת גדולה שתתפוצץ (ל"ת)אריאל 26/04/2021 23:09הגב לתגובה זו
- 7.מכפיל 110???????? חחחחחחח.... מכפיל 1600 יותר מדוייק (ל"ת)כתב עם פוזיציה 26/04/2021 12:37הגב לתגובה זו
- 6.עוז 26/04/2021 09:18הגב לתגובה זוכמה הערות חשובות, ראשית הערכת שווי כבר מזמן היא לא רק מכפיל רווח. יש המון שיטות הערכה, ורובן מבוססות על מבט קדימה,לעוד הרבה שנים. חוץ מזה יש את הרווח מהביטקוין, שיבוא לידי ביטוי בדוח הזה. אבל זה לא משמעותי. הדבר המשמעותי ביותר, שאיש לא ציין כאן, זה שטסלה לא מכוונת להיות יצרנית רכב. טסלה בראייה העתידית, תספק חשמל במקום חברות החשמל הנוכחיות. היא תהפוך לחברת האנרגיה מהגדולות בעולם. הרכבים הם רק כלי בדרך להיות שם. דבר נוסף חשוב ואחרון, זה שתמיד משקיעים בחברה שמובילה את הענף. איך יודעים שזאת טסלה ? תשאלו את עצמכם, איזה רכב חשמלי תעדיפו ? טסלה או ניאו ?
- 5.שגיא 26/04/2021 08:34הגב לתגובה זוהיא תמוצב כמובילת שוק והמכירות לא יפלו.
- 4.אחד שמבין 26/04/2021 03:12הגב לתגובה זוהחברה תגדל ביותר מ 50% בשנתיים הבאות. כשבונים מפעלים כה גדולים כמו בשנחאי טקסס וברלין וגדלים בקצב הזה הרווח פחות חשוב ולכן להסתכל על מכפיל רווח זה טיפשי. לטסלה אין תחרות וגם למה שקוראים תחרות אין מספיק סוללות. טסלה כבר העלתה פעמים השנה את המחירים ועדיין לא עומדת בביקושים
- 3.אנונימי 25/04/2021 21:28הגב לתגובה זוקודם כל כדי להמשיך לצמוח ב 50% כל שנה היא תצטרך להמשיך להשקיע הון עתק ושיעור הרווחיות ימשיך לרדת (גם הוצ נוספות וגם מחיר תחרותי). שנית- ונניח שעכשיו הצדקת מכפיל 27 (גבוה כשלעצמו) בעוד 3 שנים, זה על השווי שלה היום ! זה אומר ש 3 שנים השווי שלה לא אמור לעלות עוד עד שהרווחים ידביקו את השווי ! וכל זה עוד שהכל מסתדר לה יופי... השתגעתם ?? בדיחה כבר לא מצחיקה
- שחר 26/04/2021 06:21הגב לתגובה זומדובר בחברת צמיחה... רוב חברות הצמיחה מתומחרות ככה. תפסיקו לנתח את זה כאילו מדובר בטויוטה או מרצדס..זה לא המקרה.
- 2.מחלק ומכפיל 25/04/2021 20:40הגב לתגובה זומה פספסתי?
- 1.אלון8765 25/04/2021 20:29הגב לתגובה זושוק ההון הוא בע"ח מוזר, נסיון להצדיק מכפיל רווח של 220 בזה שאם החברה תכפיל את מכירותיה כל שנה אז בעוד 3 שנים נהיה על מכפיל 27 הוא מטופש. לא רק שהחברה לא תכפיל את רווחיה אלא שה ירווחים שלה יצטמצמו )דבר שצויין בכתבה אך בחרו להתעלם ממנו בניתוח הריווחיות)
- צוחק מי שצוחק אחרון (ל"ת)אחד שיודע 25/04/2021 22:25הגב לתגובה זו
- ממטרה 25/04/2021 21:15הגב לתגובה זואתה לא מבין כלום ושום דבר

גל של פיטורים באוקטובר, הגבוה מזה 22 שנים
דוח צ'אלנג'ר מצביע על מעבר מהאטה בגיוסים לגל פיטורים; על רקע השבתת הממשל; אתמול מדד ה-ADP הצביע על גידול צנוע בתעסוקה במגזר הפרטי
חודש אוקטובר 2025 נרשם כחודש החלש ביותר לשוק העבודה האמריקאי מאז 2003 מבחינת הכרזות פיטורים. המעסיקים בארה"ב הודיעו על 153,074 מפוטרים, כמעט פי שלושה מספטמבר וזינוק של כ-175% מול אוקטובר 2024, לפי חברת הייעוץ צ'לנג'ר. המניעים המרכזיים הם קיצוץ עלויות, התאמות לעידן ה-AI ותיקון לגל הגיוסים של תקופת הקורונה. את הרשימה הובילו חברות טכנולוגיה ולצידן מחסנים, לוגיסטיקה וקמעונאות.
במבט מתחילת השנה, היקף ההודעות על פיטורים הגיע לכמעט 1.1 מיליון משרות, כבר כעת גבוה משמעותית מכל שנת 2024 (761 אלף). צ'אלנג'ר מציינת שמדובר בשיא רב שנתי לחודשים הראשונים של השנה, כשהאצת האימוץ של בינה מלאכותית ובלימת הביקושים הצרכניים והעסקיים דוחפות חברות להדק חגורה. על פ הדוח, הסקטור הלוגיסטי הוביל באוקטובר עם כמעט 48 אלף קיצוצים והטק אחריו בלמעלה מ-33 אלף.
