דגל ארצות הברית אמריקה
צילום: Istock

כלכלת ארה"ב הוסיפה 227 אלף משרות במהלך חודש פברואר

מדובר בנתון טוב מהצפי המוקדם שעמד על תוספת של 175 אלף משרות בלבד. שיעור האבטלה ירד ל-3.5%. במקביל, הנתונים לחודשים הקודמים עודכנו כלפי מעלה
עמית נעם טל | (13)
נושאים בכתבה תעסוקה

הכלכלה האמריקנית הוסיפה 227 אלף משרות חדשות במהלך חודש פברואר, כך מדווחת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בארה"ב. מדובר בנתון חזק מהצפי המוקדם שעמד על תוספת של 175 משרות חדשות בלבד. 

שיעור האבטלה בארצות הברית ירד במפתיע לרמה של 3.5% - רמות שפל הסיטוריות. במקביל , שיעור ההשתתפות בשוק העבודה  נותר ברמה של 63.4%. השכר השעתי רשם עלייה של 0.3%, כאשר בחישוב שנתי מדובר על קצב עלייה של 3% - בהתאם לצפי המוקדם.

מבחינת חלוקה לסקטורים, סקטור הבריאות בלט עם תוספת של 57 אלף משרות חדשות. תחום המזון הוסיף 53 אלף משרות חדשות וכ-45 אלף משרות חדשות נוצרו ע"י הממשלה. תחום הבניה הוסיף 42 אלף משרות. 

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    דירה=קורת גג 06/03/2020 23:15
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 10.
    שמוליק 06/03/2020 22:29
    הגב לתגובה זו
    הוירוס יחלוף המניות שנקנו במחיר מציאה ישארו בתיק
  • 9.
    דירה=קורת גג 06/03/2020 20:03
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 8.
    לא מאמין 06/03/2020 16:31
    הגב לתגובה זו
    הממשל בפאניקה. מפברק נתונים למנוע קריסה. כבר אין נשק לפד. מנסים עכשיו עם שקרים, וגם זה לא יעזור
  • 7.
    שרון 06/03/2020 16:30
    הגב לתגובה זו
    לא מפסיקים לשקר כבר הרבה שנים הבלוף מתגלה עכשיו
  • 6.
    מישהו עדיין מאמין לנתונים הנ"ל?))) (ל"ת)
    אופטימי 06/03/2020 16:29
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    נו אז 06/03/2020 16:27
    הגב לתגובה זו
    מה יעזור עכשיו נגמר הסיפור
  • 4.
    משקיע 06/03/2020 16:14
    הגב לתגובה זו
    מי שמוכר יפסיד בגדול
  • יניב 06/03/2020 22:04
    הגב לתגובה זו
    אם הכלכלה עובדת מדהים אז למה צריך להדפיס כסף לשוק הריפו (חצי טריליון דולר) ולשמר ריביות נמוכות - שליליות?וזה עוד לפני שמדברים על ההיסטריה סביב הקורנה.מה שכן לאט לאט יופיעו לא מעט הזדמנויות להיכנס לשוק (במהלך הירידות...).
  • תספר לנו עוד חצי שנה כמה הרווחת))) (ל"ת)
    אופטימי 06/03/2020 19:27
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מה זה יעזור שכולם יבודדו בבית??? (ל"ת)
    קורונה 06/03/2020 16:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הנתונים זה היסטוריה ועבר .העתיד נראה פחות ורוד (ל"ת)
    שלמה 06/03/2020 16:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לרון 06/03/2020 15:50
    הגב לתגובה זו
    בדרך להגיב???
ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)

גיבור סיני - מתפקיד בכיר באנבידיה ל-5 מיליארד דולר בשבוע

ז'אנג ג'יאנגז'ונג: המיליארדר החדש של סין הפך לגיבור לאומי - "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר", מבטיח עצמאות שבבים מלאה עד 2030  

ליאור דנקנר |

השם החם ביותר בשוק הסיני השבוע הוא ז'אנג ג'יאנגז'ונג, בן 55, מייסד ומנכ"ל מור טרדס, שהפך רשמית למיליארדר בזכות זינוק של 500% במניית החברה ביום המסחר הראשון אחרי ההנפקה.

עד לפני חמש שנים הוא היה סגן נשיא ומנהל פעילות אנבידיה NVIDIA Corp. -0.31%   בסין הגדולה. ב-2019 עזב את החברה האמריקאית, ובאוקטובר 2020 הקים את מור טרדס עם מטרה אחת ברורה: לבנות GPU סיני שיוכל להתחרות באנבידיה, גם אם הסנקציות האמריקאיות יהפכו מוחלטות. ביום שישי האחרון ההימור שלו התממש בצורה דרמטית. מור טרדס גייסה 8 מיליארד יואן בהנפקה בבורסת שנגחאי, המניה זינקה מ-114 יואן ל-600 יואן ביום אחד, ושווי החברה הגיע ל-282 מיליארד יואן (כ-40 מיליארד דולר), אם כי בהמשך התממש לכ-32 מיליארד דולר.

אנבידיה היא מזמן כבר לא כוכבת יחידה על הבמה. הקולגות שלה לא יושבים מהצד בחיבוק ידיים וכך שמענו לאחרונה על עוד ועוד השקות של שבבים שמטרגטים את ה״בטן הרכה״ של אנבידיה - תעשיית השבבים לכלי הבינה המלאכותית. כדי לעשות קצת סדר, סקרנו את כל השחקניות בתעשייה, כל אחת והמיקוד העסקי שלה והמיקום שלה בשרשרת הערך - כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?


