מדרוג שוב פועלת באיחור - בוחנת כעת את דירוג מויניאן
מוניאן אמורה לפרוע השנה 418 מיליון שקל לבעלי האג"ח מתוך חוב כולל של 1.8 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח; החברה עומדת בשלב זה באמת מידה פיננסית בסדרה א'
חברת מדרוג מצטרפת (באיחור אופנתי) לבחינת החברות אותן היא מדרגת ומכניסה היום את חברת מויניאן האמריקאית שגייסה בישראל לבחינת דירוג עם השלכות שליליות. מויניאן עוסקת באופן רשמי בתחום הנדל"ן אך חלק מהותי מהכנסותיה מקורו ממימון פרויקטים נדל"ניים בארה"ב.
למויניאן יש כיום בשוק שתי סדרות אג"ח בהיקף של כ-1.8 מיליארד ע"נ. מדרוג מציינת כי על החברה לפרוע השנה 418 מיליון שקל בשתי סדרות האג"ח. "החמרה במצב השוק עשויה להקשות על קבלת תזרימים מהלוואות שניתנו למימון פרויקטי נדל"ן בעיתם".
עוד מציינים כלכלני מדרוג כי לאג"ח מסדרה א' של החברה יש אמת מידה פיננסית, על פיה יחס חוב פיננסי נטו מתואם ל-EBITDA מתואם של החברה לא יעלה על 17. "חריגה מיחס זה למשך שני רבעונים קלנדריים רצופים מהווה עילה לפירעון מיידי של אגרות החוב. בהתאם לדוחות הכספיים של החברה ליום 31.12.2019, היחס לאותו מועד הסתכם בכ-15.9. ככל שמידרוג תעריך כי היחס האמור יעלה על 17, הדבר עלול להשליך לשלילה על דירוג החברה".
היקף תשלומי אגרות החוב (סדרות א' ו-ב') של החברה לשנת 2020 מסתכם בכ-418 מיליון שקל (קרן וריבית). כשתנאי השוק, בשלב זה, אינם תומכים ביכולת שלה למחזר את החוב הזה בטווח הזמן המידי.
- האי הקטן שעלול להצית מלחמת עולם שלישית; כל התרחישים
- עלייה קלה במספר התביעות לדמי אבטלה בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני כשבועיים הודיעה מויניאן כי בשל מגבלות התנועה והתפשטות וירוס הקורונה היא סוגרת את שני המלונות אותם היא מפעילה וזאת עד להודעה חדשה. במדרוג כותבים כי להערכתם "המשך התפשטות הנגיף עלולה להשפיע לרעה על תזרים המזומנים של החברה, כאשר הפגיעה העיקרית הצפויה בתזרים השוטף של החברה הינה ממלונות החברה שנסגרו וטרם ידוע מתי ובאיזה אופן ייפתחו מחדש.
"היקף הפגיעה יושפע בעיקר ממשך הזמן שיידרש עד להשתלטות המדינות על הנגיף, כך שככל שהמגבלות יוסרו בחודשים הקרובים והחזרה לשגרה תתרחש לפני חודשי הקיץ, השפעת ההתפרצות על סיכון האשראי תהיה מצומצמת".
- 1.פשוט לא מבין 06/04/2020 19:11הגב לתגובה זומידרוג ציינו שהחברה עלולה שלא לעמוד בה בהמשך, אבל ב-2019 היא כן עמדה.
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. -0.83% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.
מיקרוסופט. קרדיט: רשתות חברתיותמיקרוסופט הורידה יעדי מכירות ל-AI - המניה מאבדת 2%
דיווח חדש חושף כי החברה עדכנה כלפי מטה את יעדי המכירות למוצרי בינה מלאכותית לאחר שרוב צוותי המכירות לא עמדו ביעדים; הנתונים מצביעים על פער בין ההתלהבות מהטכנולוגיה לבין האימוץ בפועל בשוק הארגוני
מניית ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט Microsoft Corp -2.04% מאבדת 2% בעקבות דיווח של אתר The Information, שלפיו החברה צמצמה את היעדים שהציבה למכירות מוצרי הבינה המלאכותית לשוק העסקי. לפי הפרסום, שינויים ביעדי המכירות נעשו בכמה יחידות בחברה, בעיקר בתחום הענן. גורמים המצוטטים בדיווח טוענים כי חלק גדול מצוותי המכירות לא הצליחו לעמוד ביעדים שנקבעו לשנה הפיסקלית שהסתיימה ביוני, ולכן ההנהלה התאימה את המספרים כלפי מטה.
מיקרוסופט משקיעה בשנה האחרונה מאמצים משמעותיים בהחדרת שירותי AI חדשים, ובראשם Copilot כחלק מחבילת Microsoft 365. למרות זאת, החברה נמנעה מלפרסם נתוני מכירות מפורטים שמאפשרים להעריך את קצב האימוץ בפועל.
ההתלהבות לא מתורגמת לרכישות
הדיווח מצטרף לשורה של סימנים לכך שההתלהבות המוקדמת מהטכנולוגיות החדשות אינה מתורגמת באופן מלא לרכישות רחבות בשוק הארגוני. חלק מהלקוחות, כך נראה, ממשיכים להתנסות בכלים אך דוחים החלטות השקעה ארוכות טווח. נתונים עדכניים של הלשכה לסטטיסטיקה בארה״ב מצביעים על עלייה הדרגתית בשימוש בבינה מלאכותית מ־3.7% מהעסקים לפני שנתיים לכ־10% בספטמבר האחרון. עם זאת, בקרב החברות הגדולות דוּוח על ירידה בשימוש במהלך חודשי הקיץ, כאשר חלק מהן עצרו פיילוטים ולא המשיכו לפריסה רחבה.
אחת הסיבות המרכזיות שהוזכרו על ידי עסקים היא הקושי להעריך את התועלת הכלכלית של הכלים החדשים. רבים מהפתרונות עדיין אינם מספקים חיסכון ברור, וחלקם ממשיכים לייצר טעויות שעלולות לגרום נזק תפעולי. ברקע לכך עומדות הוצאות העתק של ענקיות הטכנולוגיה על תשתיות AI. מיקרוסופט, לצד אמזון, גוגל ומטא, מנהלות מרוץ השקעות במרכזי נתונים ובשבבים ייעודיים, מתוך הנחה שהביקוש יגדל בהמשך. אולם בשוק גובר הדיון בשאלה האם ההשקעות הללו מקדימות את הביקוש בפועל.
- עשו אקזיט וניסו להימנע מתשלום מס - וזה עבד
- מיקרוסופט ואנבידיה ישקיעו מיליארדים באנתרופיק - מה היא תיתן בתמורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך למשל, יחידה אחת במערך המכירות של Azure דרשה מהנציגים להגדיל את היקפי השימוש של לקוחות במוצר בשם Foundry ב־50% בשנה החולפת. לפי הדיווח, פחות מ־20% מהם הצליחו לעמוד ביעד, ובעקבות זאת צומצם היעד לשנה הנוכחית לכ־25%. ההתאמות שביצעה מיקרוסופט מעידות על פער בין ההצהרות הפומביות של ענקיות הטכנולוגיה לבין המציאות בשטח. ייתכן שהשוק בשלב מוקדם מדי, או שהלקוחות מבקשים יותר הוכחות ליעילות לפני שהם מתחייבים לשדרוגים עתירי עלות.
