אדם סינגולדה. טאבולה
צילום: טאבולה

רגע לפני שתגיע לוול סטריט: טאבולה משפרת תחזיות לתוצאות הרבעון

החברה צופה כי ההכנסות ex-TAC (אלה שמגיעות לחברה עצמה ולא ללקוחותיה) יעמדו על עד 107 מ' ד' לעומת 97 מ' בתחזית הקודמת. הרווח הגולמי צפוי להסתכם בעד 90 מ' מול 78 מ' בפרסום הקודם. טאבולה תמוזג עם חברת ספאק לפי שווי של 2.6 מיליארד ד'
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה טאבולה תוצאות

חברת המלצות התוכן טאבולה מפרסמת תוצאות מקדמיות לרבעון הראשון של 2021, ערב הפיכתה לציבורית באמצעות מיזוג לחברת SPAC. ההכנסות צפויות להיות בין 300-303 מיליון דולר, לעומת 286 מיליון דולר בתחזית הקודמת. הרווח הגולמי יסתכם בכ-87-90 מיליון דולר, מול 78 מיליון דולר בפרסום הקודם, ואילו ההכנסת ex-TAC, סעיף המנטרל את ההוצאות על רכישת טראפיק שהולכות ללקוחות לחברה ומותיר את ההכנסות שהולכות לחברה עצמה, יעמדו על 104-107 מיליון דולר, גבוה מהצפי הקודם שהיה 97 מיליון דולר.

טאבולה עתידה להתמזג עם השלד ION Aqcuisation Corp (סימול: IACA) הנסחר בבורסת ניו יורק, לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר. במסגרת המיזוג תגייס 545 מיליון דולר, כ-260 מיליון מחברת השלד והיתרת דרך גיוס PIPE בו יקחו חלק בלקרוק, בארון, קרן פידליטי וכן חברת הביטוח הישראלית הפניקס.

מאחורי הספאק עומדים יונתן קולבר וגלעד שני, הראשון שותף בקרן ההשקעות ויולה ובעברו מנכ"ל כור, והאחרון מנהל את קרן ION על שמה קרוי הספאק, שמקדמת סטארט-אפים בשלבים מתקדמים לעבר הנפקה.

טאבולה, בניהולו של אדם סינגולדה, היא חברת פרסום, שמבצעת שיווק באמצעות מאמרים וכתבות מקוונים הנמצאים באתרים רבים. מדובר בפעילות מקבילה לגוגל אדסנס של גוגל, המאפשרת ללקוחות - אתרים - ליהנות מהכנסות פרסום נוספות וכן ליהנות מיכולות של ניהול וניתוח תוכן האתר. עד לעסקת המיזוג גייסה טאבולה 160 מיליון דולר בשנות פעילותה, וב-2020 הציגה הכנסות בסך 1.2 מיליארד דולר והכנסות ex-TAC של 375 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

גוגל
צילום: טוויטר
דוחות

אלפאבית עקפה את הציפיות עם צמיחה חזקה בענן

המניה מזנקת ב-6% באפטר; החברה דיווחה על רווח למניה של 2.87 דולר והכנסות של 102.35 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 2.26 דולר עם הכנסות של 99.89 מיליארד דולר

אדיר בן עמי |

אלפאביתAlphabet 2.51% , חברת האם של גוגל, פרסמה תוצאות רבעוניות חזקות שהיכו את תחזיות וול סטריט, כשהציגה צמיחה יציבה בעסקי הליבה - הפרסום והענן. מניית החברה עלתה בכ־6% במסחר המאוחר, בעקבות הדוחות.

ההכנסות הכוללות של אלפאבית ברבעון השלישי הסתכמו ב־102.35 מיליארד דולר, לעומת תחזית ממוצעת של אנליסטים ל־99.89 מיליארד דולר. בנוסף, החברה העלתה את תחזית ההשקעות השנתית שלה לטווח של 91–93 מיליארד דולר, גבוה משמעותית מהתחזית הקודמת שעמדה על כ־80.7 מיליארד דולר.


חטיבת הענן של גוגל ממשיכה להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הקבוצה, עם הכנסות של 15.16 מיליארד דולר, לעומת תחזיות ל־14.72 מיליארד דולר. החטיבה נהנתה מביקוש גובר מצד חברות לאירוח מערכות מבוססות בינה מלאכותית ולשירותי ניתוח נתונים. גוגל מצמצמת בהדרגה את הפער מול המתחרות המרכזיות, מיקרוסופט (Azure) ואמזון (AWS), בין היתר בזכות אימוץ גובר של פלטפורמת Vertex AI ושימוש נרחב בשבבי ה־TPU הייעודיים שפיתחה החברה.


במקביל, חטיבת הפרסום של גוגל, המהווה את עיקר הכנסותיה, המשיכה להציג צמיחה מתונה, למרות תחרות גוברת מצד פלטפורמות דיגיטליות אחרות. אנליסטים ציינו כי חלק מהמפרסמים עדיין נוקטים זהירות בשל אי־ודאות כלכלית, על רקע עלויות מכסים ולחצים גוברים בשוק הגלובלי. עם זאת, מגמה של מעבר מפרסום בפלטפורמות ניסיוניות כמו סנאפצ'ט לעבר גוגל מחזקת את בסיס ההכנסות של החברה.


התוצאות מגיעות ימים ספורים לאחר שמיקרוסופט ו־OpenAI, הנתמכת על ידי סופטבנק, חשפו את Atlas, דפדפן חדש מבוסס בינה מלאכותית, שמכוון ישירות למרכז עסקיה של גוגל בתחום החיפוש והדפדפנים. מדובר באחד האתגרים המשמעותיים ביותר לדומיננטיות של גוגל בשנים האחרונות, וצפוי להיות מוקד עניין מרכזי בשיחות המשקיעים עם הנהלת החברה.