הדוח מתפרסם בזמן השבתת ממשל פדרלית שדחתה את פרסום הנתונים הרשמיים של משרד העבודה, ולכן המשקיעים וקובעי המדיניות נשענים על מדדים פרטיים כמו צ'אלנג'ר ו-ADP. באותו נושא, אתמול דוח ADP (חברה לעיבוד תלושי שכר) הצביע באוקטובר על תוספת של 42 אלף משרות במגזר הפרטי ועל עליית שכר שנתית של כ-4.5%, שיפור צנוע אחרי חודשיים חלשים, אך כזה שאינו סותר גלי קיצוצים נקודתיים בסקטורים מסוימים. כלומר, השוק נע בין גיוס נמוך ופיטורים ממוקדים, שילוב שמרכך את קצב יצירת המשרות נטו.
בצ'אלנג'ר מדגישים שמדובר ב"תיקון" לחצי-עשור של התרחבות מהירה, כעת בתוספת לחץ על מרווחים (שכר, מימון, לוגיסטיקה) ואימוץ מואץ של מערכות AI שמייתרות תפקידים תפעוליים ומשרדיים. לצד הטק והלוגיסטיקה, גם קמעונאות ושירותים מדווחים על תוכניות התייעלות, עם דוגמאות בולטות מחברות כמו אמזון, טארגט ו-UPS באחרונה. מבחן ההמשך יהיה אם המגמה תישאר סקטוריאלית או תתרחב לשוק כולו.
- "האם ה-AI יחליף אותי?" - על הפיטורים שבדרך, גם בישראל
- פוטרה יומיים לפני שגילתה על היריון, ותקבל פיצויים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההשפעה על השווקים
הנתונים מאוקטובר יוצרים מצב מורכב עבור הפד: מצד אחד, הקפיצה בפיטורים מאותתת על התקררות ממשית בשוק העבודה, נתון שתומך בגישה מרחיבה יותר וברעיון של הורדת ריבית
בהמשך. ירידה בלחצי השכר והביקוש מצמצמת את הסיכון לאינפלציה, ומעניקה לבנק המרכזי "מרחב נשימה" לפעול כדי לבלום את ההאטה מבלי לחשוש מגל התייקרויות חדש.

פייזר קונה את Metsera ב-10 מיליארד דולר; איך העסקה תשפיע על הדוחות ועל הצמיחה?
Metsera פועלת בתחום ההשמנה ופייזר רואה בשוק מנוע צמיחה משמעותי
חברת פייזר הודיעה על רכישת חברת הביוטכנולוגיה Metsera, המתמחה בטיפולים נגד השמנה, בעסקה ששוויה עשוי להגיע ליותר מ־10 מיליארד דולר. העסקה כוללת תשלום ראשוני של כ־65 דולר למניה ותוספת תלויה בעמידה ביעדים של עד כ־20 דולר נוספים. ההחלטה מגיעה אחרי מאבק הצעות עם נובו נורדיסק, מהשחקניות המרכזיות בתחום התרופות להשמנה.
מה המשמעות של העסקה לפייזר?
פייזר, שבעבר ניסתה לחדור לתחום טיפולי ההרזיה ללא הצלחה, רואה ברכישת Metsera דרך לקצר תהליכים ולחזור למרכז הבמה של התחום הצומח. Metsera, שמפתחת טיפולים מבוססי טכנולוגיות מתקדמות כמו אנלוגים של GLP1 ואמילין, מתמקדת בטיפולים הניתנים בהזרקה חודשית ובתרופות בבליעה, שילוב שמהווה יתרון קליני ושיווקי משמעותי.
תחום תרופות ההרזיה מוערך כיום בכ־72 מיליארד דולר, אך ההערכות בתעשייה גורסות כי הוא עשוי לצמוח למאות מיליארדים בעשור הקרוב. מדובר בשוק עם ביקוש עצום, הנובע מהקשר הישיר בין עודף משקל למחלות כרוניות כמו סוכרת, יתר לחץ דם ובעיות לב. המשקל הכלכלי של ההשמנה על מערכות הבריאות הממשלתיות רק הולך ותופס תאוצה.
פייזר לא הייתה היחידה שהתעניינה ב־Metsera. נובו נורדיסק, החברה הדנית שמובילה כיום את תחום תרופות ההרזיה עם התרופות Wegovy ו־Ozempic, ניסתה להגיש הצעה נגדית. אלא שאזהרה שקיבלה Metsera מצד הרשות הפדרלית להגבלים עסקיים לגבי הסיכונים המשפטיים בעסקה עם נובו, הכריעה את הכף לטובת פייזר.
- העסקה שתייצר את וול מארט של תחום הטיפוח האישי
- פייזר הציגה רווח גבוה מהתחזיות ועולה קלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייזר מקבלת גישה לפיתוחים קליניים מתקדמים, עם פוטנציאל להשיק תרופה חדשה כבר בשנים הקרובות. Metsera נחשבת לחברה שמצליחה לשלב חדשנות מדעית עם קצב פיתוח גבוה. עוד מרוויחה פייזר את האפשרות להרחיב את השימוש בתרופות להשמנה לתחומים משיקים כמו טיפול בסוכרת מסוג 2, בעיות מטבוליות ואפילו בתחומים נוירולוגיים הקשורים למאזן הורמונלי. מדובר ברכישה שמחזירה את פייזר לקדמת תעשיית התרופות אחרי תקופה שבה ניסיונותיה בתחום נכשלו. עם זאת, מדובר בהערכות. יש סיכונים בדרך, עד להשלמת המוצר, ויש גם שאלה לגבי גודל השוק ומיקומה של פייזר בו.