מיליארדר בין לילה

ז'אנג, שמחזיק ישירות ובעקיפין בכ-16% מהמניות, ראה את ההון האישי שלו מטפס תוך יממה ל-5 מיליארד דולר והפך לאחד מעשירי הטכנולוגיה החדשים הבולטים בסין. ז'אנג הוא בוגר הנדסת חשמל ותואר שני מצינגחואה. לפני אנבידיה הוא ניהל את פעילות השרתים של Dell באסיה ואת HP בסין. ב-2006 הצטרף ל-NVIDIA, טיפס עד לתפקיד סגן נשיא וראש הפעילות בסין הגדולה.

בסין קוראים לו "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר". הידע הפנימי הזה, יחד עם תמיכה ממשלתית מלאה, הפך את מור טרדס מפרויקט סטארט-אפ ל"נכס לאומי" תוך חמש שנים בלבד.

אילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיותאילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיות

טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים

זינוק בנתוני הבטיחות והביצועים של FSD מקרב את טסלה להפעלה מסחרית של רובוטקסי, אך אישורים רגולטוריים ממשיכים לעכב את המהלך
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

טסלה Tesla 1.27%  קרובה, יותר מאי פעם, ליעד אליו היא שואפת כבר שנים: הפעלת מערכת נהיגה אוטונומית מלאה ללא צורך בהשגחת נהג. לפי ניתוח חדש של פירמת ההשקעות פייפר סנדלר, הגרסאות האחרונות של תוכנת Full Self-Driving (FSD) מצביעות על קפיצה משמעותית בביצועים, מגמה שעשויה לאפשר לחברה להסיר נהגים מפקחים מניסוי הרובוטקסי שלה באוסטין.


הניתוח מבוסס על נתונים שנאספו על ידי FSD Community Tracker, אתר עצמאי המנטר את ביצועי המערכת. המדד המרכזי שנבחן הוא מרחק ממוצע עד ל”התנתקות קריטית”, אירוע שבו הנהג צריך להשתלט על הרכב באופן מיידי. לפי הנתונים, לאחר השקת גרסה 14.1.x באוקטובר, המרחק זינק מ־710 ק"מ ליותר מ־14,800 ק"מ. מדובר בשיפור הגדול ביותר שנמדד בארבע שנות איסוף נתונים. בפייפר סנדלר מציינים כי למרות שהגרסה העדכנית יותר, 14.2.x, הראתה ירידה מסוימת בביצועים, מגמה זו עשויה להשתנות עם הצטברות נתונים נוספים בשבועות הקרובים. בחברה מעריכים כי ככל שתתארך תקופת הניסוי בגרסה זו, המרחק בין התנתקויות יחזור לעלות.


שלוש שנות נהיגה ללא תאונה

מעבר למדדים הטכניים, הדוח כולל גם נתונים מניסוי הרובוטקסי באוסטין. מהמידע שנאסף עולה שהמתווה הנוכחי מצביע על מרחק של כ־64 אלף ק"מ בין תאונות, שבעה אירועים לאורך כ־450 אלף ק"מ. בהקשר למשתמש ממוצע בארה״ב, שנוסע כ־21 אלף ק"מ בשנה, מדובר בכשלוש שנות נהיגה ללא תאונה. הנתונים משליכים ישירות על הפיילוט של טסלה בתחום הרכב האוטונומי. אם מגמת השיפור תימשך, מעריכים בפייפר סנדלר כי החברה עשויה בקרוב להפעיל כלי רכב אוטונומיים באוסטין ללא נהג מפקח. האנליסט אלכסנדר פוטר אף שב ואישר את המלצת ה״תשואת יתר״ למניית טסלה עם מחיר יעד של 500 דולר.


מנכ״ל טסלה, אילון מאסק, תרם אף הוא לעלייה במודעות סביב יכולות התוכנה. בשבועות האחרונים טען כי גרסה 14.2.x מאפשרת לנהגים להסיט את מבטם מהכביש ואף לכתוב הודעות טקסט. אולם טענות אלו אינן מתיישבות עם החוק האמריקאי: ברוב מדינות ארצות הברית אסור לשלוח הודעות בזמן נהיגה, והכרה רשמית בנהיגה אוטונומית מלאה מחייבת אישור רגולטורי. נכון להיום, רק ויימו של אלפאבית מפעילה שירות רובוטקסי ברמה 4 עם היתרים מוגדרים ומגבלות גאוגרפיות. טסלה עדיין טרם קיבלה אישורים דומים, גם אם הנתונים מהניסויים האחרונים מצביעים על שיפור רלוונטי.


שנת 2026: נקודת מפנה לענף כולו

ההתעניינות הגוברת בתחום הרכב האוטונומי אינה מוגבלת לטסלה. אנליסטים במורגן סטנלי סבורים כי שנת 2026 תהיה נקודת מפנה משמעותית לענף כולו, על רקע התקדמות מהירה ביכולות עיבוד, בבינה מלאכותית ובתכנון מערכות בטיחות. אנדרו פרוקו, אנליסט הרכב החדש של הבנק, אמנם מציג גישה מתונה יותר ביחס לפייפר סנדלר בנוגע למניית טסלה, אך מסכים כי המערכת האוטונומית של החברה מעניקה לה יתרון תחרותי מובהק. לדבריו, היכולת להציע נהיגה אוטונומית אישית  ולא רק שירותי רובוטקסי עשויה לשנות את כללי המשחק בענף הרכב.