אנבידיה יורה לכל הכיוונים; מניית החברה עולה ב-6%, אינטל נופלת ב-4.5%
ענקית הטכנולוגיה אנבידיה NVIDIA COR (סימול:NVDA) מכוונת גבוה, ובדרך דורסת את המתחרות אינטל (סימול:INTC) ו-AMD. בשנת 2023, החברה צפויה להשיק לראשונה מעבדים מרכזיים לחוות שרתים ולהתחרות באופן ישיר באינטל השולטת בשוק במעל ל-90%. החברה חשפה גם את הדור הבא של מערכות השבבים לרכבים חשמליים ואוטונומיים, DRIVE Atlan, שצפוי להיות זמין במהלך שנת 2025. אנבידיה השיקה בשנת 2019 את מערכת DRIVE Orin, שצפויה לחדור אל השוק כבר ב-2022. המערכת תציג פי 4 ביצועים טובים יותר מהמערכת הקיימת.
״ ה-DRIVE Atlan הוא פלא טכנולוגי, המכיל בתוכו את כל יכולותיה של אנבידיה בתחומי הבינה המלאכותית, רכב, רובוטיקה, בטיחות ו-BlueField״ אמר מנכ״ל החברה, ג׳נסן וואנג. החברה הציגה את הדור החדש של פלטפורמת השיחות המבוססת על בינה מלאכותית, Jarvis, הזהה דיבור אוטומטי ברמה גבוהה של מעל ל-90%, עם תרגום בזמן אמת מאנגלית ל-5 שפות שצפויות להתרחב בעתיד.
החידוש האמיתי הוא ה-Grace, המעבד הראשון של אנבידיה שמיועד למרכזי נתונים ומחשבי על. ה-Grace החדש של אנבידיה הוא מעבד מרכזי (CPU), המובסס על ארכיטקטורת ARM, ומיועד לניתוח נתונים בכמויות ענק וכפועל יוצא לבינה מלאכותית (AI). המעבד מאפשר לחברה לספק מענה מלא לתחום מחשבי העל והשרתים, כאשר היא מציעה לא רק מעבדי גרפיים ומעבדי DPU, אלא מעכשיו גם את ה-CPU החדש שלה. אנבידיה רכשה את Arm מקבוצת סופט בנק היפנית בשנת 2020 בכ-40 מיליארד דולר, ובכך למעשה היא סימנה למתחרות שהיא הולכת לנגוס בכל קטגוריה בשוק השבבים.
על פי הודעת החברה, המעבד החדש יספק ביצועים טובים הרבה יותר מהמעבדים שמציעים AMD ואינטל. רק בשבוע שעבר השיקה אינטל את הדור החדש של מעבד מרכז הנתונים Xeon, השולט בכ-94% מהשוק. אנבידיה נוכחת במרבית מרכזי הדאטה בעולם באמצעות ה-GPU שלה (מעבדים גרפיים), המותאמים גם הם למשימות AI.
- מניית אנבידיה יורדת בעקבות דוחות אורקל ומה זה "נייטרליות השבבים"
- פלנטיר עולה 1.1%, מיקרוסופט נחלשת 1.2% - מה עושים החוזים העתידיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.אדיר 29/04/2021 11:08הגב לתגובה זואנבידיה בראשתו של גנסן חושבת 5 צעדים קדימה, וממציא את עצמה מחדש הפעם עם פיתוח CPU. היא ממזמן כבר לא חברת שבבים פשוטה, אלא נותנת גם פתרונות תוכנה ונכנסה לתחום התכונה כשירות. כמה שנים והיא תהפוך להיות חברה של טריליון
- 2.אשר 13/04/2021 11:20הגב לתגובה זוהחברה עדיין לא קנתה את ARM. מעבדים לדאטה סנטר יש לה כבר שנים, פשוט הציגה את הדור החדש, כנל שבבים לרכבים אוטונומים
- 1.רק מזומן 13/04/2021 01:40הגב לתגובה זוהיברה מחשבת קיצה לאחור כל הגאונים עזבו המרובעים נשארו. קנתה את הזמבורה מובילאיי בחוסר אחריות.המזל היחידי שהיא מייצרת לבד ולא בטאיוון.
- חביב 13/04/2021 21:36הגב לתגובה זואם היתה מייצרת בטאיווןלפחות היה עולה לה זול יותר,החברה בטייוואן יודעת לייצר מהר יותר,איכותי יותר,מתקדם יותר זול יותר
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
